Luisteraar laat Mattie-drama achter zich, Q flink in de lift

De luisteraars van Qmusic lijken het Mattie & Wietze-drama uit de lente van 2017 voorgoed achter zich te hebben gelaten. De zender klom in 2018 al gestaag omhoog uit het luistercijferdal en is het jaar 2019 goed begonnen. Dat blijkt uit cijfers van Nationaal Luisteronderzoek. Qmusic noteert in de periode januari-februari een marktaandeel van 9,1 procent en dat is een hele procentpunt hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Slechts één keer scoorde Q beter in deze meetperiode.

Twee jaar geleden, in januari-februari 2017, dus vlak voor het Mattie & Wietze-drama, noteerde Qmusic zijn beste score in die meetperiode ook met een marktaandeel van 9,2 procent.

Qmusic is erg content dat de zender de weg omhoog weer heeft gevonden. “De ochtendshow met Mattie & Marieke blijft in populariteit toenemen. Waar het tijdvak 6.00 tot 9.00 vorige meting al een stijging van 30 procent liet zien, is deze meting opnieuw een stijging te zien van 31 procent. Nooit eerder scoorde de ochtendshow in januari/februari zo hoog.

Ook de middagshow met Domien Verschuuren is populair, aldus Q. “Deze stijgt met 20 procent ten opzichte van vorig jaar. Dit is ook voor de middagshow de beste januari-februari-score ooit.

In de algemene doelgroep is Qmusic nu de nummer vier van Nederland, maar in de doelgroep jong volwassenen van 20 tot 34 jaar is ze marktleider met 18,4 procent marktaandeel. “Qmusic laat in deze doelgroep Radio 538 (16,6 procent) achter zich.”

Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “Opnieuw bevestigen de luistercijfers dat we op de goede weg zitten. De populariteit van zowel de ochtendshow als de middagshow blijft toenemen, met recordcijfers. Met de mooie content en verrassende acties die we voor de komende tijd in petto hebben, houden we dit graag vast.

De luistercijfers van januari-februari:

Foto: Qmusic

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen