Talpa Radio wil meer verdienen aan radio billboarding

Luisteraars van de zenders van Talpa Radio zullen binnenkort vaker de boodschap ‘dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door…’ te horen krijgen. De zendergroep van John de Mol gaat namelijk meer inzetten op radio billboarding. Dat heeft een woordvoerder vandaag laten weten. Voorheen was het alleen mogelijk om billboards op radio in te zetten in combinatie met een ‘in-program-actie’ bij bijvoorbeeld Evers Staat Op, Somertijd of De Veronica Ochtendshow met Giel.

Nu kunnen adverteerders ook enkel billboards als advertentiepakket inkopen. “Met de inzet van billboards op radio kunnen adverteerders snel schakelen en al binnen een week op zender zijn.”

Reclamebaas Maurice Ridder van Talpa Radio zegt: “Het inzetten van audioboards is op zich niets nieuws. Maar de mogelijkheid om het als bereikpakket in te kopen over zeven radiozenders in combinatie met vier televisiezenders maakt dit bereikpakket uniek!

Ralph Sluis van DVJ Insights deed voor Talpa Radio onderzoek naar de effectiviteit voor billboards. “Het toevoegen van radio billboards aan tv billboards zorgt voor een aanzienlijke stijging in zowel spontane als geholpen merkherinnering.

Foto: Radio 538

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen