BNR verwacht snelle opmars van audio-on-demand

Sjors Fröhlich, de baas van BNR Nieuwsradio, verwacht dat mensen in toenemende mate behoefte krijgen aan inhoudelijke audio-on-demand. Daarom zet hij met zijn zender volop in op podcasts. Dat meldt hij vandaag in een persbericht. Nederland kijkt nu al jaren naar video-on-demand-diensten als Netflix, maar audio-on-demand – waarbij het niet gaat om muziek maar om inhoudelijke content – is nog lang niet zo groot. Fröhlich verwacht echter dat dat snel gaat veranderen.

Om in te spelen op die verwachting maakt BNR Nieuwsradio sinds dit jaar ook BNR Podcasts, náást de reguliere lineaire programmering. In de nieuwe app krijgen deze podcasts een prominente rol.

De podcasts zijn verdiepende series van BNR-redacteuren met thema’s die de BNR-doelgroep interesseren zoals economie, innovatie, ondernemen, energie, automotive en de arbeidsmarkt. Het gaat om programma’s die niet gebaseerd zijn op de waan van de dag, waardoor ze na weken of zelfs maanden nog steeds interessant zijn.

Fröhlich gelooft erin. “Radio zal altijd blijven bestaan, daar is het medium veel te mooi voor. Een podcast is misschien wel de meest intieme vorm van radio luisteren. Vandaar dat BNR hier vol op inzet“, legt hij uit.

Actueel nieuws en duiding op live-radio; verdieping en thema’s op podcast. Als luisteraar zit je zelf aan de knoppen, want jíj bepaalt wanneer je wat luistert. Waar on demand voor video en muziek al een begrip is, zal dit ook voor inhoudelijke audio zo worden.

Sinds de BNR podcasts beschikbaar zijn via Spotify, iTunes en BNR.nl heeft dit gemiddeld ruim 300.000 luisteracties per maand opgeleverd. Vanaf vandaag wordt de distributie van de podcasts dus uitgebreid met de BNR-app.

Foto: BNR

Wat vindt u?

Alle polls

Jandino Asporaat schept op over zijn BN'er-privileges. Onhandig of leuk voor hem?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen