NOS zet Winfried Baijens op inauguratie Trump

Winfried Baijens gaat voor NPO 1 het verslag presenteren van de inauguratie van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump. De uitzending op ’s lands meest bekeken tv-zender is aankomende vrijdag tussen 17.15 en 18.45 uur. Dat heeft de NOS laten weten. Trump wordt beëdigd als de 45ste president van de Verenigde Staten. Correspondenten Wouter Zwart en Arjen van der Horst zijn voor de omroep bij de plechtigheid in het Capitool in Washington DC, Bayens kreeg geen vliegticket.

Bayens verzorgt de uitzending gewoon vanuit Hilversum voor alle kanalen van de NOS: op NPO 1, via NOS.nl, de NOS-app, NPO Radio 1 en het digitale themakanaal NPO Nieuws.

De verkiezing van Trump tot de nieuwe Amerikaanse president is omstreden, omdat hij aan de lopende band allerlei rare uitspraken doet. Volgens critici is hij niet geschikt voor de baan.

Ook RTL zal verslag doen van de inauguratie.

Foto: NOS

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
anoniem
januari 20, 2017 20:00

Ben op dit moment muziek aan het luisteren… Lees het morgen allemaal wel.. :-)

Gast
Walter
januari 20, 2017 19:15

Zure azijnzeikers bij DWDD op dit moment!

Gast
anoniem
januari 20, 2017 18:07

Zelf ben ik ervan overtuigd dat dhr. Obama goede intenties had. En volgens mij de meest waardige president is geweest, die ik meegemaakt heb. Dat waardeer ik. Met zijn beleid ben ik het niet altijd eens. De USA is sowieso wat rechts.. De democraten zijn ongeveer zoals de VVD vroeger was, toen ze iets socialer waren.

Dat hij in die paar jaar het vernietigende werk van zijn voorgangers niet heeft kunnen herstellen, is inderdaad waar. De Irakoorlog, onze eerste liveoorlog op tv, heeft een naar staartje gekregen. Ook weet ik niet tot hoever zijn macht werkte als president. Maar ik krijg de indruk dat hij zich terdege verdiept heeft in zijn werk en vele waardevolle relaties heeft opgebouwd.

Gast
Bjorn
januari 20, 2017 17:55

@anoniem. Helaas is dat ook waar dat Obama een matige president was. Zeker zijn Afghanistan, Syrië (midden oosten) beleid is niet goed uitgepakt voor hem. In de usa had hij na vier jaar geen meerderheid meer in het Hogerhuis om wetten erdoor te krijgen zodat hij de afgelopen vier jaar helaas weinig kon doen. Voor Obama care heeft hij erdoor heen gekregen door een speciale wet.

Gast
anoniem
januari 20, 2017 17:34

Nou, heb ff naar de NOS stream gekeken, maar toen gesteld werd dat dhr. Obama een matig presidentje is geweest haakte ik af.. Misschien dat ik nog naar CNN zap en anders lees ik ’t morgen wel weer in de krant.. :-)

Gast
Roel
januari 18, 2017 23:56

Die Baayens, wat slecht zeg! Mijlen minder dan de rest.
Kiiken we gewoon VRT.

Gast
anoniem
januari 18, 2017 19:01

@Graaf Duckula: Nederlanders begrijpen vanwege het lage gemiddelde IQ in ons land niet, hoe je “Putin” of “Путин” moet uitspreken. Daarom heeft men ervoor gekozen de lelijke variant “Poetin” te introduceren. Dat had u als lid van onze elite toch wel moeten begrijpen, toch?

Gast
Graaf Duckula
januari 18, 2017 18:55

Nee, jij praat over zaken waar je geen verstand van hebt en velt vevolgens een oordeel over deze zaken waarvan je geen verstand hebt. Tja, als dat niet dom is, wat is het dan wel?

Gast
anoniem
januari 18, 2017 18:50

Ach ja, dhr. Graaf Duckula, die eeuwige arrogantie van onze elite ook altijd.. :-P

Gast
Graaf Duckula
januari 18, 2017 18:44

Wat is er achterlijk aan, simpele ziel? Ik denk eerder dat mensen die de Nederlandse schrijfwijze (wat) achterlijk vinden gewoon absoluut geen verstand van taal hebben. Misschien zelfs helemaal geen verstand.

Gast
anoniem
januari 18, 2017 18:38

@Graaf Duckula: Eerlijk gezegd vind ik de Nederlandse schrijfwijze van dhr. Putin wat achterlijk.. Maar ik kan mij wel voorstellen dat u dat aanspreekt.. :-)

Gast
Edwin
januari 18, 2017 16:53

Leuk ventje om te zien die Winfried…

Gast
Anoniem
januari 18, 2017 10:39

Baijends, hè? Heb hem ooit eens gezien als presentator van een academiejaaropening. Hij had nul overwicht op de zaal en toen halverwege grote groepen vertrokken zei hij letterlijk “Ik heb toch ook wel fans?” Nou, bleek van niet.

Gast
onbekend
januari 18, 2017 09:58

Ze hadden beter een andere presentator kunnen nemen.

Gast
VPRO lid sinds 1977
januari 18, 2017 09:06

Nee hoor ga voor een keer de uitzending op RTL kijken
Wil de reclames niet missen!

Gast
F'iscadel
januari 18, 2017 08:16

Trump! Mijn held! Ik ga er voor klaarzitten vrijdag :)

Gast
b
januari 18, 2017 04:24

Ze kan niet acteren

Gast
Graaf Duckula
januari 18, 2017 02:22

Nee, dat bedoel ik niet, randdebiel. Je schrijft toch Nederlands, of niet dan? Dus spel je die naam zoals het in het Nederlands hoort en gebruik je geen vreemde spelling. Met wat voor achterlijke heb ik hier te maken, joh? Wat een verstand …

Gast
anoniem
januari 17, 2017 23:57

@Graaf Duckula

U bedoelt: Путин?

En heeft u zelf weleens nagedacht over uw geestelijke gesteldheid? :-)

Gast
Graaf Duckula
januari 17, 2017 23:40

@anoniem

Schrijf die naam eens correct, randdebiel!

Gast
Stel idioten hier en maar achter de commerciëlen aanhollen. Uk snap
januari 17, 2017 22:43

daar echt niks van

Gast
anoniem
januari 17, 2017 22:29

Kunnen we inmiddels wel stellen dat dhr. Putin, dankzij zijn vrienden, de machtigste man ter wereld is geworden?

Gast
Lies
januari 17, 2017 21:03

Wilfried is een cutie. Presenteert het nieuws met een tikkie Rotterdams accent, jong, fris, enz. Toch had ik liever Eva Jinek of Twanneke Huijs dit klusje zien klaren. Met alle respect Charles laat je ogen liften Groenhuijzen, not your piece of cake. Waar is onze Amerikadeskundige Maarten van Rossem die dag?

Gast
Xerxes
januari 17, 2017 20:19

Hier zit Poetin achter en ik zal een geheim vertellen als de PVV gaat winnen dan zit ook Poetin er achter, het is maar dat u het weet.

Gast
Walter
januari 17, 2017 19:42

+

Het is toch té leuk voor woorden, deze 4 woorden: Amerikaanse president Donald Trump. Haha!

Gast
Walter
januari 17, 2017 19:40

Geile knul!

Gast
Joop de Graaff
januari 17, 2017 19:28

Tja de kleutergeneratie zal er wel weer flink op losgaan met onwetende kreten, omtrent verleden. Saaiheid ten top!

Gast
Norvo
januari 17, 2017 19:20

“De verkiezing van Trump tot de nieuwe Amerikaanse president is omstreden, omdat hij aan de lopende band allerlei rare uitspraken doet. Volgens critici is hij niet geschikt voor de baan.”

Mediacourant die wereldpolitiek in Jeugdjournaaltaal samenvat.

Gast
Graaf Duckula
januari 17, 2017 17:57

Hh zuur volk. Trump is toch jullie held? En de staatsomroep altijd te links. Noord Korea enzo. En dan nu weer zeuren dat de Blonde Voorganger live bij de linkse NOS te zien is. TROUWENS: ben benieuwd hoeveel toffe artiesten voor Trump op willen treden.

Gast
Peter
januari 17, 2017 17:54

Henk, daar gaat het niet over. Lees het nog eens en probeer iets zinnigs er over te schrijven.

Gast
Martijn
januari 17, 2017 17:24

@ Gb:

Interessant stel letters, maar wat bedoel je eigenlijk?

Gast
A.Zijn
januari 17, 2017 17:20

Guikje te veel zааd in het buikje.

Gast
A.Zijn
januari 17, 2017 17:20

@Guikje

Vooringenomen joker.

Gast
Henk
januari 17, 2017 16:50

Verkeerde keuze! Ik vind dit echt de slechtste nieuwslezer in jaren. Heeft een misselijke uitkijk..

Gast
Anoniem
januari 17, 2017 16:15

deze jongen doet zijn hele leven al zijn best om maar steeds op tv te blijven. Best triest.

Gast
Guikje
januari 17, 2017 15:41

Als Hillary Clinton was gekozen, hadden ze bij de NPO makkelijk een vliegtuig met correspondenten en verslaggevers vol gekregen. En alle respect voor Baijens, maar volgens mij is dit echt een corveedienst.

Gast
Gb
januari 17, 2017 15:38

Charles Groenhuizen. Alles is slecht daaronder. De ancor man voor ACHT uur journaal en deze klus. Snabbelgestapo eikel is toch allang weg die autist. Rob slaap trip is voor docu s en geeeen ancor man.

Gast
Martini
januari 17, 2017 15:15

Slaat toch nergens op, uitgebreid verslag van een president voor Amerika.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen