SLAM!FM gaat verder als SLAM!

Radiozender SLAM!FM gaat verder door het leven als SLAM!. Niet alleen de titel, maar ook de vormgeving is vanaf nu volledig nieuw. Dat heeft de zusterzender van Radio 538 laten weten. SLAM! richt zich op de digitale generatie met veel dancemuziek en weinig ‘talk’. “De SLAM! doelgroep is volledig online georiënteerd. Daarom zien we SLAM! primair als een digitaal platform met ook een FM frequentie. De cijfers onderbouwen die gedachte“, zegt 538Groep-baas Menno Koningsberger

SLAM! heeft een bereik van 1,3 miljoen jongvolwassenen via de radio, tv, online en social media. “Onze doelgroep is opgegroeid in een commerciële (online) wereld en laat zich niet verleiden door een paar banners. We gaan daarom samen met onze commerciële partners én onze doelgroep het experiment aan; hier verwachten we veel van te leren.”

Dave Minneboo, programmadirecteur van de 538Groep, legt uit dat SLAM! zich focust ‘op jongvolwassenen die in een experimentele levensfase zitten waarin nog niets vast staat en alles mogelijk is’. “Muziek, vooral dance, speelt in die fase een belangrijke rol, het is een bron van energie.”

Daarom is het nieuwe motto van SLAM! ‘Play Music Play Life’. Eerder dit jaar lieten we al zien dat we durven te experimenteren toen we de traditionele programmering op de vrijdag vervingen door de SLAM!Mix Marathon: 24 uur lang dj-sets van de grootste deejays ter wereld.”

De 538Groep van John de Mol bestaat uit twee radiostations, Radio 538 en jongerenradiostation SLAM!, de twee muziek tv-zenders TV 538 en SLAM!TV, diverse digitale radiokanalen, het eventbureau 538Events en productiestudio 538Concepts.

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen