Super Bowl-achtig reclameblok STER bijna vol

Foto: RTLHet bijzonder dure reclameblok tijdens de rust van de eerste WK-wedstrijd van Nederland tegen Spanje is bijna vol. Dat zegt een woordvoerder van de STER vandaag in het AD. De STER komt alleen tijdens die wedstrijd met een Super Bowl-achtig reclameblok, waarin de kijker slechts unieke commercials krijgt voorgeschoteld. Kosten: 200.000 euro per 30 seconde, een record. “Het zit bijna vol. Logisch, dit is een uniek evenement. Het moet iets bijzonders worden“, aldus de persvoorlichter.

De STER heeft zich laten inspireren door de Super Bowl, het belangrijkste sportevenement in de Verenigde Staten. “Naast de wedstrijd en de optredens tijdens de halftime zijn de commercials onderwerp van gesprek“, aldus de STER in een brochure.

Het is een strijd tussen adverteerders die zorgt voor een mooie reeks van unieke, grappige en vaak eenmalige commercials die miljoenen kijkers boeien en waar nog veel over gesproken wordt.”

De STER verwacht 10,7 miljoen kijkers voor de wedstrijd die op vrijdag 13 juni om 21.00 uur wordt afgetrapt. “Dit is hét moment voor revanche op de verloren WK-finale van 2010.”

Adverteerders worden niet zomaar toegelaten. “De eis is dat de commercials voor Super Dutch nooit eerder te zien zijn geweest. We gaan kijkers ook ruim van tevoren warm maken voor dat reclameblok.”

Voor de andere pouleduels van Oranje tegen Australië en Chili kan men 30 seconde reclamezendtijd kopen voor 99.000 euro. Mocht Oranje de WK-finale halen, dan kost een halve minuut 117.000 euro.

Meer in NOS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen