Danny de Munk duikt na mediarel op als dragqueen: miljoen kijkers
Danny de Munk duikt na de enorme mediarel over zijn vermeende wangedrag op als dragqueen in de tv-show Make Up Your Mind. De uitzending trok gisteren bijna een miljoen kijkers.
Het was een behoorlijk onrustige tijd voor Danny de Munk. Hij werd in een juicevideo van Yvonne Coldeweijer beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag in zijn tijd bij de musical Ciske de Rat. Nu de storm wat is gaan liggen, verscheen hij gisteren als dragqueen in de Carlo Boszhard-show Make Up Your Mind.
Miljoen kijkers
Het lukte Make Up Your Mind gisteren bíjna om voor de tweede keer dit seizoen boven de grens van één miljoen lineaire kijkers uit te komen. De vierde aflevering was goed voor 998 duizend kijkers (24% marktaandeel). Mogelijk verbreekt de grote finale van volgende week het seizoensrecord, dat op dik 1 miljoen kijkers staat.
De dragshow van Carlo scoort momenteel niet zo goed als de eenmalige special van vorig jaar, die 1,2 miljoen kijkers neerzette. Dat werden er inclusief uitgesteld kijken zelfs 1,7 miljoen. De huidige serie scoort inclusief uitgesteld kijken dik 1,2 miljoen kijkers per week. Een behoorlijk verschil, maar het zijn nog steeds nette cijfers.
Martine goes drag
De andere BN’ers die gisteren drag gingen in de RTL 4-show waren Gerard Ekdom, Jamie Trenité, Leco van Zadelhoff en Martine van Os. Vooral de deelname van de anders zo beheerste Omroep MAX-ster Martine was opvallend. Deze vier sterren deden als kandidaat mee aan de show, terwijl Danny alleen een bokaal kwam uitreiken.
Eén programma deed het op prime time beter dan Make Up Your Mind, namelijk de NPO 1-hit Heel Holland Bakt met 2,2 miljoen kijkers (38%) op NPO 1. Verder waren RTL 4’s Oh Wat Een Jaar (966 duizend), NPO 2’s Hier Zijn De Van Rossems (752 duizend) en NPO 1’s Claudia de Breij: Hier Ben Ik (631 duizend) het meest in trek.
SBS 6 blijft achter
SBS 6, dat met de opstappende Johnny de Mol én Johan Derksen een rampweek achter de rug heeft, scoort ook in het weekend belabberd. De zaterdagshows Code van Coppens en Onmogelijke Duetten wisten geen plekje te veroveren in de kijkcijfer top vijftien. Daar keken 414 duizend en 509 duizend mensen naar.
In de vooravond was nog de voetbalwedstrijd Ajax – Zwolle te zien op ESPN. Die haalde met 532 duizend kijkers nét geen plekje in de top vijftien. Wel was de sportzender daardoor de nummer vijf van de avond.
Kijkcijfers
Andere programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Editie NL (504 duizend), Shownieuws (484 duizend) en De Grote Tuinverbouwing (335 duizend).
De kijkcijfers van zaterdag 30 april 2022 (SKO):
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.165.000 | 01. NPO1 / 26.8% |
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.137.000 | 02. RTL4 / 19.3% |
03. Make up your mind (RTL4) 998.000 | 03. SBS6 / 10.2% |
04. Half acht nieuws (RTL4) 990.000 | 04. NPO2 / 6.7% |
05. Oh Wat Een Jaar (RTL4) 966.000 | 05. ESPN / 6.3% |
06. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 938.000 | 06. NPO3 / 4.0% |
07. Echte leven in de dierentuin (NPO1) 825.000 | 07. Vero / 3.3% |
08. Journaal 18:00 (NPO1) 787.000 | 08. RTL5 / 3.0% |
09. EenVandaag (NPO1) 769.000 | 09. RTL7 / 2.6% |
10. Hier zijn de Van Rossems (NPO2) 752.000 | 10. NET5 / 2.0% |
11. RTL Boulevard (RTL4) 744.000 | 11. RTL8 / 1.1% |
12. Claudia de Breij: hier ben ik (NPO1) 631.000 | 12. TLC / 1.1% |
13. Nieuwsuur (NPO2) 566.000 | 13. ESPN2 / 0.8% |
14. Studio Sport (NPO1) 549.000 | 14. Ziggo / 0.8% |
15. Hart van Nederland (SBS6) 532.000 | 15. SBS9 / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 37,5% | |
02. RTL Nederland 26,7% | |
03. Talpa TV 16,3% |
Danny als dragqueen: