Albert Heijn breekt met Winston Gerschtanowitz: ‘Wie volgt?’

Albert Heijn verbreekt per direct de samenwerking met EarthToday, het in opspraak geraakte ‘goede doel’ van tv-ster Winston Gerschtanowitz. “Wij kunnen ons niet vinden in het bedrijfsmodel.”

Winston Gerschtanowitz © RTL

Het imago van Winston Gerschtanowitz heeft een flinke deuk opgelopen nu zijn ‘goede doel’ EarthToday is ontmaskerd door weekblad Quote. Hij blijkt zowel Beau van Erven Dorens als Jan Terlouw te hebben gebruikt om een goed doel ter bescherming van de natuur te promoten, terwijl zij niet wisten dat er een keihard verdienmodel achter zit.

Albert Heijn stopt

Albert Heijn is absoluut niet overtuigd van het gênante tv-optreden van Winston in de talkshow van Eva Jinek. Nadat hij door onder meer Angela de Jong, Johan Derksen en Youp van ’t Hek is neergezet als een soort pseudo-oplichter, trekt de supermarktketen zijn handen af van Winston en zijn ‘goede doel’.

Een woordvoerder zegt tegen Quote: “We willen de wereld beter achterlaten en de natuur zo goed mogelijk beschermen. Daarom steunt Albert Heijn initiatieven die zich ook daarvoor inzetten. Het initiatief van EarthToday om op te komen voor het klimaat past binnen onze ambitie. Echter kunnen wij ons niet vinden in het bedrijfsmodel.”

Flinke domper

Het is volgens Quote een flinke domper voor Winston en zijn kompanen, die extreem veel winst hopen te genereren door mensen wijs te maken dat het hen gaat om de bescherming van de natuur. Albert Heijn organiseert eind deze maand namelijk een festival en betalende bezoekers zouden dan ook een EarthToday-certificaat krijgen.

Winston en zijn vrienden rekenden zich al rijk. “Bij EarthToday leefde de hoop dat dit de opmaat zou zijn naar een veel grotere samenwerking. Maar dat blijkt nu dus ijdele hoop.”

Wie is de volgende?

Columnist Leon Verdonschot vraagt zich af wie de volgende partij is die met Winston breekt. “Ik ben benieuwd of we die toffe jongensgrijns van jou op posters met een gouden koffertje blijven zien, of dat de Postcode Loterijen en SBS’en van deze wereld besluiten dat je wellicht niet meer de meest geschikte posterboy voor goede doelen bent.”

Hij schrijft in zijn Nieuwe Revu-column: “Al is het ook wel hilarisch treffend om je weer op een poster te zien staan onder het woord ‘Miljoenenjacht’.”

Greenpeace

Het goede doel Greenpeace laat ondertussen blijken reuze blij te zijn dat ze hun gevoel hebben gevolgd en niet in zee zijn gegaan met EarthToday, ondanks alle mooie praatjes van die kant.

Volgens Greenpeace wilde EarthToday nooit duidelijkheid geven over hoe het zit met de achterkant. “Ze wilden gewoon erg graag ons logo op EarthToday, maar dat is echt niet wie we zijn.”

Instagram

Winston speelt ondertussen heel handig niets-aan-de-hand, zegt columniste Stéphanie Hoogenberk:

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u dat Winston Gerschtanowitz schade toebrengt aan het vertrouwen in goede doelen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen