Guido den Aantrekker denkt dat Evert Santegoeds jaloers is op Story

Story-hoofdredacteur Guido den Aantrekker heeft het idee dat Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds jaloers is op zijn blad. “Wij zijn echt de marktleider in spraakmakendheid”, vertelt hij.

Guido den Aantrekker en Evert Santegoeds © William Rutten

Guido den Aantrekker en Evert Santegoeds delen een kruk in Shownieuws, maar ze zitten nooit in dezelfde uitzending. Dat is maar goed ook, want de heren kunnen elkaar niet luchten of zien. De bazen van Story en Privé halen regelmatig naar elkaar uit in de media. Zo ook vorige week, toen Guido beweerde dat KLM-stewardessen massaal bij hem klikken.

‘Wat weet hij ervan?!’

Het is volgens Evert absolute onzin dat KLM-personeel continu aan de lijn zou hangen bij de roddelbladen. “Daar weet Evert niet zoveel van af, want die doet het volgens mij vooral met pursers qua bronnen, dus ik denk niet dat hij dat heel erg goed kan inschatten”, reageert Guido weer op BNR Nieuwsradio.

Guido begrijpt helemaal niet waarom Evert zich met de bronnen van Story bemoeit. “Daar weet hij helemaal niks van af, joh. Hij weet toch niet wie mijn bronnen zijn? Dat wil ik graag zo houden. Het is gewoon een beetje zo’n sneer.”

Guido gedoogt Evert

Hoe is de relatie tussen beide heren? “Ach, goed, goed. We gedogen elkaar en zo hoort het ook. We zijn toch elkaars grootste concurrenten en de schoen wringt natuurlijk een beetje bij hem als je ziet dat wij de laatste jaren toch wel echt veel meer nieuws hebben dan hij. Dan krijg je waarschijnlijk dit soort sneren. De cijfers bewijzen mijn gelijk.”

Maar de Privé is toch groter dan de Story? Of is Story nu het grootste entertainmentblad? “Ik heb zeker niet het grootste blad, nee. Maar ik heb het meer over de spraakmakendheid. Daar zijn wij echt de marktleider in. Je moet natuurlijk elke week weer primeurs hebben.”

Meer primeurs

Waarom is de Privé groter dan Story? “We zijn de tweede. Dat komt omdat het blad van Evert heel veel abonnees heeft. Wij doen het in de losse verkoop relatief beter, omdat we nogmaals veel primeurs hebben.”

Een spraakmakende cover beweegt mensen in de winkel om een tijdschrift te kopen. “Mensen kopen hem dan eerder in de losse verkoop, abonnees krijgen hem sowieso al, wat er ook op de cover staat.”

Kreunende Katja

Nog even terug naar KLM: dat van die klikkende stewardessen is volgens Guido écht waar. “We hebben natuurlijk dat geval met Katja Schuurman gehad, die van Zuid-Afrika terugvloog naar Amsterdam. Die heeft zich zó schandalig gedragen in de business class dat de captain op een gegeven moment uit de cockpit kwam om haar een officiële waarschuwing te geven. Dat als ze nog één keer iets zou doen, ze op Schiphol gearresteerd zou worden.”

“Als je dat voor elkaar krijgt en het personeel zeer onheus bejegent, dan zijn die mensen daar niet blij mee. Die gaan bellen en dat hebben ze ook massaal gedaan.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

De bazen van de drie grote roddelbladen werken voor Shownieuws. Sparen zij hun grote baas John de Mol en zijn familie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Martien Meiland klaagt voortdurend over de fans die hem miljonair hebben gemaakt. Wat vindt u daarvan?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen