Niet alleen NOS, maar ook DENK boycot De Vooravond

Niet alleen de NOS, maar ook de politiek leider van DENK, Farid Azarkan, boycot het programma De Vooravond. Hij vindt de meningen van host Fidan Ekiz verwerpelijk. Dat heeft hij laten weten op Twitter. Journalisten van de NOS mogen niet aanschuiven in De Vooravond, omdat het programma ‘te opiniërend’ zou zijn. Volgens Fidan trok de omroep zijn journalisten terug, nadat ze het proces tegen Geert Wilders omschreef als een ‘politiek proces’. Dat was ook voor DENK de druppel.

Farid begrijpt heel goed dat de NOS dit te ver vond gaan. Hij vindt dat de omroep een goed besluit heeft genomen.

De politicus laat weten: “Ik schuif ook niet aan sinds Fidan Ekiz het proces tegen Wilders wegzet als politiek proces en mensen die het niet met haar eens zijn uitscheldt voor nazi.”

Fidan gaat daarmee te ver, vindt Farid. “Dan zet je onze rechtstaat te kakken en je hitst mensen op. Oneerlijk en onverantwoord. Verstandig dat de NOS niet aanschuift.

Veel mediaprominenten steunen De Vooravond in hun beklag over de NOS. Ze vinden het frappant dat NOS-gezichten wél mogen aanschuiven bij de linkse talkshows M en De Wereld Draait Door, maar niet bij De Vooravond.

Zo liet BNNVARA-ster Tim Hofman weten: “DWDD was niet minder opiniërend dan De Vooravond, ook door tafelheren/dames en het gros van de Op1-presentatoren ís eveneens opiniemaker of open over visie.

Lees ook:
Fidan Ekiz: ‘NOS legt journalisten Vooravond-verbod op’ (gisteren)
NOS bevestigt boycot De Vooravond: ‘Te opiniërend’ (gisteren)
Mustafa Marghadi zet De Vooravond op zwarte lijst (gisteren)
Fidan Ekiz: ‘NOS begon boycot na Wilders-uitspraken’ (gisteren)

Foto: NPO

53 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Klaaswaal
oktober 24, 2020 10:48

Het is dat ik te oud ben om nog kinderen te krijgen maar als ik toch nog een dochter zou krijgen noem ik haar Fidan!!!!!

Gast
Martin
oktober 24, 2020 10:42

Islam : Vóór en dóór ‘mannen met de vrouw als lijdend voorwerp.

Tja, Fidan is een sterke vrouw en dat doet pijn bij de patriarchalen 😉

Gast
Jos
oktober 24, 2020 10:32

Laat die linkse hypocriete knakkers en die afschuwelijke vent van denk het heen en weer krijgen

Gast
Jos
oktober 24, 2020 10:31

Top vrouw durft voor haar mening uit te komen

Gast
Pegode
oktober 23, 2020 16:32

@ Farid Azarkan, ik vind U,
Uw club Denk uw companen Peppie kuzu en Kokkie osturk
en de religie die u en uw aanhangers belijden, dat niet samengaat met de westerse cultuur Verwerpelijk!

Gast
Juist
oktober 23, 2020 16:14

Farid Azarkan heeft het uiterlijk maar erger nog ook de houding van een kooivechter. Deze man is niet serieus te nemen.
Overigens die hele NOS is een goor links bolwerk.

Gast
Hai
oktober 23, 2020 15:26

allochtonen kunnen ook helemaal niks, wat een drama partij Denk. Daarom haat ik diversiteit en ben ik een grote voorstander van het witte privilege wat ons recht is op deze aarde.

Gast
tafka
oktober 23, 2020 14:33

Het volgende hoofdstuk van de Russische inmenging. Naast het veelvuldig witwassen van zwart geld en in omloop brengen in hst 1 en het spammen van mailboxen in een poging ze volledig lam te leggen in hst 2 om vervolgens het hele internet vol te gooien met complottheorieen in hst 3 en hoogopgeleide medewerkers uit Oekraine/rusland hier bedrijven laten bespioneren komen we nu aan bij hoofdstuk 5: Aankomende journalisten zonder moraal besef zoals Fidan Ekiz omkopen om opruiende informatie te verspreiden

Gast
Lieke van Lexmond Lover
oktober 23, 2020 14:04

Vanavond laatste aflevering van de vooravond, dus iedereen kan gerust slapen.
Volgende week weer M

Gast
Lariekoek
oktober 23, 2020 14:03

@Dirk
Je komt niet slim op mij over!
Je hoopt dat Azarkan in 2021 niet meer in de politiek komt?! DENK heeft een achterban, die garant staat voor minstens 3 zetels, en daar gaan jij en ik niets aan veranderen!

Gast
StefanV
oktober 23, 2020 13:41

De lijstrekker van DENK. U weet wel, die partij die een totaal kritiekloze positie inneemt ten opzichte van Erdogan; onder meer bekend van het vervolgen van journalisten en de vorming van partijdige staatsmedia.

Voor geen enkel medium is er een groter compliment denkbaar dan een DENK-boycot.

Gast
Dirk
oktober 23, 2020 13:26

Wat een geweldige manier via Fidan Ekiz om zo van die anti Nederlandse verrader, groot schreeuwer en Marokkaanse leugenaar Azarkan af te komen.

Hoe minder deze gozer op TV komt hoe beter.

Ik hoop dat deze farizeeër in 2021 nooit meer in de politiek terug komt.
Helaas hebben we dan voor hem alleen nog dat verd,mde wachtgeld voor lange tijd.

Gast
Wijze van Zion
oktober 23, 2020 13:01

Farid Azarkan het opperhoofd van Erdogans smaldeel alhier.
Er klopt iets niet, en ook niet aan de persoon……

Gast
Lezer
oktober 23, 2020 12:34

MrGer@ Interessante theorie. Alleen heeft Farid Marokkaanse wortels.

Gast
Piet
oktober 23, 2020 12:24

Die lelijke Marokkaan met zijn kutpartijtje moet zo snel mogelijk verdwijnen.

Gast
chris?
oktober 23, 2020 12:07

Dacht hij bij Fidan uitgenodigd te worden. Zij ligt niet wakker van die man

Gast
mrGer
oktober 23, 2020 11:56

Farid als Turkse man man wil om die reden niet bij mevrouw met Turkse roots. Turkse mannen luisteren niet naar Turkse vrouwen. Dat laat zijn ego niet toe, zo’n ego, die heeft aardige afmetingen nog. Hup Fidan, eindelijk een wijf met wat kloten.

Gast
Joost
oktober 23, 2020 11:36

@Carl Hear, Hear!

Gast
Carl
oktober 23, 2020 11:28

Farid heeft, net als heel veel Nedermoslims, nogal moeite met een sterke vrouw. Het valt me op dat Fidan altijd het hardst wordt aangevallen door mensen uit de moslimgemeenschap. Dat ze een intelligente, welbespraakte vrouw is wordt weinig op prijs gesteld.

Gast
Neutrale lezer
oktober 23, 2020 11:12

Michiel…

Gast
Neutrale lezer
oktober 23, 2020 11:00

Maatje….@ Michel draait inderdaad een beetje door. Echt Links daarentegen heeft wel een punt.

Gast
Kuis
oktober 23, 2020 10:58

Links/progressief/sociaal nederland bekent kleur.

Gast
maatje te groot
oktober 23, 2020 10:52

@Michel een typisch voorbeeld van een linkse gevaarlijke gek? Of het is sarcasme of hij is aan de drugs. Anders is er geen verklaring voor zijn geraaskal.

Gast
Echt Links
oktober 23, 2020 10:50

Michiel@ De meeste homoseksuelen kijken steeds meer met plaatsvervangende schaamte naar de Gay Pride waar alles om het uiterlijk draait.
Zij worden neergezet als seksistische dronkenlappen die verder niets te melden hebben. Het concept is duidelijk uitgewerkt.

Gast
Kim Wieft
oktober 23, 2020 10:48

Links hartje Islam. NOS en Denk zitten op één lijn.

Gast
Bart
oktober 23, 2020 10:46

Farid Ararkan die over andere mensen gaat zeggen dat ze de boel ophitsen en dat ze een racist zijn. Het moet niet gekker worden.

Gast
NOS en Denk: een pot nat
oktober 23, 2020 10:44

Dat het vooral een politiek proces is, is een feit, geen opinie. Denk is zeer intolerant ten opzichte van andersdenkenden. Ze hebben zelfs onderling continu ruzie. Dit is ook alleen een feit.

Gast
Lachgas
oktober 23, 2020 10:31

Waren er maar meer figuren als Fidan. In bijna alle programna’s op radio en tv ontbreekt het aan kritische vragen.
Praat men geintervieuwde naar de mond.

Gast
Xavier
oktober 23, 2020 10:26

@Michiel Niets mis met uw zweefvermogen.

Gast
Donald
oktober 23, 2020 10:15

Kijk, zo doen de neo-fascisten dat. Als je mening ze niet zint leggen ze je het zwijgen op met leugens en uiteindelijk met geweld. Tot zover het zorgvuldig in stand gehouden beeld van de NPO als neutraal, objectief en democratisch. Die erdofascist komt er in ieder geval openlijk voor uit.

Gast
Henry
oktober 23, 2020 10:05

Fidan Ik vind jou een heldin.

Gast
Jan
oktober 23, 2020 10:03

Als je als NOS hetzelfde over dit soort dingen denkt als die engnek van DENK dat weet je dat je je als staatsomroep compleet voor l*u*l hebt gezet.

Gast
Dorine
oktober 23, 2020 09:58

Fidan is bent een held, die slechts gebruik maakt van de vrijheid meningsuiting dankzij de democratie in een rechtstaat ! Juist in een rechtstaat is daar niets mis mee !!
Of je het daar nu mee eens ben of niet!!

Gast
Maartje
oktober 23, 2020 09:56

Denk houdt er niet van als rouwen kritisch zijn, Denk is dom en racistisch en heeft niets te zoeken in Nederland.

Gast
Michiel
oktober 23, 2020 09:54

Rechts Nederland heeft eindelijk z’n zin gekregen. De NPO is van een neutrale positie volledig overgegaan naar een rechtse bolwerk. Zelfs de VARA is overstag. De vervanger van DWDD is een rechts conservatieve religieuze show geworden, waarin elke linkse mening compleet wordt neergesabeld. En de kranten maar blijven zeuren dat zelfs dat niet rechts genoeg is.

Je moet niet gek opkijken hoe ze volgend jaar bij de Vooravond de Gay Pride gaan bespreken. Ekiz zal vooraf duidelijk maken dat homo’s onnatuurlijk zijn en dat het ook wel eens gezegd mag worden dat hetero’s altijd maar in een verdomhoekje worden geplaatst en ook een feest verdienen. Volgend onderwerp is de werkeloosheid en dat Ekiz vindt dat elke vorm van uitkering afgeschaft moet worden. En dan de uitzending afsluiten met het heuglijke nieuws dat de Paus Nederland gaat bezoeken en dat de hele maand in het teken staat van hoe je kinderen kan overhalen om in God te gaan geloven. De nieuwe Vara mensen!

Gast
Willie
oktober 23, 2020 09:51

Ja maar de waarheid het is ook een politiek proces. Of heeft die vent islamitische poep in de ogen.

Gast
Mo
oktober 23, 2020 09:49

Na 2021 is het DENK ik klaar met deze partij en stelletje vechtersbazen.
Geen haar beter dan de rest van de politiek. Rollebollend over straat met interne ruzies en intriges en dan nu de goede meneer gaan lopen uithangen. Walgelijk!

Gast
Willie
oktober 23, 2020 09:47

Typisch islam gedrag het liefst zou hij het programma willen onthoofden

Gast
Leo knots
oktober 23, 2020 09:32

Dat is er dus van Nederland geworden. Verkapte cencuur van de overheid. Lijkt Noord Korea wel. Dat Denk niet wil komen is slim voor zijn achterban

Gast
Tristan
oktober 23, 2020 09:29

NOS = Propaganda en Nep Nieuws

Gast
Daantje
oktober 23, 2020 09:28

En wij boycotten Denk. Deze partij zorgt voor haat en verdeling.

Gast
Erdo Gan
oktober 23, 2020 09:27

Farid, jij mag van MIJ niet bij de Vooravond aanschuiven!!

Gast
Karbonade
oktober 23, 2020 09:25

Farid, de moccro in een T urkenpartij.
Ik vind raar.

Gast
Sem
oktober 23, 2020 09:12

Een bek vol over de rechtstaat, maar mochten deze figuren ooit macht verkrijgen dan is het gelijk gedaan met die rechtsstaat. Kijk naar alle landen in het Midden Oosten en de andere moslimlanden. Allemaal achterlijke landen waar een individu nul mensenrechten heeft.

Gast
Zalmneusje
oktober 23, 2020 09:10

Waarom ga je niet júist in een programma zitten waarvan je de mening van de presentatrice niet deelt? Je mag toch gewoon je eigen geluid laten horen?

Gast
Tycho Graagnat
oktober 23, 2020 09:09

Die ‘ Partij” maakte tot nu ruzie met iedereen en vecht zich zelf onderling de tent uit.
Dat is hun handelsmerk.

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 09:04

DENK is een rascistische k u t partij

Gast
Ray
oktober 23, 2020 09:03

Als je programma door Denk geboycot wordt, dan weet je als programmamaker dat je iets goed doet.

Gast
Doordenker F den Aar
oktober 23, 2020 09:01

Over twintig jaar is rotterdam een onafhankelijke republiek, geassocieerd met broederland turkije. Kijken wie er dan het laatst Denk..eh lacht.

Gast
Zalmneusje
oktober 23, 2020 09:00

Farid Azarkan die een ander verwijit ‘op te hitsen’. Humor heeft ie wel.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen