Eva Jinek en Henk Krol grijpen naast Sonja Barend-prijs

Het is Eva Jinek en Henk Krol niet gelukt om hun plaatsje op de longlist van de Sonja Barend Award te verzilveren. Niet hun hysterische geschreeuw, maar een gevoelig gesprek van Coen Verbraak won de prijs voor het beste tv-interview van het jaar. Dat bleek gisteren tijdens de uitreiking in De Vooravond. Krol bezorgde Jinek in augustus een groot cadeau door juist in haar seizoensopener een partijtje te gaan schreeuwen. In één keer wist iedereen dat Jinek weer begonnen was.

De politicus was helemaal over de zeik. “Nee, je luistert niet naar me! Nou moet je goed opletten!“, riep hij onder meer.

Niet Eva, maar medegast Wouter de Winther sprak hem op een gegeven moment vermanend toe: “U hoeft niet naar mij te gaan schreeuwen! U hoeft niet naar mij te gaan schreeuwen, meneer Krol! We zijn hier gewoon op televisie! Het is een normale avond en dat is geen reden om te schreeuwen.”

Lekker rellerig allemaal, maar dus niet genoeg om uit handen van Sonja Barend een interviewprijs te ontvangen. Die ging dus naar Coen Verbraak, voor zijn gesprek met een oud-Dutchbatter in de documentaire ‘Srebrenica – de machteloze missie van Dutchbat’.

De tweede plaats is voor Tijs van den Brink voor zijn gesprek met Theo Maassen in Adieu God.

Overigens heeft Sonja Barend de winnaar niet zelf gekozen; dat is door een jury van veertig mediarecensenten gedaan.

De volledige longlist zag er als volgt uit:

  • Antoinette Hertsenberg (met Joris Wilton, Radar, 16 september 2019)
  • Tijs van den Brink (met Theo Maassen, Adieu God?, 20 oktober 2019)
  • Hugo Logtenberg (met Sigrid Kaag, Buitenhof, 24 november 2019)
  • Matthijs van Nieuwkerk (met Selma van de Perre, De Wereld Draait Door special, 7 januari 2020)
  • Adriaan van Dis (met Yuval Noah Harari, Hier is… Adriaan van Dis, 4 februari 2020)
  • Danny Ghosen (met Nelson, Danny op straat, 13 februari 2020)
  • Jeroen Wollaars (met Marion Koopmans, Nieuwsuur, 17 maart 2020)
  • Coen Verbraak (met Liesbeth Beukeboom, Srebrenica – de machteloze missie van Dutchbat, 6 juli 2020)
  • Joris Linssen (Hello Goodbye, 28 juli 2020)
  • Eva Jinek (met Henk Krol, Jinek, 18 augustus 2020)

Foto: RTL

28 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Richard van Leeuwen
oktober 24, 2020 11:05

Terechte winnaar Coen Verbraak.

Gast
o.p. lichter
oktober 23, 2020 12:54

Ik dacht dat sonja barend 20 jaar geleden al was overleden hoe komen ze er bij om dat ouwe lijk weer op te graven .

Gast
Anonymous
oktober 23, 2020 12:32

Terechte keuze voor Coen Verbraak

Gast
Hans
oktober 23, 2020 11:38

Karbonade,

Wat ben je toch een zeikerd !! In deze tijd kan ik niet anders,maar ja
jij wilt graag commentaar hebben kom eens met iets fatsoenlijks!!!!

Gast
Alfred
oktober 23, 2020 11:31

Eva Jinek blijkt maar een dom wicht te zijn, achteraf gezien had ze ook in 2018 geen Sonja Barend Award mogen ontvangen.

Gast
Pompy de Robodol
oktober 23, 2020 10:49

Biden zal winnen. Eva Jinek’s villa in Abcoude zal blank staan van genot. Gillend zal zij door de kamer glibberen.
En Lange Frans zag dat het goed was.
De wereld zal vergaan, allahdank.

Gast
Karbonade
oktober 23, 2020 10:40

Het was een nogal troosteloze prijsuitreiking in De Vooravond.
Een broze Sonja Barend die met hese krakende stem Coen Verbraak als winnaar aankondigt en op dat moment komt Coen achter het bordkartonnen decortje vandaan.
En vervolgens het applaus van de drie aanwezigen.
Coen had beter verdiend.

Gast
Johanna
oktober 23, 2020 10:30

Ik erger mij ook steeds meer aan Eva. Ze spreekt (bijna) iedereen maar met jij en jou aan en noemt de gasten bij de voornaam. Zal wel met toestemming vooraf zijn gevraagd. Maar toch…..

Gast
JB
oktober 23, 2020 10:28

Wat een artikel weer zeg. In plaats van gewoon over de winnaar te schrijven, wordt er een oude rel opgehaald….

Gast
Donald
oktober 23, 2020 10:20

De toon mensen, de toon is wat er toe doet. Niet de inhoud. Je moet het plebs dom houden met gezever en vermaak, niet met feiten. Rutte maakt ons arm, de media (en de npo in het bijzonder) houden ons dom/willen ons dom houden.

Gast
Pompy de Robodol
oktober 23, 2020 10:08

Eva Jinek is een over zich zelf heen getild paard.
Eva Jinek is een vreselijke vrouw.
Eva Jinek is een arrogant, op geld belust viswijf.
Eva Jinek is een overbodig mens.

Gast
Tycho Graagnat
oktober 23, 2020 10:06

De lijst kandidaten voor de ‘ Sonja Barend Award’ was vrij lang maar had wel minder lang gemogen.
Beide dames waren sowieso onterecht kandidaat. Hertsenberg is weliswaar vasthoudend en wil voor consumenten zo een/het doel bereiken maar hoort ook zichzelf graag (s)preken en drammen. Opkomen voor de arme kijker en consument en tot de top 5 van best betaalde NPO hosts horen. Maar ja, alles voor de kijkcijfers he.
Idem was het bij Jinek. Heerlijk ‘sukkeltje van de klas’ dissen voor een doosje stroopwafels om daarmee zelf hoog te scoren qua kijkcijfers.

Waren de dames slechts voor de buhne???
Nooit doen zou ik zeggen.

Verbraak maakt prachtige tv. Ook de gesprekken met de oud-Indie gangers waren zeer ontroerend en leerzaam ( stukje geschiedenis) en net als bij oud Dutchbatters waren ook hier de geinterviewden, hun kinderen en kleinkinderen zeer emotioneel onder.
Immers hadden kinderen nooit het echte verhaal van hun ouder(s) die destijds waren uitgezonden gehoord. Om de simpele reden dat het te veel pijn deed.

Gast
Huismaker
oktober 23, 2020 09:37

De WC-eend prijs.

Gast
Desk sulletje
oktober 23, 2020 09:24

Eva is niet veel beter dan elke willekeurige Boulevard of Shownieuws desk sulletje. Natuurlijk zal zij nooit meer kans maken op de Sonja Barend prijs. Moet niet gekker worden.

Gast
Chelsey
oktober 23, 2020 09:20

Een hysterisch schreeuwend mislukte “talkshowkoningin” die ooit in de voetsporen wenste te treden van Sonja Barend, ware het niet dat ze viel voor het grote geld van Bertelsmann AG! Haar zeer slappe commerciële Luxembourg-tv versie van late theekrans Op4 moet het nu voornamelijk doen met flut-onderzoekjes, al dan niet ondersteund door de hyena’s van de telegraaf! Zoals de ‘onterechte’ declaratie gedrag van de Heer Krol bijvoorbeeld, waarbij het ging om hooguit een blik of twee stroopwafels?! Zeer goedkope riooljournalistiek van een eveneens goedkope tv ‘diva’ die Jinek Luxembourg, blijkt maar weer eens! Ondertussen zit Peppi van der Vorst wel stevig ermee in zijn maag, immers heeft hij een veel té dure krolse kat in de zak aangeschaft die zichzelf totaal niet terugverdient! Wannabe Sonja Barend is alleen daarom al een gigantische mislukking geworden bij Herr Bertelsmann’s commerciële Nederlandstalige tv kanaal vanuit Luxembourg!

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 23, 2020 09:04

Sonja Barend is een stiefmoeder.

Gast
critikast
oktober 23, 2020 08:54

@wordt vast weer verwijderd

Misschien is het voor jou beter als je lekker naar Meiland of De Beste Zangers blijft kijken. Onnozele !

Gast
critikast
oktober 23, 2020 08:53

Coen Verbraak en Sven Kockelman, met afstand de twee beste interviewers van Nederland. Luisterend, geen gebruikmakend van spiekbriefjes, rustig, beschaafd en erg ad rem. Dat zijn de ingrediënten en de eigenschappen waarover een goede interviewer moet beschikken. Dus de prijs voor Coen Verbraak is meer dan terecht !

Gast
Henry
oktober 23, 2020 08:44

Janknek kan nu weer met vakantie. We zullen haar echt niet missen. Ze is een hysterische aandachtstrekker .

Gast
WEST*
oktober 23, 2020 08:44

nog geen 400.000 kijkers voor gtst en jinek

Gast
NPO voor altijd!
oktober 23, 2020 08:39

Had Jinek gisteravond geen uitzending??? Ik zie ze n.l. niet in de top 25!!!

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 23, 2020 08:38

Wie is Coen Verbraak en wat heeft hij zoal gepresteerd?

Gast
Viespeuk
oktober 23, 2020 08:36

Als ik Ver braak, lucht dat erg op.

Gast
Remi
oktober 23, 2020 08:32

Meer dan terechte winnaar !!

Dat geschreeuw om die gedeclareerde tompoezen sloeg hélemaal nergens op.
Typisch Jinek …
Grootgraaier Sophie in ’t Veld durft ze niet aan te pakken, wánt D66.
Komt te dichtbij voor Eva.

Gast
Guttegut
oktober 23, 2020 08:31

Coen Verbraak is de beste interviewer van Nederland. Rustig en beschaafd. Daar kunnen de talkshow hosts nog wat van leren. Het Dutchbat programma was trouwens überhaupt prachtig.

Gast
Viespeuk
oktober 23, 2020 08:21

Henkie Krol is een flapdrol
Schijt in de bek van Eva Jinek

Gast
God zij dank geen Eva Jinek
oktober 23, 2020 08:20

Terecht Coen Verbaak.

Gast
Tukkie Tuk
oktober 23, 2020 08:19

De beste heeft gewonnen: Coen Verbraak

Prachtig!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen