Mustafa Marghadi zet De Vooravond op zwarte lijst

NOS-journalist Mustafa Marghadi wil niets meer met De Vooravond te maken hebben nu presentatrice Fidan Ekiz zijn omroep in het hemd gezet heeft. Dat laat hij blijken op Twitter. Fidan heeft onthuld dat omroepbaas Marcel Gelauff niet wil dat NOS-journalisten aanschuiven bij De Vooravond. Hij heeft dat bevestigd en noemt het programma ‘te opiniërend’, terwijl NOS’ers in het verleden wel bij de linkse talkshows DWDD en M zaten. Mustafa is niet bepaald blij met Fidan.

De bewering van Fidan dat NOS’ers niet aanschuiven bij De Vooravond vanwege ‘onwelgevallige meningen’ is tegen het zere been van Mustafa. “Dit is lulkoek“, briest de journalist, die kennelijk de uitspraken van zijn baas gemist heeft.

Er is volgens Mustafa geen sprake van een spijkerhard verbod. “Ik ben zelf door de redactie gevraagd voor beschikbaarheid om aan te schuiven mocht er iets nieuwswaardigs in Italië zijn en heb toegestemd. Ben nog niet gebeld. Hoeven ze nu ook niet te doen met dit soort teksten.”

De journalist heeft dus geen zin meer in De Vooravond. “En ik weet dat andere collega’s wel eens zijn gepolst die akkoord gingen maar later werden afgebeld (zoals dat gaat bij talkshows, no biggie)“, zegt hij.

BNNVARA-gezicht Tim Hofman vindt dat Mustafa lange tenen heeft. “Dit snap ik dan, zonder cynisme, ook weer niet.

Update 16.50 uur – Mustafa Marghadi voegt toe: “Even een correctie. Verhaal is wat anders dan ik in deze tweet voorstel. Neemt niet weg dat de kern van haar tweet nog steeds lulkoek is.

Lees ook:
Fidan Ekiz: ‘NOS legt journalisten Vooravond-verbod op’ (vanmiddag)
NOS bevestigt boycot De Vooravond: ‘Te opiniërend’ (vanmiddag)

Foto: NOS

54 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
anoniem
oktober 26, 2020 22:17

Ik houd er zelf geen zwarte lijsten op na.. Wel zijn er programma’s waar ik meestal vergeet om naar te kijken.. :-)

Gast
Crissy
oktober 26, 2020 22:14

Hele vreemde reacties op De Vooravond.
We zijn niet in een dictatuur? Waarom roepen we hard, dat er vrijheid van meningsuiting is en zetten we alles wat niet in de Linkse club gevolgd wordt gelijk weg? Alsof wat rechtsere mensen niet deugen. Wie bepaalt dat? Marcel Gelauff?
Ik wens niet in een patroon te belanden als in Amerika. Laat dat dáár alstublieft. Wat een vreselijk land!

Gast
Alle Kamphuis
oktober 24, 2020 16:01

Ach toch, onze Musafa is ook al in zijn wiek geschoten.
Tijdens de uitzendingen van DWDD, wisten de NOS-corfeen niet hoe hard ze moesten rennen om aan te schuiven.
Kun je nagaan hoe het gesteld is met het door het volk betaalde publieke! omroep. Je wordt al moe betreffende hun geleuter over Trump. Maar je hoort nooit wat nu eigenlijk de reden is dat Trump president is. Dat is eigenlijk Obama die er werkelijk niets van gebakken heeft. En nu zijn de pijlen gericht op Fidan Ekiz. Eindelijk een die zich niet laat leiden door angst en onderkruiperig gedrag maar recht voor de raap meedeelt waarom het draait. Ga zo door Fidan.

Gast
Yogi bear
oktober 23, 2020 22:26

Rustig maar, volgende week heeft links zijn M spreekbuis weer!

Gast
Boosterrolla
oktober 23, 2020 17:07

Maar goed dat ze dit jaar bij de NOS geen kerstborrel hebben.
Was anders erg gezellig geworden met collega’s die niks met elkaar te maken willen hebben 😎😎😎

Gast
hahahaha
oktober 23, 2020 16:53

Michelle M
vr 23 okt 2020 om 14:08

Fidan Ekiz is kortom nogal selectief in haar verontwaardiging.

Maar ik heb jou, Michelle M, toen ook niet gehoord. Waar zat je dan?
hahahaha

Gast
Michelle M
oktober 23, 2020 14:08

Hahahahahahaha! Het is ook niet goed of het deugt niet. Ik lach me echt te pletter om het domvolk in Mediacourant. Jarenlang lees ik over linkse staatsomroep NOS dit en Noord-Koreaanse televisie dat. En nu de NOS zichzelf nog duidelijker positioneert als objectief en niet-opiniërend is het weer niet goed.

Ik kan me trouwens geen oproep van Fidan Ekiz herinneren om te demonstreren toen een rechts-extremistische terrorist in New York een Joodse synagoge binnenstapte en daar vijf mensen overhoop stak. Of toen een white-power terrorist in Nieuw-Zeeland 51 mensen in een moskee overhoop knalde. Of die keer dat een rechtse mf’er in Pittsburgh 11 joden neerschoot.

Fidan Ekiz is kortom nogal selectief in haar verontwaardiging.

Gast
Joost2
oktober 23, 2020 13:32

Ja maar Mustafaatje, dat komt omdat jij geen Nederlander bent.

Je hebt totaal geen feeling met de Nederlandse kijker , je bent een nihilist.

Je bent de zoveelste buitenlander die niet geschikt om de Nederlandse TV te presenteren. Ga dat maar in een ander land proberen, daar mag je wellicht jouw censuur wel opleggen, Hier niet dus!

Gast
Grace
oktober 23, 2020 10:42

Zeurpiet

Gast
Connie Klapstoel
oktober 23, 2020 09:18

Wazzzeghgtie nou broer?
Ze moederrrrr is een kech.

Gast
Wilfred Gemeen
oktober 23, 2020 08:46

De NOS wrijft lekker in de vlek. Goed dat nu aantoonbaar is dat de NPO niet onafhankelijk is maar een bepaalde opinie voorstaat.

Gast
Lies
oktober 23, 2020 06:37

Hoop dat Mustafa blij is met werken bij die propagandaomroep van de overheid. Met door de strot duwn van corona en klimaatonzin

Gast
Nick
oktober 23, 2020 00:09

Symphatieke gast maar hij staat best wel voor lul nu.

Gast
Muilkorf a.k.a. Mondkapje
oktober 22, 2020 23:53

Tim Hofman vindt dat die man lange tenen heeft.
Ik adviseer daarom Birkenau sandalen te gaan dragen.
Dan weten Mustafa en Youssef ook eens, hoe dat voelt.

Gast
Momo
oktober 22, 2020 23:27

“Hij heeft dat bevestigd en noemt het programma ‘te opiniërend’”

Wat hilarisch hypocriet!

Gast
Leo knots
oktober 22, 2020 23:23

Mustafa je bent de zwakste schakel. Tot ziens!

Gast
Paul Lamote
oktober 22, 2020 22:38

Mustafa is door zijn baas in zijn hemd gezegd.

Gast
M
oktober 22, 2020 22:08

Dit is mij nog niet links genoeg, wacht maar af tot ik maandag weer lekker links ga praten. Er komt steeds meer ruimte voor links, dat nutteloze rechts raakt stap voor stap zijn macht kwijt.

Gast
Batavus
oktober 22, 2020 22:01

Wie is Mustafa?

Gast
Leo knots
oktober 22, 2020 21:58

De NOS is gewoon een eng clubje linkse grachtengordel mensjes

Gast
Observant
oktober 22, 2020 21:26

…uitdrukkingen te bannen….

Gast
Observant
oktober 22, 2020 21:24

Ano@niem@ 20.12
Dat is een kwestie van tijd. Een racist van het net zo achterlijke Nu.nl schreef eergisteren: ‘witte’ lijst in plaats van witte lijst. De volgende fase is alle wit en zwart-uitdrukkingen niet te bannen en alle mensen die nooit zwart of wit zijn altijd racistisch zwart en wit te noemen. De wokemedia zijn racistische blinde apartheidspredikers.

Gast
Fred
oktober 22, 2020 21:20

Als dr wat in Italië gebeurd moet je van alles doen maar ZEKER NIET naar de slecht geïnformeerde Maghadi luisteren… waardeloze vent

Gast
Willie
oktober 22, 2020 20:56

Zo die duwt hem er even flink in bij de NOS,Maar wie is die vent ?

Gast
Mart
oktober 22, 2020 20:44

@Lariekoek
HET vergelijk/de VERGELIJKING.
En dat hoef jij ook niet te snappen, pannenkoek.

Gast
Maartje
oktober 22, 2020 20:43

Ik zeg divibokaal Mustafa Marghadi, de reden dat je bij de NOS werkt.

Gast
Lariekoek
oktober 22, 2020 20:31

Ik snap de vergelijk niet van de NOS met Noord-Korea! Kim Yung Un is net zo conservatief als Geert Wilders.

Gast
ano@niem.nl
oktober 22, 2020 20:12

Mag de term zwarte lijst nog wel?

Gast
Arie
oktober 22, 2020 19:56

Inderdaad, met de uitlatingen van de hoofdredacteur en meerdere nos-journaal-journalisten is nu (opnieuw) aangetoond dat het NOS Journaal niet objectief is, vooral constructieve journalistiek, of actiejournalistiek bedrijft. De diversiteitsbokaal was daar een uiting van.

En als nota bene! Tim Hoffman het NOS Journaal hypocriet vindt

Gelauff is vooral boos dat het niet binnenskamers blijft: “Ik vind het wel ver gaan om dat zo in een tweet de wereld in te slingeren.”
Marghadi sprinkt in de bres voor zijn broodheer het Journaal: “Dit is lulkoek“. Uiteraard zonder eerst de feiten proberen te checken, bijvoorbeeld bij Gelauff.
Later “rectificeert” hij zijn bericht, maar de kern overeind blijft. Terwijl uit elke uiting van het NOS Journaal blijkt dat de lezing van Ekiz geheel klopt.

Lex Runderkamp heeft vooraf wel gepoogd een en ander te checken maar is keihard voorgelogen door Gelauff. “Ik heb het even aan de baas gevraagd – feiten checken – en je verhaal klopt niet. We mogen gewoon aan tafel hoor. Kwalijke tweet hoor.”

Het bevestigt dat het NOS Journaal niet objectief is en in de kern (spin in het web: hoofdredacteur Gelauff) onbetrouwbaar.

Gast
Master Beer
oktober 22, 2020 19:42

De Noordkoreaanse staatstelevisie zou ziekelijk jaloers worden op het niveau van de NOS. Wie denkt die achterlijke excuus allochtoon Mustafa Marghadi wel? Dat de NOS als enige de waarheid in pacht heeft?

Gast
Journaalkijker
oktober 22, 2020 19:09

Beste Mustafa
Je bent een deskundige, aardige vent die bovendien in tegenstelling tot de meeste van jouw blanke autochtone collega’s, wel keurig Nederlands spreekt. Was iedereen bij de NOS maar net als jij. Maar wat je nu zegt zegt slaat echt nergens op. Je kunt beter jouw bazig baasje Gelauff op de zwarte lijst zetten met zijn polariserend zwart-wit activistenbrabbeltaaltje. Tip: Ga van twitter af.

Gast
Vonzipper
oktober 22, 2020 18:57

Wie is deze kontenkusser?

Gast
allochtoon
oktober 22, 2020 18:17

NOS journalisten staan voor vrijheid van meningsuiting. Hij weet (als islamiet) dat hot tonen van spotprenten over Mohammed gevaarlijk kan zijn. Maar een spotprent over Jezus veilig is. Dus eigenlijk geen vrijheid van meningsuiting uiting

Gast
Corona-hoax
oktober 22, 2020 18:15

Eigenlijk nooit met Fidan eens. Maar ben blij dat ze nu zelf last vindt van de Fake Stream Media. Gelauf is staatspropaganda en dult geen tegenspraak.
Kennen we deze nog:
https://www.ewmagazine.nl/cultuur/article/2014/09/nos-manipuleert-beelden-poetin-met-videomontage-1594843W/

Gast
Opa Kondwater
oktober 22, 2020 18:13

Effe kijken of me fiets er nog staat.

Gast
Maatje te groot
oktober 22, 2020 18:10

Och de naam Mustapha zegt toch al genoeg voor zijn geloofwaardigheid

Gast
Lekker tv kijken
oktober 22, 2020 17:58

Dus met deze acties van het personeel van de NOS hebben ze zelf bevestigd dat je naar een ‘links’ journaal zit te kijken? Hmmm is dit wel zo handig. Ook als je links bent, wil je toch een nieuwsuitzending die zich niet laat beïnvloeden? Of zie ik dat verkeerd? In welke bubble leven deze mensen. Ook triest voor alle objectieve journalisten die daar werken.

Gast
Rotterdammer
oktober 22, 2020 17:53

Die ISer gaat bij mij meteen de boycot in. Viva Fidan!!!

Gast
Jahan
oktober 22, 2020 17:41

Tjonge, wat een dombo. En dan nog zo’n halfslachtige correctie ook als hij ontdekt dat zijn baas allang heeft toegegeven. Handig met alle anti-NOS-wappies die er al rondlopen.

Gast
anonymous
oktober 22, 2020 17:39

Alsof Moesje ooit gevraagd zal worden om daar aan te schuiven. 😂
Loser

Gast
Stephan
oktober 22, 2020 17:29

Lex Runderkamp & Mustafa Marghadi kunnen we alvast wegstrepen als liegende journalisten. Deze 2 kan ik vanaf nu dus nooit meer vertrouwen.

Gast
Wendy
oktober 22, 2020 17:29

Mustablabla is een heimelijke IS-er.

Gast
Arseen
oktober 22, 2020 17:28

Iedere kapelaan preekt voor eigen parochie …nietwaar.

Hoge kijkcijfers gegandeerd.

Gast
Lies
oktober 22, 2020 17:00

Lex Runderkamp ‘ik heb het even aan de baas gevraagd’. Succes jongen. Blijf dat vooral maar lekker doen. Maakt je een objectieve en onafhankelijke journalist!

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
oktober 22, 2020 16:57

Heb het idee dat de NOS nog Noord-Koreaanser is dan Talpa (wist niet dat dat kon!).

Gast
Karbonade
oktober 22, 2020 16:55

Wat vallen een Lex Runderkamp en deze Moes M. door de mand.
Grote mond dat Fidan uit haar nek kletst. En toen kwam de bizarre reactie van Gelauff.
Iedereen bij de StaatsTV in crisisberaad.

Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte
oktober 22, 2020 16:51

En ineens komt Tim Hofman door de bocht.

Oke dan…

Gast
Leo Leuteraar
oktober 22, 2020 16:49

Geeft aan hoe hypocriet zezijn bij de nod. Story en weekend zitten veel dichter bij de waarheid dan dat linkse kliekje van bange deugneuzen. Bang voor de islam.

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 22, 2020 16:48

Wat een ontzettend enge club is de NOS toch ook; en wel bij het ‘sterk opinierende’ DWDD gaan zitten, bizar

Gast
Willem
oktober 22, 2020 16:43

Wat een nonsens. We zijn veel te gevoelig geworden. Ga de discussie aan ipv ervoor weglopen. Kom op.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen