Griekse mediarel Oranjes houdt aan: ‘Vlek op vlek’

Televisieland geniet met volle teugen van de Griekse mediarel rondom koning Willem-Alexander en zijn gezin. Het tweede deel van de rel – de prinsesjes Amalia en Alexia bleven stiekem nog drie dagen plakken in de Griekse zon – werd gisteren breed uitgemeten op televisie. Het nieuws kwam als eerst voorbij in RTL Boulevard, dat met ‘breaking news’ inbrak. Royaltykenner Justine Marcella vertelde dat Amalia en Alexia zaterdag helemaal niet zijn teruggekeerd.

De koning en zijn gezin vertrokken vrijdag voor een zonnige vakantie naar hun villa in Griekenland, maar keerden zaterdag abrupt terug vanwege de ophef die daar in ons land over ontstond vanwege de corona-ellende in ons land.

Nu blijkt dat Amalia en Alexia zaterdag níet zijn meegevlogen, maar pas dinsdag terugkeerden. Volgens de RVD waren er zaterdag namelijk nog maar vier tickets beschikbaar op de KLM-vlucht van Athene naar Nederland.

De koning en koningin hebben daarop besloten dat Amalia en Alexia later zouden terugvliegen. Hoewel er nog tickets genoeg waren op andere vluchten, keerden zij pas gisterenavond terug. “Ze hebben zo toch nog even een halve Griekse vakantie gehad“, aldus Justine Marcella.

Boulevard

Er werd in Boulevard schande van gesproken. Gastheer Luuk Ikink: “Waarom zegt niemand dat even? Ze zeggen namelijk in hun eigen verklaring: ‘Om het coronavirus eronder te krijgen, daar draagt de discussie over onze vakantie niet aan bij.’ Nou, dat is gebleken. Waarom zeg je dan niet gewoon even: ‘Jongens, we kregen het niet voor elkaar.’ Die ouders kunnen toch zeggen: ‘We gaan aan het Nederlands volk vertellen dat onze dochters daar om deze reden nog zitten.’

Misdaadjournalist John van den Heuvel: “Het is ook ongeloofwaardig. Hoe kun je het zeggen? Als er vrijdag geen plek is op het vliegtuig, dat je dan pas maandag kan vliegen? Er gaan dagelijks vluchten van de KLM van Athene naar Nederland, dus het is een kletsverhaal.”

Justine Marcella: “Er is nadrukkelijk gekozen toen ze merkten dat er niet genoeg tickets waren, om er twee achter te laten. Er is ook nadrukkelijk voor gekozen om vandaag pas terug te keren. Het is niet zo dat gisteren of eergisteren de vluchten vol zaten.”

Jinek

Zelfs Oranje-fan Francis van Broekhuizen was bij Jinek over de zeik. “Ik was toch wel licht teleurgesteld hoor dat het allemaal gebeurt. Dit is niet goed voor het beeld. We zitten allemaal thuis en waarom kunnen ze niet gewoon ruiterlijk zeggen: ‘We gaan naar huis, maar we hebben nog geen tickets en die meiden blijven nog achter?’ Zeg het gelijk! Nu heb je weer gezeur, dus het is eigenlijk niet zo slim denk ik.”

Wat doet dit met haar fanschap? “Ik was echt teleurgesteld. Het komt wel weer terug, maar het is wel een dip. We moeten allemaal ons best doen en de regering zegt: ‘Blijf thuis!’ Ik zit al zeven maanden keurig binnen met een mondkap op. Dat motten zij ook doen! Als ik al teleurgesteld raak, dan wordt het lastig voor het koningshuis.”

Eva: “Het werd een beetje in het midden gelaten. Er werd niet expliciet gezegd: ‘We zijn met z’n allen teruggekomen’, maar er is ook niet expliciet gezegd: ‘Er zijn er twee achtergebleven.’”

Komediant Tijl Beckand: “Het is super lachen dit. Het is vlek-op-vlek-producties. Het is ook wel een supereditie van Home Alone. Zijn ze gaan blowen?

Op1

Het ging er aan de andere kant, bij Op1, ook over. Daar zat royaltykenner Kysia Hekster aan tafel. “Ik zal niet ontkennen dat ik wel even verbaasd was. Of het handig is dat hij het niet heeft gezegd, weet ik niet.”

Qua publiciteit had de koning dit beter in één keer kunnen vertellen, denkt ze. “Hij wil er liever niet nog een keer over praten, maar nu zijn de eerste vragen alweer gesteld vanuit de Kamer, van: waarom heb je dat zondag niet verteld?

Shownieuws

Dezelfde kritiek klonk in Shownieuws. Sandra Schuurhof: “Ik was heel verbaasd. Als je vrijdag zegt dat je de vakantie zo spoedig mogelijk afbreekt, dan ga je ervan uit dat het over het hele gezin gaat.”

Story-ster Guido den Aantrekker: “Ik noem dit vlek op vlek en het wordt steeds groter die vlek. Ze kwamen terug en dan zit Willem-Alexander met zo’n bakkes in die auto. Het blijkt een soort bliksemafleiding geweest te zijn.”

Er gaan nu geruchten dat er inderdaad geen plek genoeg was in de business class, maar de economy class – waar de gewone mensen zoals jij en ik zitten – daar wilden ze kennelijk toch niet tussen zitten. Er gaan echt 19 vluchten per dag van Athene naar Amsterdam, dus ze hadden sowieso een dag later al terug kunnen gaan.”

Lees ook:
Luuk Ikink gaat helemaal los op koning: tv-ster wóest (zaterdag)
Peter R. in mediarel ook kritisch op Amalia en Alexia (gisteren)
VI-sterren gieren om ‘chagrijnige kop’ koning Wim-Lex (gisteren)
Wouter de Winther: ‘Bedonderd door Hugo de Jonge’ (gisteren)

Foto: RTL

55 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
colette
oktober 27, 2020 10:52

Justine is ook een raar wijf hoor met haar Donald Duck kop als je het geloven wil is ze overal bij zo een praatje opdreunen kan iedereen

Gast
Verweyen
oktober 22, 2020 14:34

Er staat me nog een onderscheidend mooie 4 mei toespraak bij van WA, waarin hij subtiel verwees naar zijn overgroot- moeder; zij verliet het land tijdens WOll en liet zich daarmee weinig loyaliteit gelegen aan haar volk, the dutchies…
Ik ontkom niet aan de indruk dat dit toch een beetje vergelijkbaar is….

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 16:09

WA, Max en kinderen zitten nooit met zijn allen in 1 vliegtuig.

Gast
Willie
oktober 21, 2020 16:05

Mark
wo 21 okt 2020 om 14:37

Hoe zo waren ze hun leven niet zeker geweest .

Gast
Willie
oktober 21, 2020 16:04

maarten
wo 21 okt 2020 om 15:12

Mooi stukje toneel meer niet .Zat geen enkele emotie in.

Gast
maarten
oktober 21, 2020 15:12

De koning heeft nu zijn fout toegegeven middels een prima reactie.
Dus nu Nederlanders, over en uit en sluiten nu deze nutteloze discussie en allemaal weer keihard aan het werk svp.

Gast
Mark
oktober 21, 2020 14:37

Mensen, dit heeft met de beveiliging te maken: beveiliger mee met Wim-Lex en Max, die moet daarna ook weer terug vliegen om de kids op te halen. Die kids zullen daar wel ergens ondergedoken hebben gezeten, daarom lekt dat nu pas uit als ze weer in NL zijn. Niks aan de hand dus. Als ze het voor het weekend hadden gemeld waren de kids hun leven niet zeker geweest.

Gast
colette
oktober 21, 2020 13:12

Hij is niet onfeilbaar maaaaaar dat geldt voor ons allemaal WA is een lul de behanger totaal geen Koningwaardig aftreden die geldverslinders

Gast
de
oktober 21, 2020 13:06

Kysia Hester is zo dom. Moest zo nodig correspondent worden in Rusland omdat zij een verwend prinsesje was, terwijl mannelijke collega’s wel Russisch spraken en zo veel meer kennis over politiek en het land hadden. Gisteren mocht zij het coronaverslag doen. Had die geit het herhaaldelijk over positieve besmettingen. Een pleonasme, maar ook veelzeggend over de medische kennis van het journaal.

Gast
Snorlax
oktober 21, 2020 13:01

@Hendrik Jan

Nee, maar onze vrienden hebben geen voorbeeldfunctie. Ook kunnen die niet 10x per jaar op vakantie en wonen ze in een villa wat in feite al voelt als vakantie als je daar mag wonen.

Gast
ik
oktober 21, 2020 12:47

Voor de mensen die denken dat een grondstewardess tegen de koning gaat zeggen: ‘Het vliegtuig zit vol en uw dochters kunnen niet mee’. Dream on. Willy hoeft alleen maar Elbers te bellen en er is plaats.

Gast
Dorine
oktober 21, 2020 12:40

Lijkt mij logisch dat zij apart van elkaar vliegen, maar zijn ze heen ook apart van elkaar gegaan ? Als dat de achterliggende gedachte is, hoeft daar toch niet zo omheen gedraaid te worden. Het veroorzaakt ruis. Terecht of niet terecht, maar dat is niet heel handig. Is onhandige en onduidelijke communicatie geen contra indicatie om premier te worden. Zeker als het zo veelvuldig voorkomt.

Gast
NPO voor altijd!
oktober 21, 2020 12:35

Het koningshuis past niet meer in deze tijd en zeker niet als ze alle regels aan hun laars lappen. Gelukkig worden ze perfect verdedigt door Mark Rutte, die ook kan liegen alsof ’t ”gedrukt” staat!!!

Gast
Gerda
oktober 21, 2020 12:31

Ach, 27 april komen de oranje hoedjes weer tevoorschijn en gaat heel Nederland dit huichelachtige gezin weer lof toe zwaaien en hun eren.. Want dan laten zij zich weer even twee uurtjes aan het volk zien..Kost wel wat natuurlijk..En die huichelaars lachen zich kapot bij een glaasje oranjebitter..

Gast
Deep throat
oktober 21, 2020 12:30

Je kunt….@
Klopt, maar ze is ook guitig. Wat ik vreemd vind is dat als één ouder wil vliegen met zijn of haar minderjarige kinderen dit niet zomaar kan in verband met mogelijke ontvoering enz.. Zij vliegen helemaal zonder ouders.
Ze hadden ook met hun ouders mee kunnen vliegen. Maar gek genoeg moesten deze volwassenen wel door twee personen worden begeleid.

Gast
Je kunt, u kunt, kun je, kunt u
oktober 21, 2020 12:08

Kysia Hekster is een hypocriet wicht met haar Amerikaanse kak r en haar obligate, triviale ‘je kan, kan je’ gezwets. Met haar nietszeggend commentaar hoopt ze alleen maar dat ze toch nog ooit leden het koningshuis mag interviewen. Zo doorzichtig.

Gast
foute gast
oktober 21, 2020 11:58

Maxima en WA zijn duidelijk kinderen van foute (groot)ouders en daar kan niemand iets aan veranderen. Het is zoals het is, maar hoeft niet te blijven zoals het is, hopelijk gaat het koningshuis exit, liever vandaag dan morgen…

Gast
Joke
oktober 21, 2020 11:32

De middelvinger van de koning opbrak nog op de foto in de auto.
Onze Willem stak nl als ongeveer 8 jarig jochie al zijn middelvinger omhoog tegen de pers die op dat moment de jaarlijkse fotoreportage maakte. Hij maakte daarbij de opmerking “alle Nederlandse pers “oprotten”!!!!

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
oktober 21, 2020 11:27

Lieve help waar gaat dit over. Dit wordt alleen door de media opgestookt als bladvulling en vulling voor de talkshows. Totaal onbelangrijk. En hou aub eens op om te praten over prinsesjes. Het zijn langzamerhand prinsessen.

Gast
Denk Na
oktober 21, 2020 11:26

Het land is te klein om deze futiliteit van onze koning, en dan kritiek hebben op Rutte/de Jonge. Maar kritiek geven op het beleid omtrent Covid is ver te zoeken. Maak je daar eens druk over?! Ze zijn nu toch zo lekker kritisch over de koning die een foutje begaan heeft. Maar daar hoor je de media niet over. Wat een selectieve verontwaardiging van heb ik jou daar.

Gast
Wim
oktober 21, 2020 11:09

Max@ Ken je feiten. Athene is mischien geel, maar dat geldt niet voor de eilandjes daarom heen. Waar de koning en zijn familie waren. Daarnaast heeft rutte gezegd. Ga niet op vakantie, tijdens de herfstvakantie, maar blijf thuis. En wie gaat er wel op vakantie. Juist ja, Hoe kan rutte nu nog het volk iets adviseren. Geloofwaardigheid is toch totaal weg. Eerst grappenhaus en nu ook rutte zelf. Wie gaat er nog luisteren naar rutte tijdens zijn persconferentie. Rutte afviseert iets. En de eerste vraag zal meteen zijn. “Geldt dit ook voor de koning?”

Gast
Ron
oktober 21, 2020 11:07

Wat een misplaatste verontwaardiging en hysterisch geschreeuw in dat Boulevard. Maak je eens druk om echt belangrijker zaken dan dit incidentje want meer is het echt niet. Het is allemaal zo hypocriet.

Gast
Stefan
oktober 21, 2020 11:06

Tini Prikkeldraad-Kots ter Spin
wo 21 okt 2020 om 10:28
“Wat vinden jullie? Zal ik koningin worden? Koningin Kotz- von Stacheldraht? Ik ben sowieso een dochter van van Prinz Bernhard…”

Maar dan ben jij misschien wel een halfzus van Karin Ollongren.
Geef ons het referendum dan maar weer terug, als je eenmaal koningin bent.

Gast
Duco van Deugen
oktober 21, 2020 11:01

Mensen die bij een groot bedrijf hebben gewerkt, weten dat bijvoorbeeld de Raad van Beheer nooit gezamelijk mag reizen. Dit om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen in geval van ongelukken.
Mogelijk geldt een soortgelijke regeling voor het Koninklijk Huis (?)

Gast
Complotgekkie
oktober 21, 2020 11:01

Als Willem-Alexander de noodwet niet ondertekent, of net als Boudewijn van België destijds m.b.t. het abortus vraagstuk, voor een paar dagen troonafstand doet, dan is hij een held, want hij krijg de hele EU en VN tegen zich.
Maar dan pleegt Maxima natuurlijk onmiddellijk een staatsgreep, geholpen door Beatrix en Ollongren en laat W.A. opnemen in een inrichting.
Zo zijn die mensen.

Gast
Flauwe Kul
oktober 21, 2020 10:57

Hopelijk kunnen we binnenkort ingeënt worden tegen Corona.

Maar een vaccin tegen de Oranjes, dat hebben we toch veel harder nodig? ☺

Gast
W.-A. is niet gek
oktober 21, 2020 10:49

Wat de koning doet is geen schande.
Schande is dat iedereen, die vragen stelt over dat virus, uitgelachen wordt en nog erger, dat het hysterische eikels begint te regenen.

Gast
Hendrik Jan
oktober 21, 2020 10:37

Eens dat dit niet handig is. Echter moeten we ook in de spiegel kijken.. Zijn we net zo kritisch op onze vrienden die olm vakantie waren vorige week?

Gast
Nozem
oktober 21, 2020 10:34

2020 om 17:17
Hij is wel echt door de mand gevallen die WA. hij is niets meer of minder dan een verwend klein kind, dat boos in de auto gaat zitten mokken als ‘ie zijn zin niet krijgt. Ook nog zonder mondkapje en zonder gordel, terwijl je weet dat voor het hek de pers massaal staat te wachten.

Gast
Tini Prikkeldraad-Kots ter Spin
oktober 21, 2020 10:28

Wat vinden jullie? Zal ik koningin worden? Koningin Kotz- von Stacheldraht? Ik ben sowieso een dochter van van Prinz Bernhard, dus ik ben dus al van (uitermate lage) adel en wordt dan dientengevolge niet zo een nep-koningin als Maxima, het burgermeisje uit Argentinië. Wie stemt voor Koningin Kotz- bij Stacheldraht, Koningin der Lage Landen?

Gast
Abij
oktober 21, 2020 10:28

Het kan mij niets schelen hoelang de 2 prinsessen blijven in Griekenland! Maar waarom moet er met zoveel leugens dit schandaal onder de tafel wórden geschoven door deze familie en regering zijn ze vergeten dat ze hun uitkering krijgen van de Nl belastingbetaler en dat ze kunnen doen wat ze willen! Als wij als gewone burger een Corona overtreding maken krijgen we een fikse boete van de boa’s.

Gast
allochtoon
oktober 21, 2020 10:20

Wat ik niet begrijp dat de kinderbescherming niet is ingeschakeld. Je laat als ouders je 2 minderjarige kinderen toch niet achter in een ander land. Het zijn toch geen gelukzoekers, die hun kinderen alleen naar de EU sturen om kans te maken op asiel.
Als de ouders verantwoordelijk waren was 1 ouder met 1 minderjarig kind achter gebleven.

Gast
Huismaker
oktober 21, 2020 10:19

LOL. Radio1. “Journalisten”

Waarom als die eigen Youtube kanalen ? Wij geven toch als enige het echte nieuws ?
Zoals Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump, Trump en Trump.

Gast
Lariekoek
oktober 21, 2020 10:18

Waarom wordt er een hoop bagger over het Koningshuis heen gestort? De PVV’ers en De Forum voor Democratie stemmers geven openlijk toe dat ze zich niet houden aan de Corona maatregelen. De Koning is met zijn gezin naar Griekenland geweest en heeft wel kilometers afstand gehouden van iedereen. Dat is/was de bedoeling van het OMT en RIVM?

Gast
iemand
oktober 21, 2020 10:17

Het gaat erom dat wij worden voor gelogen worden en als het privezaak is moeten ze het ook maar zelf betalen. Die middelen hebben ze wel. Ze zijn net terug van de zomervakantie van 6 weken dus konden best wel eens een keer solidair zijn met de Nederlandse bevolking. Laat die meiden maar eens een keer Nederland zien hoe de Nederlander leeft. Ze hebben niks met de gewone bevolking maar ze doen alsof anders is het draagvlak voor ze zo weg.

Gast
ton
oktober 21, 2020 10:15

lLeve de republiek!

Gast
RECHTSvanhetMIDDEN
oktober 21, 2020 10:13

Waar is alle ophef om de onthoofde leraar in Parijs???

Ik snap het al, dit ‘nieuws’ is natuurlijk veiliger..

We leven in een land zonder ruggengraat!

Bah bah..

Gast
Marijke
oktober 21, 2020 10:04

WimLex wil werknemer zijn die zelf mag weten wat hij doet. En dat is hij niet. Sterker nog, elke ambtenaar is verplicht ook in privé-tijd zich te gedragen naar de wetten, regels, voorschriften en bedoeling van de overheid. Bij het RIVM zijn ze er ook niet happig op als je nu op vakantie gaat als werknemer. WimLex heeft zich daar totaal geen rekenschap van gegeven. Alexia is misschien een moeilijke puber, Amalia heeft godbetert ernstige bedreigingen tot en met verkrachting aan toe over haar heen gekregen, meer jongeren hebben het nu mentaal lastig, allemaal begrijpelijk dat het gezin aan vakantie toe was. Maar dat hebben heel veel meer ouders die nu ook thuis dienen te blijven.

De meiden kunnen er niets aan doen, die kun je vanwege hun leeftijd nog niet aanspreken. Maar de koning heeft hier echt een misser gemaakt en het wordt veel erger door het gebrek aan transparantie. Had dan vrijdag direct iets gezegd van: “troonopvolger en koning vliegen apart”, of “vanwege privé-redenen komen Alexia en Amalia nog even bij”, had het direct gezegd.

Gast
Bart
oktober 21, 2020 10:01

Riooljournalistiek. Die mensen leven hun eigen leven ,net zoals jij en ik

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 09:59

BeatriXx
wo 21 okt 2020 om 9:58

Was een joint.

Gast
BeatriXx
oktober 21, 2020 09:58

Pas maar op, zo meteen komt Eloise weer met een peuk in d’r muil het volk toespreken waar we ons mee bemoeien.

Gast
Dorine
oktober 21, 2020 09:57

De koning en zijn gezin hebben een voorbeeld functie. Dit gezin heeft meer dan wie dan ook de mogelijkheden en de middelen om op vakantie te gaan. Dus dat komt wel goed lijkt mij en dat geldt voor velen niet na deze crisis. Maar, als het volk toch met herhaalde nadruk dringend verzocht wordt om zoveel mogelijk thuis te blijven, lijkt het mij toch zeer redelijk dat in zejer de koning hier gehoor aangeeft.
Geloofwaardigheid is nu cruciaal om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. De geloofwaardigheid neemt in grote mate af, als de premier van een land regelmatig de ‘Barbapapa’ waarheid hanteert. Ofwel hij lijkt de waarheid, voor wat die waard is, iedere keer weer aan te passen, als dat zo uitkomt.
Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard’.
De kont van het paard is behoorlijk zichtbaar

Gast
Zomaar
oktober 21, 2020 09:56

Daar in Griekenland waren ze niet in een hotel of op de camping, maar gewoon in hun eigen villa.
En veilig gevlogen ook.
Dat gedurende de herfstvakantie de Transavia kisten aan en afvliegen hoor je niets over.

Gast
Tobias
oktober 21, 2020 09:54

Ik geloof niets van dat verhaal dat ze geen tickets konden krijgen. Waarom zijn ze niet gewoon met papa’s privévliegtuig teruggegaan? Zo’n KLM vlucht lijkt me trouwens alles behalve veilig wat covid19 betreft. Straks steken ze hun ouders en oma Bea nog aan. En dat allemaal omdat ze langer in Griekenland wilden blijven met hun bodyguards. Die kinderen zijn kennelijk de baas in huis.

Gast
Dries Roel Vink
oktober 21, 2020 09:53

Blijkt maar weer dat koning Pils en zijn naasten lak hebben aan het pleps. En al die debiele reacties van laat die meiden met rust; een dikke middelvinger! Waarom zouden wij, het gepeupel, ons wel aan de regeltjes moeten houden, waar de Oranjes schijt hebben aan diezelfde regeltjes! Toonbeeld van arrogante!

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 09:50

Max
wo 21 okt 2020 om 9:46

Voorbeeldfunctie, dus hoort het niet.

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 09:48

royaltykenner Kysia Hekster

Overigens is ‘Heks’ ook fervent tegenstander van de coronamaatregelen.
Het meisje is een beetje in de war.

Gast
Max
oktober 21, 2020 09:46

De koning doet niets fout! Hij vliegt privé naar een privé-huisje in geel gebied. Vermijd drukte! Blijf zoveel mogelijk thuis/ in je 2e huis. Keurig volgens de regeltjes. Het gaat om pure afgunst!

Gast
Sjaak echt
oktober 21, 2020 09:43

Do as I say, not as I do. Leve de republiek.

Gast
potmeter
oktober 21, 2020 09:40

Ik wordt dood ziek van de media die dit zo opblazen uit sensatie,
ik vindt dat zij dan ook eens moeten reageren op die figuren die op vakantie gaan naar oranje gebieden,
En het virus mee terug nemen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen