Luuk Ikink gaat helemaal los op koning: tv-ster wóest

De pittigste tv-mening over het Griekse uitje van koning Willem-Alexander en zijn oranje gezinnetje kwam gisteren niet van Johan Derksen of Peter R. de Vries, maar van de anders zo beheerste Luuk Ikink. Dat was te zien in RTL Boulevard. Luuk vindt het echt schandálig dat de Oranjes gisteren zijn afgereisd naar Griekenland om gezellig vakantie te vieren, terwijl we in Nederland in een vreselijke crisis zitten. Hij is in zijn programma helemaal losgegaan op de koning.

De Boulevard-ster heeft het gevoel dat de koning totaal schijt heeft aan zijn onderdanen. “Kennelijk hebben zij toch totaal schijt aan de hele Nederlandse bevolking, als hij weggaat in deze tijd. In Den Haag: alle Haagse ziekenhuizen doen ze alleen nog maar acute hulp.”

Ze voelen zich verheven boven het volk, aldus Luuk. “Iedereen wil toch op vakantie? Al die zorgmedewerkers ook. Natuurlijk doen we dat niet. Ook omdat Rutte zegt: ‘Ga niet op vakantie.’ Hij zet Hugo de Jonge ook voor lul.”

Het is gewoon een schijnheilige acteur, foetert de RTL-ster. “Het zegt ook wel alles over al die bezoekjes die hij gedaan heeft aan al die plekken waar mensen hard aan het werk waren. Die waren kennelijk totaal voor de bühne.”

Luuk is op Twitter ook enorm fel: “Terwijl in de zorg vakanties worden opgeschort en de corona door het land giert, pakt het staatshoofd gewoon lekker een weekje Griekenland met z’n privéjet. Asociaal en totaal idioot.

En: “Eigenlijk gooit de koning premier Rutte tijdens de grootste crisis van de afgelopen decennia keihard voor de bus. Hier, los deze rel ook nog maar op. Totaal onnodig, erg egoïstische beslissing.

Tv barst van de kritiek

Zelfs de anders zo Oranje gezinde royaltykenners van RTL en SBS, Justine Marcella en Sandra Schuurhof, waren kritisch. Justine: “Ik heb de koning hier heel vaak verdedigd met mijn oranje hart, zeker als Peter toch wat aanval deed, maar nu krijg ik dat niet voor elkaar. Ik vind dit eigenlijk niet goed te begrijpen en niet goed uit te leggen.”

Republikein Peter R. de Vries: “Ja, maar jongens, wat jullie vergeten is dat de koning in de zomer maar acht weken op vakantie is geweest. Mag hij dan nú, hij is zó lang niet geweest, al een week of zes, even op vakantie? Dan mag je hem twee weken toch wel gunnen?

Mede-republikein Johan Derksen: “Ik vind het onbeschaafd, maar ik ben niet helemaal objectief, want ik ben een republikein en vind dat we van het koningshuis af moeten.”

En René van der Gijp: “Ze zijn dan allebei niet wijs. Zowel hij als die vrouw. Die vrouw kan dan ook zeggen: ‘We zitten in zo’n grote crisis, laten we gewoon even lekker thuisblijven, we vieren de kerst met elkaar en halen lekker wat eten in huis.’”

Er is slechts één BN’er die het voor de koning opneemt: Jan Slagter. “Wat zijn we een zielig volkje . Jaloers op de Koning en Koningin die op vakantie gaan naar een geel gebied. Uiteindelijk verstandig besluit om iedereen die zo kleingeestig is de mond te snoeren.

Foto: RVD, RTL

155 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Tegen het koningshuis
oktober 25, 2020 13:53

Sigrid Kaag. Top vrouw kritisch over het koningshuis

Gast
Tegen het koningshuis
oktober 25, 2020 13:51

Ik vind het koningshuis passé. We worden dom gehouden. Er wordt zoveel betaald van ons belastinggeld aan hen. Doordat niets transparant is. Zoveel geld waar wij de constructies niet van kennen is onterecht ingewonnen geld van het volk. Daar staat het koningshuis bekend om. Laten we deze poppenkast stoppen. De ondernemers worden geholpen en terecht. Particulieren worden in andere landen ook beloond met een x bedrag waarom in Nederland niet. De koning mag zijn vele miljoenen over het volk verdelen. In plaats daarvan verrijkt hij zijn luxe leventje alleen nog meer met ons geld, boot alles. Daarnaast krijgt zijn dochter ook nog eens 1,… miljoen straks als ze 18 is. Jij en ik betalen dit. Laat dit stoppen en laat ze het geld gebruiken wat ze jarenlang hebben gesnoept van ons. Elite zijn het. Bullshit voor het land.Weg ermee.

Gast
Dorine
oktober 19, 2020 18:26

Prima Luuk! Van de koning mag je voorbeeld gedrag verwachten.
Hij doet veel voor het land. Zeker als het gaat om het stimuleren van handelsverdragen. Maar daarvoor worden zij ook zeer rijkelijk beloond.
Hij lijkt mij dan ook niet een al te moeilijke opgave om je solidair op te stellen. Juist als je de koning bent. Die vakanties kan hij straks weer ruimschoots inhalen. Het feit dat je teruggeroepen wordt, had je kunnen voorkomen door zelf na te denken. Zo moeilijk lijkt mij dat niet. Als de regering zijn handen vol heeft om de bevolking de juiste kant op te krijgen.

Gast
Er ist wieder da
oktober 18, 2020 22:56

Wat zal Krutje en Havik weer gaan zeggen?

Gast
Er ist wieder da
oktober 18, 2020 22:49

Willem A heeft toch zelf gezegd, laten we het nieuwe normaal niet normaal maken…

Gast
Ikke
oktober 18, 2020 22:26

Het koningshuis blijft voorlopig nog wel. De regering moet het maar afwachten in maart!! Informeer je heel goed voor je stemt!!

Gast
Pascal W.
oktober 18, 2020 20:14

Wat zou ik graag vandaag een “Fly on the wall” in Huis Ten Bosch zijn met hele grote oren. Dan zou ik zelf kunnen horen dat we met een krijsende, woedende, tierende Argentijnse Junta Madam te maken hebben. Arme domme Alex…..

Gast
anoniem
oktober 18, 2020 19:41

Misschien probeerde hij te vluchten voor Rutte? :-)

Gast
Jaap Aap
oktober 18, 2020 19:05

@sem: ga je nu doen alsof je een grapje maakte en niet dom en onnozel bent?

Slecht geacteerd onwetende.

Gast
Jiddische
oktober 18, 2020 17:15

Hier is maar 1 woord voor: het is een gotspe hoe onze leiders met ons omgaan, en alles werkelijk alles wordt weer vergeten en vergeven…en wij maar ja en amen zeggen

Gast
Auguust
oktober 18, 2020 17:03

Ikink is zelf een grote ramp op de kwelbuis. De valse relnicht moet zijn mail houden want daar komt slechts strond uit! De koning vliegt van rood naar geel gebied wat gewoon is toegestaan. En die schijnheilige politici maar janken. De komedianten trekken voorbij. Laten ze maar eens wat doen aan die kerken op de Veluwe die uit naam van God vol gepropt worden met waanvolgers die vervolgens weer burgers in hun dorpen besmetten.

Gast
Alfons
oktober 18, 2020 14:57

Ikink wat zuur je nou .
Brutale snotaap .
Volgens die ikink zitten we in een crisis en
Je verzorgt wel rtl roddels.
Come on doe iets nuttigs

Gast
Arseen
oktober 18, 2020 13:28

Ja hoor de persberichten zijn uit:

Rutte:’ Ik heb een verkeerde inschatting gemaakt’ ( inschattingsfout nummer?? Met hoeveel fouten en bedrog komt deze gast weg???)

De Koning kan ‘niet’ spreken maar het zojuist verschenen bericht luist: ‘Het wemelt van de adviseurs bij de Koning maar tegen zijn nukken lijkt geen kruid gewassen’

Advies voor Maart 2021: Maak geen inschattingsfout als Rutte en stem verstandig. Deze billenmaatjes zullen het dan zonder elkaars hulp moeten doen.

Gast
Abij
oktober 18, 2020 13:09

@ Wim
Helemaal gelijk met deze woorden ! Dinsdag persconferentie: laten we vooral niet het randje opzoeken!

Gast
Arseen
oktober 18, 2020 12:38

@Wim en velen,

Luister gewoon naar de Podcast van degene die het nieuws rondom zijn vertrek wereldkundig
Mark Rutte zat in Brussel en wist natuurlijk van zijn vertrek. Of hij het heeft afgeraden, we zullen er spoedig meer over weten. Immers kunnen ze ( Premier en Koning) een weekend de tijd om een en ander met een legertje (pers)voorlichters een mooi verhaal in het garen te hangen zodat alles wordt gladgestreken.
Daarna bezoekt de Koning een charitative instelling en half gestoord Nederland staat te zwaaien en te klapt uitbundig.
De Koning en daarmee ook Rutte hebben nu echt een grens overschreden. Met dit dedain is voor eens en altijd bewezen dat je niet geschikt bent voor dit ambt.
Dat kan gebeuren, maar durf het dan ook toe te geven. Dan ben je pas een vent.
Maar schijnbaar willen we op de oude voet verder en sukkelen aan. Een petitie om dit circus af te schaffen zou op zijn plaats zijn.

Beluister in ieder geval even de podcast van Menno Swart, de man die het nieuws naar buiten bracht. Is makkelijk te vinden.

Gast
J.schellekens
oktober 18, 2020 12:22

W,A begint steeds meer op z n opa te lijken ,met zijn streken en zelfs zijn uiterlijk.

Gast
Wim
oktober 18, 2020 11:55

11:14 als de koning het reisje zelf zou betalen. Dan had je niemand gehoord. Alleen dat wordt allemaal voor hem betaalt. En waar komt dat geld vandaan. Juist uit het spaarpotje vd belastinggeld. Nou als ik mocht kiezen waar het belasting geld naar toe zou gaan. Dan was dat in ieder geval geen ruim 350 miljoen per jaar naar het koningshuis. Laat ze dan maar genoegen nemen met een bijstanduikering. Zoals alle mensen die niet werken en geen recht hebben op ww. Waarom moet hij dan zoveel geld beuren. En dan ook nog een vakantie villa in griekenland kopen. En daar naar toe gaan. Terwijl markje duidelijk heeft gezegd. DOE HET NIET en natuurlijk wist markje niks van deze reis. De koning is onschendbaar. Ook weer zoiets achterlijks. Dus markje is automatisch verantwoordelijk voor alle fouten vd koning.

Gast
Ikke
oktober 18, 2020 11:14

Wat weten we het allemaal goed! Kijk naar iedereen die géén BN-er zijn en op vakantie gaan. Kim Cutter gaat naar Portugal, ook slim! Heeft ze zelf bekend gemaakt! Dan zijn er nog een aantal personen die zich niet aan regels houden! Staan w.s. wel te gillen om hulp als ze besmet raken, dat is ook fijn??😝😱😓

Gast
Sem
oktober 18, 2020 11:00

@Jaap Aap

Lastig hé, humor.

Gast
Jaap Aap
oktober 18, 2020 10:46

@Sem: ze stoten meer CO2 uit dan een gemiddeld Afrikaans land in een jaar???????!

Ga je huiswerk doen puber, ze rijden daar in onze oude auto’s uit de jaren 80 en 90, een bom op dat continent zou het beste zijn voor de aarde. Onwetende kneus die je bent.

Gast
Jan de 💩
oktober 18, 2020 07:41

FUCK YOU !!!! IK GA NAAR GRIEKENLAND !!! Thats the spirit !!

Gast
Chelsey
oktober 18, 2020 07:12

Principieel gezien is het voor de mens in tijden van crisis het verstandigst om terug te grijpen naar de basisprincipes van zijn oorsprong sinds zijn bestaan. Thans zouden keuzes die op basis daarvan gemaakt worden de meeste baat opleveren, veelal ligt de oorsprong van een crisis namelijk in de opeenstapeling van keuzes die gemaakt zijn op basis van gevoel, zonder die te onderwerpen aan oorspronkelijke principiële basisbehoeftes van de mens. Immers het maken van fouten ís 1 van de grootste basis-eigenschap van de mens! De besten onder hen zijn degenen die berouw tonen en zich laten onderrichten!

Gast
Jan de 💩
oktober 18, 2020 05:53

Ik vind het tof dat Willem zich ook eens als een echte aso gedraagt , gewoon uit dat brave patroon breken . Hulde !!!

Gast
toxilogic
oktober 18, 2020 02:42

Tja dat krijg je als je laat inpalmen door een bastaard famile, Wilhelina had meer recht op de Russiche troon dan de Nedrlandse, en Juliana..een vondelkind, Bernhard een schaamteloze opportunist Treurig dat volk dat achter die famillie aanloopt.

Gast
Grapperhaus
oktober 18, 2020 02:07

Ik doe ook maar wat, bruiloft foto’s enz. Ik heb ook nog heerlijk lopen zoenen, maar die foto’s zijn vernietigd.

Gast
Rob
oktober 18, 2020 00:37

‘Lariekoek’ heeft liever de tsaren in Rusland terug, want dat waren toppers, toch?
Kijk maar ’s na wat zij allemaal op hun geweten hadden, je zal ervan schrikken.

Gast
Annette
oktober 18, 2020 00:27

Sjongejongejonge… zijn jullie nou zo dom, of ben ik zo slim!?!
De koning kan doen wat hij wil, is onschendbaar.
Loopjongen Rutte is verantwoordelijk.

Gast
Lariekoek
oktober 18, 2020 00:26

@henk
En de overigen, die liever een president willen; ja ook Derksen: ‘ga lekker in Rusland wonen’

Gast
AlexF
oktober 18, 2020 00:24

Peter van de V. Graag bij einde van contract L K niet meer verlengen.

Gast
😷Paulus
oktober 18, 2020 00:15

😷De Koning heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Als onderdanen zijn wij niet onderheven aan hun,en zij niet aan ons. Er zijn veel gezinnen die ergens in wereld verblijven of gewoon vakantie vieren. Daar hoor je niks over omdat zij geen bn’ers zijn. De Koning heeft gewoon pech. Als hij geen Koning was hadden hun gewoon vakantie kunnen vieren. Of hij wel of niet terug komt, wat is nu de toegevoegde waarde voor de samenleving🤔🤔

Gast
Bastiaan
oktober 17, 2020 23:29

totaal oninteressant wat die mongool van Ikink vind!!

Gast
BRAAK
oktober 17, 2020 22:56

Als die Willum zoooo naïef is, dan is hij de miljoenen die de familie ons kost niet waard.

Gast
Xavier
oktober 17, 2020 22:19

Allemaal roofvogels die koningshuizen in Nederland, België, Spanje en nog een stel landen. Ben alleen benieuwd wanneer de Aquasies, Airfriyers en Bergmannetjes ontdekken wat Willem I, II, III en Wilhelmina allemaal in onze wingewesten hebben uitgespookt. Ik vermoed dat de aanval op Zwarte Piet kinderspel is bij de verwijten naar onze hoofduitkeringstrekkers.

Gast
Rutte
oktober 17, 2020 22:18

Ik hoef niet zo veel uit te leggen, ja ik wist het, maar ik ga mijn eigen graf niet graven, waar de koning heen ging daar was/is het code geel. Ik kan het de koning ook niet verbieden. Door het stof ga ik dus niet, waar jullie wel op uit zijn.

Gast
Peter De B.
oktober 17, 2020 22:11

Rutte wist ervan! Immers hij moest vrijdag in Brussel zijn en zou normaal gesproken van het regeringsvliegtuig gebruik hebben kunnen maken. Maar de afspraak is nu eenmaal dat leden van het Koninklijk Huis altijd voorrang hebben om dit toestel te gebruiken. Ook voor privé vakanties! De Vakantiekoning en familie is zaterdagavond per gewone KLM lijnvlucht teruggekeerd omdat het regeringsvliegtuig gisteren meteen leeg terug gevlogen was. Wat een verspilling is dat zeg…. Dat ze met de KLM teruggevlogen zijn was waarschijnlijk op last van Rutte zelf of in ieder geval de Minister van Verkeer en Infrastructuur waar dit toestel onder valt.

Gast
Willie
oktober 17, 2020 21:57

Ja, Rutte, je hebt nog heel wat uit te leggen.

Gast
Rutte
oktober 17, 2020 21:51

Makkelijk he oordelen over mij, jullie hebben er geen reet verstand van. Ik kan de koning niet zo maar stoppen. Jullie moeten jullie eerst een verdiepen en dan pas oordelen. Deze reacties zijn als onkruid.

Gast
Ikke
oktober 17, 2020 21:40

Misschien niet verstandig, blijven ze hier kunnen ze gerust thuis blijven, alles wat ze dan doen wordt ook bekritiseerd. In Griekenland kennen we.s een aantal mensen ze niet en hebben ze nog een beetje vrijheid, is ook fijn. Ze worden het hele jaar al gevolgd en beperkt in hun privéleven. Afwegen wat doen we is ook een moeilijke opgave. Voor de grootste meerderheid blijkbaar deze keuze niet. Hoe het verder gaat wordt vervolgd met Rutte en consorten! Hoe zou onze keuze zijn als we in hun positie zouden zitten? Ook moeilijk denk ik.

Gast
Paul Lamote
oktober 17, 2020 21:10

Het werkbezoek aan Duitsland kon niet doorgaan wegens corona, maar de vakantie naar Griekenland wel. Je zou haast denken dat de Oranjes in het onderwijs werken.

Gast
Jan de Wit
oktober 17, 2020 21:04

Het zit in het DNA van de Oranjes om het land te verlaten, zodra het hier ongezellig wordt.

Gast
Curryworst
oktober 17, 2020 20:28

west de 107 e spreek voor jezelf, die lont van mij is zo lang. Ik kan er iemand mee slaan. Dat jij niets hebt, daar kan ik ook niets aan doen

Gast
west de 107 e
oktober 17, 2020 20:25

Morgen heb ik weer een andere naam.

Gast
west de 107 e
oktober 17, 2020 19:50

Wat wonen er toch veel mensen hier met een klein lontje
hoeveel zaken reizen naar Londen Rome Parijs worden er dagelijks gemaakt
en de vele reisjes naar buitenland zonder dat wij het weten
Kijken jullie allemaal een in de spiegel

Gast
Henk
oktober 17, 2020 19:31

En wie betaal de vakantie vd koning. Zijn onderdanen zoals luukie dat zou zeggen. Ik ben het helemaal mee eens. Schaf die hele onzin af. De koning krijgt op jaarbasis 6 miljoen aan salaris. Alleen maar omdat hij uit de … van bea komt. En zo is het begonnen en dat moet nu echt stoppen. Zijn dochter komt uit de … van max en daarom krijgt ze straks als ze 18 wordt 1,5 miljoen. Wie heeft deze onzin ooit bedacht. Een president wordt tenminste nog gekozen door het volk en niet uit wie zijn … die komt.

Gast
Wat heeft Luuk Ikink te maken met kinderen Ruinerwold.
oktober 17, 2020 18:39

Niets denk ik.

Gast
man pan
oktober 17, 2020 18:38

@Henk
Wist niet dat de Telegraaf links was…

Gast
Henk
oktober 17, 2020 18:18

Lachertje, dit nieuws. Half nederland gaat de komende week op herfst vakantie ,alle parken ,Landal ,Center Parcs, zitten vol terwijl hier de besmettingen hard oplopen. De Koning gaat naar een relatief veilig gebied en in zijn eigen vakantiehuis, en het volk valt over hem heen, met name links, hahaha

Gast
Bart
oktober 17, 2020 18:00

Ik en het niet vaak met Luuk eens maar in deze wel. Iets minder boos had wel gemogen. Dat onze Koning zo arrogant is om op vakantie te gaan is nog tot daar aan toe maar, veel kwalijker is eigenlijk dat meneertje Rutte weer eens geprobeerd heeft om dit onder de pet te houden.

Gast
De Koning
oktober 17, 2020 17:58

Tijd om het volk toe te spreken, wakker worden mensen waar ik heen ging toen was het daar code geel. Dat snelle terug vliegen daar betalen jullie voor. Want ik betaal helemaal niets!.

Gast
Willie
oktober 17, 2020 17:50

De Telegraaf maakt er onhandig van maar het is gewoon onbeschoft.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen