Wouter de Winther: ‘Bedonderd door Hugo de Jonge’

Wouter de Winther, sterjournalist van De Telegraaf en vaste gast van Eva Jinek, voelt zich als journalist genaaid door minister Hugo de Jonge. Dat gaf hij gisteren aan in de uitzending van Jinek. Wouter bracht Hugo de Jonge en RVD-woordvoerder Freek Manche vrijdag bij de wekelijkse persconferentie van het kabinet in verlegenheid met de vraag of zij wisten of de koning op vakantie gaat. Via Twitter was toen net duidelijk dat het regeringsvliegtuig in gereedheid was gebracht.

Zowel Hugo als Freek gaven aan niet op de hoogte te zijn van een vakantie, maar waren volgens Wouter aan het jokkebrokken. “Ik heb inmiddels vast kunnen stellen dat zij wel degelijk van tevoren bekend waren met de vakantieplannen, want die zijn vooraf aan de persconferentie met elkaar besproken. Dan voel je je als journalist, zeker met terugwerkende kracht, nog extra bedonderd.”

Eva Jinek vindt het ook raar dat de minister oneerlijk is tegen de media: “Als je zegt dat Hugo de Jonge en de man van de RVD bewust geen eerlijk antwoord hebben gegeven op jouw vragen, wat zit daar dan achter? Dachten ze dat niemand in de gaten zou hebben dat ze naar Griekenland zijn gegaan?

Wouter: “Het was toch de paniek. Er is vooraf aan de persconferentie met elkaar gesproken over ‘die ene tweet’ van Menno Swart, de luchtvaartjournalist die doorhad dat het toestel naar buiten werd gereden. Ik begreep vandaag in kabinetskringen dat er al eerder bij de RVD, bij de meneer die zei: ‘Ik ben er niet bekend mee’, ook al bekend was dat de koning op vakantie zou gaan, maar dat er twijfel was of het door zou gaan.

Waar ging die twijfel over? “Wat daar dan precies is gebeurd, wil de minister-president niet zeggen. Ik denk dat we daar over een tijdje, als de storm is gaan liggen, wel achter gaan komen.”

Al met al vindt Wouter het allemaal erg ontransparant. “Het heeft mij op verschillende fronten verbaasd.”

Foto: RTL

43 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Paul Lamote
oktober 21, 2020 15:13

Ik wordt een beetje moe van Wouter.

Gast
😷Paulus
oktober 21, 2020 12:47

😷@Frankie de Jong zeker een sympathisant van de Telegraaf en de Winter. Ik niet! Hou niet van sentatie. Ik heb niks met de monarchie en bemoei me ook niet mee. Heb ook geen last van. Jij blijkbaar wel! de Winter is een sentatie journalist, goed voor rioolfiguren als jij. Vertel, wat levert het op! 🤔

Gast
Jong Frankie
oktober 21, 2020 12:20

@Paulus,

Wat een taal, riool reaguurder, zeker een klein pikkie.
stoer meepraten met de kudde.
Zeker de telegraaf weggedoken ergens liggen, opdat niemand het ziet.

We zijn een open democratie (dat woord snap jij niet) dus de journalist onderzoekt, wat de koning deed is weinig empathie naar zijn onderdanen (die hem financeren)

Gast
😷Paulus
oktober 21, 2020 11:39

😷De Winter moet zijn lelijke smoel dichthouden. Wie denk hij wel te zijn, heer en meester? Als Hugo beroepsmarig geen juiste antwoord wil geven dan is het zijn zaak. En niet achter zijn gal uitspugen uit onvrede. Winter is gewoon een riooljournalist bij de telegraaf 😝

Gast
Wow !
oktober 21, 2020 08:44

Je wordt toch door iedereen bedonderd of het nou de CDA is of een andere partij.
Daar zit geen verschil in.
Mede daardoor gaat Nederland naar de filistijnen.

Gast
Arie Schoenlepel
oktober 21, 2020 08:33

Geen nieuws!
De politiek bedonderd het volk al jaren.

Gast
Corona-hoax
oktober 21, 2020 07:56

Woutert, hoe naïef ben je? Hugo en koning Rutte verkondigen de laatste 8 maanden wekelijks en structureel grove leugens. Maar dan ben je volgens jou en je mede-FSM journalisten een complotwappie.
Haha, het vindt onder je neus plaats en jij hebt door de berg van leugens en roddels niet eens door…..

Gast
directeur van dit zooitje
oktober 21, 2020 07:28

Zelfs mijn vriendin die Jinek verslaafd was en zo zelfs begon te praten is afgekickt van die krijsende hysterica. Een hoop wijven gedragen zich ook zo hautain en kortaf. Zijn alleen bange kereltjes gewend in hun sociale leven. “Dus als jij hogerop wilt ga je niet met je tiet’n zwaaien en je kont etaleren? Dat doe je op kennis, kunde, actie en discipline? Dat is alleen Demi Moore gelukt toen ze navy seall werd!! Dat is pas nivo!!

Gast
Ben
oktober 21, 2020 00:23

Een “doorgewinterde” “journalist” die snakeboy en pinoccio geloofd.
Is het niet pas echt nieuws als deze 2 of 1x iets goed aanpakken en/of de waarheid zeggen????

Binnen beide partijen is grote onrust of ze wel achter deze “mannen” moeten gaan staan. Of nee is het eerder grote paniek????

Gast
Animo
oktober 20, 2020 22:28

Jinek is nu echt boulevard, bekende Nederlanders als deskundigen.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:10

Huismaker je zit hier fout, hier zijn geen complotwanen.

Gast
Feitje
oktober 20, 2020 19:24

Deze man moet wel hekel hebben aan zijn vrouw. Hij zit 4x per week wel aan die tafel

Gast
ano@niem.nl
oktober 20, 2020 19:19

Wanneer uitkomt dat de Jonge hierover heeft gelogen, waarover liegt deze meneer nog meer?

Gast
Ad
oktober 20, 2020 19:01

Rutte is een soort Guus Geluk. Op de juiste momenten weten te duiken voor zijn fouten en vervolgens sorry zeggen omdat je weet dat door een week reces de stoom van de politieke ketel is. Zo Hugo de Jonge achterlaten als ‘dader.’

Gast
Luister
oktober 20, 2020 18:54

@Iemand Stom, goedkoop gewauwel. Waarschijnlijk alleen voeding gehad, geen opvoeding!

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 18:46

Wouter de Winther van de telegraf moet je niet te veel vertellen rioolrat.

Gast
Ad
oktober 20, 2020 18:33

Mooi een-tweetje van Jinek en De Winther om hun vriendje Rutte uit de wind te zetten en Hugo de Jonge zijn foutee werk op te laten knappen.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 18:31

Wat een ziekelijk mensen reageren hier!.

Gast
Het goede voorbeeld
oktober 20, 2020 18:28

Lul niet over de Winter,we worden besodemieterd door dat gajes uit Den Haag,van Rutte tot v Veldhoven,van de Jonge tot Kaag,lang leve de toekomst

Gast
Dikkiedik74
oktober 20, 2020 17:59

De boel besodemieteren is de standaard werkwijze. Daar hoeven echt niet meer verbaast over te zijn. Je moet er standaard vanuit gaan dat je belazert wordt. Dan kan het alleen maar meevallen als hét wel klopt met de waarheid.

Gast
Geronimo
oktober 20, 2020 17:58

We voelen ons al maandenlang bedonderd door de man met de slangenogen en slangenlederen schoentjes. Sterker nog: door het hele kabinet! Om meer existentiële zaken. Dus stel je niet aan De Winther met je rijkemanssores.

Gast
Donald Dumb
oktober 20, 2020 17:27

Zegt iemand van een ‘krant’die mensen altijd bedonderd heeft…
Het moet niet gekker worden…

Gast
Daan
oktober 20, 2020 17:05

Onze Woutertje zal wel met een stijve plasser zitten nu.

Gast
Donald Dump
oktober 20, 2020 17:03

Ik als president bedonder nooit iemand, sommige beweren juist van wel, but they just don’t see the truth. daarom denken ze dat ik lieg, all fake messages.

Gast
robb
oktober 20, 2020 16:36

De Winter zit wel heel graag bij Eva op schoot , Jinek kijk eens om je heen er zijn meer mesen die uitleg kunnen geven bij rtl nieuws .

Gast
Huismaker
oktober 20, 2020 16:14

De Winther is een vvd-er. Dus die schoolmeester 3e klas lagere school, die een baantje kreeg van zijn cda als minister van Volksgezondheid, is de politieke tegenstander.
Niets is toeval. Alles is alvast geregeld. Ook bij deze vvd-er.

Gast
B
oktober 20, 2020 16:09

Hoort bij je beroep Wouter dus niet zo zeuren

Gast
iemand
oktober 20, 2020 15:38

Weet je wat het is met typen zoals Hugo de Jonge en Mark Rutte ze likken de reten van de rijken en machtigen en ze naaien het gewone volk. Daarom heeft Rutte geen tijd voor een relatie teveel aan het seksen.

Gast
Liever Kips in mijn bips, dan gewone leverworst
oktober 20, 2020 15:33

Zowel de pers als het publiek moest hierin bedonderd worden. Het akkefietje met Prins Pils is helemaal in scene gezet. De reden was dat op donderdag 15 en vrijdag 16 oktober 2020 er een vergadering van de Europese Raad in Brussel was.

Op de agenda stond de Europese besluitvorming inzake de COVID-19 pandemie.
Rutte was hierbij aanwezig en men wilde de aandacht hiervan weghouden.
Het zou de heer Winther sieren als hij daar is in ging duiken, want de gevolgen van deze besluitvorming zijn rampzalig.

En nee Lubach fans dit is geen complot, maar onderzoek nou is wat er op die vergadering is gebeurd en waarom heel Europa nu opeens in Lockdown gaat.

Succes er verder mee zou ik zeggen

Gast
Gerda
oktober 20, 2020 15:26

Nou nou nou zeg..

Gast
rob
oktober 20, 2020 15:26

Het CDA krijg gruwelijk op zn flikker over een paar maanden, en terecht ook. Met een leugenaar als Hugo De Jonge roep je dat op jezelf af. Het CDA wat vroeger een betrouwbare sociale partij was, is veranderd in een bedriegersbende, zoals gezegd afstraffen die zooi

Gast
Tjerrie
oktober 20, 2020 15:21

Natuurlijk liegen en bedriegen ze de boel die vuile gore tyfus leijers Hugo de Jonge gore duivelskind met je doorgesnoven kop massa moordenaar

Gast
Tobias
oktober 20, 2020 15:17

Hugochenko moet je nooit geloven.

Gast
Ernestine
oktober 20, 2020 15:12

Had nog wel enig respect voor dhr de Winther echter dit is volledig verdwenen. Inlaten met zo’n type als Menno Swart, deze man heeft zichzelf “ regeringsvliegtuigspotter” genoemd. Deze man voelt zich belangrijk, bij gebrek aan echt iets presteren!
Loosers beiden en nu huilie huilie doen bij Jinek.

Gast
Leo
oktober 20, 2020 15:11

ik ben toch altijd weer verbaasd als mensen verbaasd zijn dat bewindslieden liegen of halve waarheden verkondigen, mensen dit gebeurd aan de lopende band in het belang van dit en van dat etc. Wordt nou eens wakker, zo gaat dat gewoon in de politiek.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 15:06

Wouter de Winther doet snik snik

Wat een kleuter. Hij bedonderd iedereen!

Hij vind het zo erg dat hij er al 4 dagen over aan het roddelen is!

Gast
raam
oktober 20, 2020 14:59

mark rutte

kun je aan alle journalisten

laten blijken dat jij de baas ben

mark ga ook niet met de journalisten mee

met ja

beantwoord je vragen zelf

Gast
amsterdammer
oktober 20, 2020 14:58

Een Super-aktie en de scoop van het jaar van Wouter de Winther en de Telegraaf!!

Gast
Anouar
oktober 20, 2020 14:58

Vertrouw nooit een christenhond

Gast
Viespeuk
oktober 20, 2020 14:56

Heel Nederland wordt al maandenlang bedonderd door Hugo de Jonge.
De zelfbenoemde Wouter de Winther moet niet denken dat hij de enige is!

Gast
Midi
oktober 20, 2020 14:56

De krant die het moet hebben van halve waarheden beticht de minister van een leugentje. Een gotspe! Moet niet gekker worden.

Gast
Wilfred Gemeen
oktober 20, 2020 14:55

Het CDA krijgt nog heel veel spijt dat Hugo de Jonge nu hun roerganger is. Hij stuurt het schip onherroepelijk op de kliffen af!

Gast
Corrie
oktober 20, 2020 14:52

Vreselijk zelfingenomen ventje die Wouter

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen