Peter R. in mediarel ook kritisch op Amalia en Alexia

Peter R. de Vries wees gisteren in de mediarel over de Griekse minivakantie van koning Willem-Alexander en zijn gezin ook op de rol van zijn dochters Amalia (16), Alexia (15) en Ariane (13). Dat was te zien in zijn RTL Boulevard. Het koninklijke gezinnetje wilde vorige week de corona-ellende in het grijze en koude Nederland achter zich laten om lekker vakantie te vieren in hun zonnige Griekse vakantievilla. Toen de koninklijke pleuris uitbrak in ons land, keerden ze halsoverkop terug.

Vrijwel iedereen vindt het ongepast dat de Oranjes naar de zon vertrokken, terwijl we in ons land in een crisissituatie verkeren. Bovendien heeft de regering het volk opgeroepen om vooral niet op vakantie te gaan.

Peter R. de Vries vindt dat de koning totaal niet aanvoelt wat er speelt in ons land, maar hij wijst ook op zijn vrouw Máxima en hun steenrijke dochtertjes: de prinsesjes Amalia, Alexia en Ariane.

Kennelijk zagen ze alle vijf geen problemen, aldus Peter. “Wat zegt het dat hij dit dus niet aanvoelt dat dat niet kan? En dat ook niemand, zijn dochters en zijn vrouw, ook niet zeggen van: ‘Nou…’”

‘Te vaak op vakantie’

Het lijkt wel of ze het contact met de werkelijkheid compleet zijn verloren, aldus Peter. Hij wijst erop dat de familie bovendien wel érg vaak op vakantie gaat. “Wat zegt het nou dat de koning dat niet aanvoelt? Terwijl hij dus al om de haverklap op vakantie gaat, hè? Het is naar Lech, het is naar Argentinië, het is naar Griekenland. Van de zomer waren ze daar zes tot acht weken! Hij was nauwelijks terug. Wat zegt dat nou?

Royaltykenner Marc van der Linden: “De koning heeft de vrijheid nodig om lekker te kunnen ontspannen. Dat kan beter in het buitenland dan in eigen land.”

Peter: “Ja, maar moet dat allemaal drie, vier of vijf keer meer dan ieder ander?

Marc: “Nee, maar er zijn mensen in bepaalde klassen die vaker gaan en dat ook kunnen. Hij heeft ook nog dat voordeel van het vliegtuig.”

Ja-knikkers

Het grote probleem is volgens Marc dat niemand tegen de koning in durft te gaan. “Als je opgegroeid bent in een wereld van jaknikkers – en dat is aan het hof wel een van de grootste problemen – dan word je nooit gecorrigeerd, zegt er nooit iemand: ‘Zou je dat nou wel doen?’ Dat durven ze niet te zeggen en dan heb je een groot probleem.”

Hij vervolgt: “Je ziet dus dat er om hem heen een steeds grotere hofhouding begint te komen die wel kritisch durft te kijken naar de werkzaamheden, maar het privé deel heeft hij zo afgebakend. Vakanties zijn van hem en daar wordt hij niet lastiggevallen.”

Peter: “Hij had dat toch zélf moeten aanvoelen?!

Mediarel

Het ging gisteren in veel programma’s over de koninklijke rel: van RTL Boulevard tot Veronica Inside en van Op1 tot Jinek. Eigenlijk is iedereen het wel met elkaar eens: de koning is onhandig geweest.

Bij Jinek kwamen de prinsesjes ook nog even aan bod. Özcan Akyol denkt dat de koning zich misschien ook een beetje heeft laten pushen door zijn dochtertjes. “Misschien heeft hij de teleurstelling van zijn dochters gezien.”

Foto: RTL, RVD / Wesley de Wit

131 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Yvvie
oktober 22, 2020 16:55

Het kan niet waar zijn dat het volk niks mag
Niet uit eten. Horeca gesloten
En deze verwende oranje exemplaren elk haar ruimschoots vakantie vieren
Op onze kosten. Denk aan jacht. Wij hebben de aanlegplaats betaald en wat nog niet meer
En zij maar mooi weer spelen
Leugens verspreiden en eigen wil doordrijven en ons toespreken over eensgezind
Voor iedereen. Ba en nogmaals ba

Gast
Donald Dumb
oktober 21, 2020 00:37

Ben.

Het vrij krijgen van onschuldigen in een moordzaak…
Het meehelpen van het vinden van de dader van de moord op een 11 jarige jongen…
Een psychopatische moordenaar achter tralies gekregen…
Het blootleggen van het falen van het OM…

Gast
Ben
oktober 21, 2020 00:26

Een lijst met positieve dingen van en over peter r.(ukker) de vries :

.

Gast
Lariekoek
oktober 21, 2020 00:25

@Robb
De president van Duitsland kost bijna niks!
Zit de president van Duitsland bij jou op de payrol?

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 21:48

Jensen, Lange Frans moeten gehoord worden!
Zij verkondigen de waarheid!

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 21:01

Patty Koot ik zoek een vent een kerel.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:59

Daar moet je trots op zijn, relnicht.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:58

Hm. Acties van mijn achterban nu bij Opsporing Verzocht.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:57

Never mind, je weet het dus niet.
Bluffer!

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:54

En wat zou je dan doen? als ik het stuurde.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:51

Mail het adres nou maar. Komt hier echt binnen.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:50

Je kunt een mail adres snel controleren op echtheid hij bestaat in zuid Afrika.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:47

Nee hoor.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:47

Dat mail adres komt uit zuid Afrika.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:45

Matthijs Zelf.
di 20 okt 2020 om 20:43

Mail het me anders maar: pk123 @ gmail . com

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:45

Corona scam hier ben je een nicht.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:44

Gelukkig maar dat je niet angstig bent.
Als ik niet op mannen zou vallen ging ik in op je avanches, Patty Koot.
Koffie staat klaar.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:43

Even rustig dat wil de beheerder niet.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:43

druk, druk, druk.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:42

Matthijs Zelf.
di 20 okt 2020 om 20:42
En het adres is?

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:42

Twentse achterhoek daar woont hij.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:40

Corona scam
di 20 okt 2020 om 20:35

Ik ben een vrouw, maar voor niemand bang.
Wat is je adres? Dan bepraten we dit even onder het genot van een kop koffie.
Wel op anderhalve meter dus!

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:40

Vanavond druk met dubbelgangers!

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:39

Ja je bent het ik zal het plaatsen op de andere sites.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:38

Matthijs Zelf.

Ja dus? Het moet toch duidelijk gemaakt worden dat corona een grote scam is. Wat doe jij op al die sites trouwens? Heb je geen leven?
O je bent zo een slaafs schaapje natuurlijk die braaf thuis zit omdat er zogenaamd een virus rondwaart.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:38

Corona scam met je schapen wie verteld jullie dat dikke Jensen?

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:38

Ik ben de vrouw van azijnzeiker.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:38

Zielepoot doet zich voor als mij

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:35

En jij bent een bang slaafs schaapje, Patty Koot.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:34

Corona scam jij zit op meerdere websites met je wanen.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:33

En nog een dubbelganger actief!

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:32

Corona scam
di 20 okt 2020 om 20:31

Kijk maar even naar Ned 1 nu!
Je lijkt wel een recalcitrant kind van 10.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:31

Ik laat me niet dwingen, Patty Koot.
Een tuf in het gezicht en ik ben weg.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:30

Weer een dubbelganger actief.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:29

Corona scam
di 20 okt 2020 om 20:21

Dan zullen ze je moeten dwingen.
Of in de bak gooien.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:21

Matthijs zelf.

Ik ben gewoon niet angstig aangelegd.
Ze kunnen me wat met die corona regels.
Ik laat me niet dingen verplichten door een door de roversbende in Den Haag of verplicht bekpampers te laten dragen.
#ikdoeechtnietmee

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 20:13

Corona scam ach de schapen boer zit hier ook al. KNECHT?

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:11

De reactie van de slaafse schaapjes over het koningshuis is trouwens nogal zielig. Als de koning met zijn gezin op vakantie wil, moet dat gewoon kunnen. Corona is een scam. Dus hij moet zich niet laten tegenhouden door een verzonnen virusje. Hij is koning van een ergc angstig volk.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:10

De reactie van de slaafse schaapjes over het koningshuis is trouwens nogal zielig. Als de koning met zijn gezin op vakantie wil, moet dat gewoon kunnen. Corona is een scam. Dus hij moet zich niet laten tegenhouden door een verzonnen virusje. Hij is koning van een ergc angstig volk.

Gast
Donald Dumb
oktober 20, 2020 20:01

Ik moet nog zoiets maken, Corona scam.
De documentaire van jou zal toch eerst te zien zijn.
Heb je ook de scene erin dat je een BOA in zijn bek spuugt?
Dat is zo cool dat je dat doet. Held…

Gast
Sensatie
oktober 20, 2020 20:00

Ieder mens maakt fouten..

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:00

Lol.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 19:59

Corona scam
di 20 okt 2020 om 19:57

Lol.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 19:57

Binnenkort overal te zien.

De documentaire van donald dumb.

Mijn leven als een schaap en slaaf van de Nederlandse overheid en het rivm

Daarin is te zien hoe donald dumb slaafs met zijn bekpamper over straat loopt, om de 30 seconden zijn handen wast met desinfecterende gel en overal met iedereen ruzie maakt omdat ze voor zijn gevoel geen 1.5m afstand houden. Ook zie je hem elke avond om 20u braaf het NOS journaal kijken en doet hij daarna een gebedje voor de Oranje familie en zijn meesters Rutte en De Jonge.

Gast
Donald Dumb
oktober 20, 2020 19:51

Binnenkort overal te zien.
De documentaire van Corona scam.
”Hoe ik mij vrijelijk door de maatschappij bewoog’.
Daar is o.a. te zien hoe hij politieagenten op hun bek slaat die hem aanspraken omdat hij de coronaregels overtrad…

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 19:50

Naamjatter …..

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 19:50

Patty Koot
di 20 okt 2020 om 19:48

Normaliter kom je niet bijster slim over, maar nu lijk je wel doorgedraaid.
Naamjatter.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 19:48

Wat een ziekelijke personen reageren hier!

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 19:46

Dit zijn de grootste bijstandtrekkers en rovers van het land. Hebben nooit in hun leven gewerkt en nooit belasting betaald. Tegelijkertijd hebben ze alle grondstoffen toegeëigend waar de Nederlandse burger nooit een cent van heeft gehad. Leven tegelijkertijd een luxueus leventje van Nederlands belastinggeld. Leven in paleizen op hectare grond, terwijl de hardwerkende burger zich kapot moet werken voor een paar vierkante meter en daar ook nog eens woz belasting en rente over moet betalen. En als het land in oorlog is dan zijn zij de eerste die vluchten om weer terug te komen als het veilig is en alle macht en geld op te eisen. En dan heb je nog van die stomme Nederlanders die ze dan nog met oranje vlaggetjes staan toe te zwaaien. Het zijn dezelfde types die je nu in angst met een mondkapje als een zombie buiten ziet rondlopen en te dom zijn om door te hebben dat ze keihard eorden opgelicht door de roverheid.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 19:40

Patty Koot
di 20 okt 2020 om 19:35

Je ziet ze vliegen, getroebleerde nepper.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen