Opbrengst 3FM-actie daalt nog harder dan marktaandeel

Het vernieuwde 3FM Serious Request heeft een bedrag van 1,3 miljoen euro opgebracht. Dat is op kerstavond bekendgemaakt tijdens de eindshow in TivoliVredenburg in Utrecht. Waar de 3FM-dj’s tot vorig jaar nog geld inzamelden vanuit hun luie stoelen in het Glazen Huis, moesten ze zich dit jaar het schompes wandelen. En dat voor een opbrengst die ruim vier keer zo laag ligt als vorig jaar, toen 5 miljoen euro werd ingezameld. In 2012 was de opbrengst nog 13,8 miljoen euro.

Al met al daalt de opbrengst van Serious Request nog harder dan het marktaandeel van de noodlijdende zender. Vlak voor de jaarwisseling viel 3FM onlangs uit de top tien van meest beluisterde radiozenders van Nederland.

Drie teams van 3FM-dj’s zijn de afgelopen week door heel Nederland gelopen om acties te bezoeken en geld op te halen waar levens mee gered kunnen worden.

Het opgehaalde bedrag wordt verdeel over drie goede doelen van het Rode Kruis: reanimeren in Nederland (477.963 euro), bescherming tegen natuurgeweld (378.963 euro) en noodhulp bij oorlogen en conflicten (451.963 euro).

Sharid Alles, zendermanager NPO 3FM: “We zijn ontzettend trots dat we met deze eerste editie van dit nieuwe concept van 3FM Serious Request: Lifeline, Nederland in actie hebben kunnen laten komen voor het Rode Kruis en dat we daarmee dit prachtige bedrag hebben opgehaald waar honderdduizenden mensen mee geholpen kunnen worden. Ook is het ons gelukt om veel aandacht te genereren voor de drie goede doelen. Bewustwording rondom deze goede doelen van het Rode Kruis is waar 3FM Serious Request: Lifeline ook om draait.

Mediacourant wenst u prettige kerstdagen toe! 🎅

Foto: NPO

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen