RTL Nederland en Qmusic gaan samenwerking aan

RTL Nederland en Qmusic gaan met ingang van 1 januari 2019 met elkaar samenwerken op het gebied van branded content. RTL heeft geen radiozender en Qmusic geen tv-zender, dus op deze manier bundelen ze hun krachten om meer mogelijkheden te bieden aan adverteerders. Dat heeft RTL laten weten. Commercieel directeur Ton Rozestraten van RTL is enthousiast over de deal. “Door de samenwerking te zoeken met Qmusic wordt een groter relevant bereik gegarandeerd.

Qmusic is een ondernemend radiostation dat elke dag een enorme schare luisteraars aan zich weet te binden, aldus Rozestraten. “Door die kracht te koppelen aan onze groeiende kennis van onze kijkers en bezoekers zijn we samen in staat om mooie innovatieve cross mediale proposities te ontwikkelen die mensen echt raken en inspireren. Een gouden combi dus, die we graag inzetten voor onze adverteerders.

Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur bij Qmusic, is net zo enthousiast: “RTL en Qmusic hebben van oudsher al een grote merkfit. Met enorme passie en knowhow op het gebied van video en televisie weet RTL als geen ander de consument te bereiken.”

Door onze handen ineen te slaan, bieden we zowel de adverteerders als de consument nog betere branded contentcampagnes op maat. Deze stap zien wij als begin van iets moois.

De grote sterren van Qmusic, Mattie Valk en Marieke Elsinga, zijn momenteel al veelvuldig te zien in RTL’s vooravondprogramma RTL Boulevard.

Concurrent Talpa Network heeft wél tv- én radiozenders, namelijk SBS 6, Net5, Veronica, SBS 9, Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen