Qmusic in lift: nummer twee in commerciële doelgroep

Qmusic zit flink in de lift omhoog. Voor het eerst in zestien maanden heeft de zender concurrent Sky Radio voorbijgestreefd, waardoor Q nu de nummer drie van Nederland is. Maar in de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar gaat het nóg beter: daarin is de zender zelfs de nummer twee. “Qmusic heeft in de meetperiode juni – juli de positie van tweede radiozender van Nederland binnen de belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar heroverd op NPO Radio 2“, zo laat een woordvoerder weten.

Net als voor commerciële tv-zenders is deze doelgroep ook voor commerciële radiozenders heel erg belangrijk. Daarom verspreidt het station ook een overzicht van de luistercijfers in 20-49 (zie onderstaand).

Zendermanager Dave Minneboo laat weten: “Qmusic heeft deze zomermaanden mooie cijfers neergezet. De Foute Maand, die traditioneel eindigt met de Foute Party, weet veel luisteraars aan ons te binden. We zien een mooie groei ten opzichte van vorig jaar en deze hopen we de komende tijd te versterken.”

Op dit moment spelen we het populairste radiospel van Nederland Het Geluid. En binnenkort starten we met de nieuwe programmering. Zo zijn Mattie & Marieke vanaf aanstaande maandag te horen in de ochtend en maakt Domien Verschuuren vanaf oktober de middagshow.

Lees ook: Radio 538 herovert marktleiderschap na drie maanden (dinsdag)


Foto: BNNVARA

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen