‘Radiozenders Talpa springlevend onder jongeren’

Geplaatst op Wed 21 Mar 2018 om 10:30

Talpa Radio, als eigenaar van Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica de grootste radiogroep van het land, noemt het onzin dat jongeren geen radio meer zouden luisteren. Dat is te lezen in het persbericht ‘Talpa Radio scoort goed onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen’. Jongeren zijn cruciaal voor adverteerders. “Aan de hand van de meest recente luistercijfers is goed te zien hoe Talpa Radio de belangrijkste adverteerderdoelgroepen bereikt“, aldus het bedrijf.

Talpa Radio wijst erop dat zij de leeftijdsgroepen tot en met 59 jaar goed bedient. “Met overal een bereik van ruim boven de 50 procent. Ook in de doelgroepen jongeren, jongvolwassenen en volwassenen slaagt Talpa Radio daar goed in.

Algemeen directeur Menno Koningsberger van het radiobedrijf: “Er wordt wel eens gesuggereerd dat jongeren minder naar de radio luisteren. Dat zien wij in onze cijfers zeker niet terug. Onze merken zijn springlevend onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen.”

Het is wel van belang om op te blijven vallen, zegt hij/. “Onze merken relevant houden in deze doelgroepen vereist een systematische aanpak: van talentontwikkeling, doelgroeponderzoek en fors investeren in alle nieuwe platformen waar je ze kan bereiken. We werven buiten de radio, om deze doelgroepen geïnteresseerd te krijgen en houden voor ons medium.”

Op deze manier zorgen wij om de aansluiting te behouden onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen, wat goed is voor het medium radio in Nederland.

De bereiksgrafiek van Talpa Radio kunt u hier bekijken.

Foto: Talpa Radio








20 Reacties op “‘Radiozenders Talpa springlevend onder jongeren’”


  1. Mediaprak

    Ja een persbericht. Eerder bedoeld om adverteerders te overtuigen om maar met het ‘oude advertentie model’ door te gaan. Niet toevallig een dag ná publicatie van luistercijfers, waar zenders voor ‘oudere luisteraars’ beter scoren. Onderzoek wijst dat populariteit van ITunes en Spotify toenemen. Trend is reclame vrij films, series kijken en muziek luisteren.

  2. Joop55

    Lekker interessant allemaal weer, t zak wel 538 zijn wat enkel goed scoort.

  3. Ron

    Ja he he, natuurlijk zegt ie dat. Wij van WC eend en omdat het ook goed gaat met Talpa radio kun je dit makkelijk roeptoeteren in persberichtjes. De waarheid is echter anders dus dit is gewoon verdraaien van de werkelijkheid en bagatelliserend.

  4. Gerard

    Sweet dreams, Talpa Radio.

  5. John van Daalen

    Ja natuurlijk zijn we weer lekker aan het vreten. Wat een verschrikkelijke zenders noem je op zeg.
    Radio10 met hun gezeik over barbecuen. Veronica is gewoon lucht, 538 voor de popie Jopies de decatente huftertjes. En ik kom veel met jongeren in aanraking en het enige station waar ze dan af en toe naar luisteren is inderdaad 538. Radio10 of Veronica doen helemaal niet mee bij de jeugd.
    Zo zo big deal Talpa.

  6. dirk

    Die zenders van Talpa zijn allemaal baggerzenders, met dank aan John de Mol. De jeugd van tegenwoordig en trouwens ook veel ouderen luisteren heel veel naar internet waar duizenden zenders te vinden zijn met voor ieder wat Wils zonder al zinloze gekakel van die figuren die zich heel interessant voelen.

  7. Wauter

    Radio 10 is een leuke zender.

  8. Ben Zuur

    Wat een onzin. Radio is dying, net als lineaire TV, je zal maar net van plan zijn om op basis daarvan een groot media-imperium te bouwen. Edwin Evers heeft groot gelijk dat ie die tent gaat verlaten voor Radio 2!

  9. Hump hum humpel

    Limeaire tv begint juist weer te klimmen.
    Mensen komen er achter dat Netflix en aanverwanten ook niet alles is.

  10. Floddero Flunk

    Haha, wij van WC-eend…. :D

    Feit is dat lineare TV en radio weinig meer voorstellen. Kunnen ze zichzelf nog zoveel wijsmaken, het lineare concept is gewoon een uitstervend ras. En in het geval van radio is dat niet zo gek, met al die troep die ze draaien :D

  11. Enzo Voort

    @ Floddero Flunk Inderdaad er wordt veel troep gedraaid en veel te veel geouwehoerd. Mooi dat er Spotify is.

  12. Sean

    PR Jedi gewauwel.

  13. west

    zojuist zijn de luistercijfers van lokale omroep in ONNA in Drente bij mij op de deurmat gevallen ze hebben in het dorp een marktaandeel van 89 %
    100% bereik in ONNA en omliggende buurten 98% van de bewoners luisteren
    naar de lokale omroep ook de jongeren hoor vooral naar ons hoorspel half uurtje, om 20.00 uur
    Ja daar heeft GTST flink last van hoor van de Ma /Vrij want alle bewoners zitten dan voor de radio net als vroeger zoals bij bij Paul Vlaanderen, of de familie Doorsnee , nou en als verassing krijgen onze luisteraars ook nog een uurtje
    OP VOLLE 78 TOEREN
    Nou dan is het meezingen geblazen hoor met EDDY CHRISTIANI – RI RA ROETSIKA IK SPEEL OP MIJN HARMONICA

    MAX VAN PRAAG ALS DE DEUR WEER OPEN GAAT DAN DENK IK DAT BEN IJ

    MARIA ZAMORA MAMA EL BA JON

    THE RAMBLERS MET MARCEL THIELEMANS
    En meer van deze toppers

    ja RTL HEEFT DAAR GOED LAST VAN EN RADIO 538 OOK !!!!

    de plaatselijke kruidenier heeft al reclame boodschappen in het vooruitzicht gesleld als we boven de 60 % zouden halen
    ook de burgemeester zullen we verwittigen het heugelijke feit te vieren
    in onze studio in club huis ONS GENOEGEN , en alle gezinnen zijn uitgenodigd
    nou dat wordt een groot feest
    Goh wat gaat het toch goed in Nederland met de lokale radio !

  14. west

    OH JA…. BIJ ONS IN HET DORP SPRINGT HET STOPLICHT OP BRUIN EN BLAUW
    DAAROM ZITTEN WE BIJ RADIO ONNO ALS LUISTERAAR NOOIT IN DE KOU

  15. Peter van Dam

    De enige radiostations waar nog naar geluisterd wordt zijn de non-stopmuziekprogramma’s van de
    locale en regio zenders. Ook niet de domme muziek van Sky of de andere commerciële zenders i.o. van de platenmaatschappijen. En ik blijf erbij als de grote piratenzenders uit weleer terug zouden komen wordt alles weggevaagd.

  16. critikast

    De regionale omroepen zien niet alleen hun kijk- en luistercijfers dalen, maar ook hun publiek fors vergrijzen. Het is een utopie om te denken dat al die afhakers naar andere radio- of televisiezenders verhuizen. Internet, CD, Netflix, een goed boek of een lekkere betaalbare vakantie…alternatieven volop en daar wordt stevig gebruik van gemaakt. Radio zal nooit verdwijnen, maar heeft zijn beste tijd wel gehad. En televisie? Nederlandse tv is om te huilen. Kijk eens naar Duitsland, België, Engeland, Nationale Geograpic etc. Daar wordt nog televisie gemaakt door mensen die niet persé bekend willen worden, maar liever achter de schermen hard bezig zijn.

  17. Jeroen

    Ja. En NPO Radio 2 is de nieuwe marktleider.

  18. Qurell

    13.53 ik hoor alleen nog regio en geen zenders uit Hilversum.

  19. Wollter

    Veronica doet het beter!

  20. David

    En daarom is NPO Radio 2 voor de tweede keer op rij marktleider. Omdat de rest het “zo goed doet”

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.