Radio 538 blij 2015 uit: ‘Marktleiderschap uitgebouwd’

Marktleider Radio 538 kijkt met tevreden gevoelens terug op het jaar 2015. Dat laat de radiozender van John de Mol weten in een persbericht. Radio 538 scoort dit jaar tot nu toe een gemiddeld marktaandeel van 18,4 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49-jarigen, zo laat ze weten. “Radio 538 heeft de positie van marktleider verder weten uit te bouwen. We zien bij Radio 538 vooral een sterke stijging in de kerndoelgroepen 20-34 en 20-49 jaar“, zegt directeur Menno Koningsberger.

Het hoogtepunt van het jaar voor Radio 538 was volgens de zender de start van De Coen en Sander Show op 17 augustus. “En in april werd het 15-jarige bestaan van de ochtendshow Evers Staat Op gevierd met een marathonuitzending van 15 uur.

Ook met de andere zender van de 538Groep, SLAM!, gaat het volgens Koningsberger prima. “SLAM! kreeg een nieuwe identiteit en vormgeving en richt zich hiermee nóg meer op de digitale generatie.”

Het bouwen aan sterke merken, interactie met onze luisteraars, digitale innovatie en vernieuwde samenwerkingen met partners staan ook in 2016 voorop bij de 538Groep.”

Vandaag werden de luistercijfers over de periode oktober-november bekend. Radio 538 blijft marktleider met 11,5 procent marktaandeel in de algemene doelgroep. Dat is een daling van 0,5 procentpunt ten opzichte van vorige maand, maar een stijging van 0,1 procentpunt ten opzichte van vorig jaar.

SLAM! is de dertiende zender van het land met 2 procent marktaandeel.

Radio 10 en Radio Veronica hebben eveneens laten weten blij te zijn met de meest recente luistercijfers.

Lees ook: 3FM zakt verder weg: laagste score in zeven jaar (vandaag)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen