Radio 538 weer best beluisterde zender

De afbeelding http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/538limousine.JPG kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Radio 538 mag zich na een aantal maanden weer de grootste radiozender van Nederland noemen. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers die Intomart GfK vandaag publiceerde. Het station is nu met een marktaandeel van 11,5 procent weer de nummer n van de radiozenders. Elke week stemmen ruim 3 miljoen luisteraars af op Radio 538.

Jan-Willem Brggenwirth, algemeen directeur Radio 538: “We zijn op alle fronten de nummer 1. Jongeren blijven massaal afstemmen op de 102FM en ook voor de ‘oudere jongeren’ zijn we de bestbeluisterde zender. Ik ben er trots op dat deze cijfers weer onderstrepen dat Radio 538 de perfecte mix van jong en oud weet te vinden.

In de periode maart-april was Radio 2 nog marktleider met een aandeel van 11,2%. Radio 538 behaalde in die periode een percentage van 11,1%. Uit de meest recente luistercijfers van april-mei blijkt dat Radio 2 nu op de tweede plaats staat met een marktaandeel van 11,0%. Sky Radio volgt met 9,7%.

19 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Talpafan.nl
juni 16, 2006 16:38

Radio=538

Radio 10 gold toch knap zo stabiel blijven op een AM frequentie

Gast
4
juni 16, 2006 15:22

Radio Veronica hup hup hup Theo!!!

Gast
Wous
juni 15, 2006 23:18

Sinds december (aktie in het glazen huis) luister in 3fm, bevalt me ontzettend goed. Goede, vooral veel nieuwe muziek, veel live, én veel festivals. Bovendien goede programma’s als GIEL, Rabradio, CLAUDIA D’R OP en uiteraard Zoëyzo!

Maargoed, het blijft een kwestie van smaak :P

Gast
johan b.
juni 15, 2006 20:11

De 5.0 van Radio 10 Gold blijft verbazen. Immers geen radio-frequentie.

Gast
Theo
juni 15, 2006 18:08

Q music of Caz???
Maakt in wezen niet zo heel veel uit.
Bij Q komen dezelfde platen 5x op een dag voorbij en dat 10 maanden lang.
Bij Caz is het 4x op een dag.

Gast
Craig
juni 15, 2006 17:20

@ Veronicafan… Clubbin’ op Slam FM is wel goed. :)

Verder komen veel nummers eerst op Slam FM voordat ze bij het grote publiek bekend worden.

Toch heeft Slam FM mijn voorkeur ik luister liever Slam FM dan 538 of Q-Music. Caz is al helemaal shit. Nog effe en Slam FM haalt ze in. :)

Gast
Jordy ||
juni 15, 2006 17:13

Zo te zien is Jeroen van Inkel ook ‘in tha house’ :P

Gast
Anoniem
juni 15, 2006 17:12

q music veel beter!!!

Gast
Veronicafan Michael*
juni 15, 2006 17:10

Caz! is poep netals SLAM!FM geworden, mainstream stinkzooi heet zoiets

Radio 2 en Fresh FM de enige radiozenders die ik nog luister… ( in mindere maten Q-Music)

Gast
Marjolijn d B
juni 15, 2006 16:48

Nee, ze zijn gestegen van 11.1 naar 11.5. Wel knap. Ook knap van Radio 2 dat ze zich zo goed staande weten te houden. Ook 3FM is goed bezig.

Gast
537
juni 15, 2006 16:35

Radio = 538
Gestegen van 10.1 naar 11.5!
Gooo onnn!

Gast
4
juni 15, 2006 16:01

Waarom niet Radio Veronica Rene?
Niet verdiend voor 538 dus!!!

Gast
René
juni 15, 2006 15:57

Ach het is maar een half puntje meer dan Radio2 dus zo schrikbarend is het allemaal niet hoor.

Gast
chaser
juni 15, 2006 15:56

Alleen voor Evers staat 538 aan…daarna gaat de radio al snel op andere zenders als SlamFM en FreshFM.

Gast
Kokstra
juni 15, 2006 15:34

De luistercijfers:
01. Radio 538 – 11.5 (10.1)
02. Radio 2 – 11.0 (11.2)
03. Sky Radio – 9.7 (9.7)
04. Radio 3 FM – 7.2 (6.9)
05. Radio 1 – 7.0 (7.3)
06. Q-music – 5.3 (5.4)
07. Radio Veronica – 5.3 (5.1)
08. Radio 10 Gold – 5.0 (5.0)
09. RTL FM – 3.3 (3.3)
10. Classic FM – 2.1 (2.3)
11. Radio 4 – 1.9 (1.9)
12. Arrow Classic Rock – 1.7 (1.6)
13. Yorin FM / Caz! – 1.6 (1.9)
14. Slam FM – 1.5 (1.4)
15. 747 AM – 1.0 (1.0)
16. Arrow Jazz FM – 0.5 (0.7)
17. BNR Nieuwsradio – 0.4 (0.4)
18. Kink FM – 0.3 (0.3)

–. ORN – 14.5 (14.7)
–. CRN – 2.6 (2.7)
–. Overige zenders – 6.4 (6.1)

Gast
Veronicafan Michael*
juni 15, 2006 15:30

@Roon

LOL!

Gast
Roon
juni 15, 2006 15:26

RTL FM is ook stabiel gebleven op 3,3%! Mooie score voor het station dat volgende week donderdag hoort als ze voorlopig nog verder mag uitzenden! Ik hoop het echt van wel!

Gast
Leonie
juni 15, 2006 14:50

De cijfers van Caz kun je nu nog niet beoordelen omdat er nog een deel Yorin FM in zit (april-mei) Bovendien zullen ze minstens een half jaar de tijd nodig hebben om een beetje te settelen.
Ik moet zeggen dat ik Caz een erg lekker fris, pretentieloos station vind. Het bevalt me prima.

Gast
Exxon
juni 15, 2006 14:43

En hoe zit het met Caz!?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen