Heeft Daphne Bunskoek lancering van nieuw RTL 4-logo verpest?
Heeft Daphne Bunskoek de lancering van de nieuwe RTL-logo’s verpest? Nog voordat de zendergroep haar nieuwe beeldmerken kon introduceren, ging zij er al overheen met negatief commentaar.
RTL heeft weinig ruchtbaarheid gegeven aan de lancering van de nieuwe logo’s van RTL 4, 5, 7 en 8. Vandaag is het zo ver: dan hebben de stations allemaal een nieuwe uitstraling. Het lekte begin vorige maand uit via een AD-journalist en er is sindsdien vrijwel alleen maar negatief commentaar over geweest, onder anderen van zenderster Daphne Bunskoek.
Niet gezellig genoeg
Mediadeskundige Victor Vlam vindt dat onhandig. “De uitrol van het nieuwe logo is echt desastreus verlopen voor RTL 4. Het is dus gelekt dat er een nieuw logo kwam via een AD-journalist, Marcus den Blanken. Er is ook in de BLVD Podcast commentaar op geleverd. Daphne Bunskoek zou het niet gezellig genoeg vinden”, zegt hij in De Communicado’s.
Dat negatieve commentaar van Daphne is blijven hangen, omdat RTL er niets tegenover stelt, meent Victor. “RTL heeft in de tussentijd helemaal niks van zich laten horen. Met andere woorden: alles wat er over dat logo geschreven is en te doen over is geweest, is allemaal negatief.”
Onhandig
Communicatie-expert Lars Duursma vindt dat RTL heeft gefaald. “Ja, dat is niet handig. Eigenlijk heeft nu iedereen al een negatief beeld van dat nieuwe logo voordat het überhaupt gelanceerd is.”
Victor: “Precies. Volgens mij had je als RTL zijnde meteen een groot persbericht de deur uit moeten doen met wat mooie video’s, waarin het er allemaal heel strak uitziet om de mensen enthousiast te maken. Om in elk geval een beetje die negatieve framing te counteren. Ik vind dat gek.”
Dit was het
De oude logo’s van RTL:
Zo wordt het
De nieuwe uitstraling van RTL: