Ook Bas Smit krijgt betaald om Anna Nooshin aan te prijzen

Het blijft een beetje gênant, al die BN’ers die betaald krijgen om de documentaire van Anna Nooshin aan te prijzen. Nu voegt ook Bas Smit zich bij dit rijtje sterren. “Ze is zó openhartig!”

Anna Nooshin en Bas Smit © Instagram

Bas Smit is een langdurige samenwerking aangegaan met Amazon, waardoor hij tegenwoordig in zijn Instagram-stories altijd net doet alsof hij in zijn vrije tijd allemaal series van Prime Video kijkt. Ditmaal prijst hij de documentaire van Anna Nooshin aan, waarbij hij overigens vergeet aan te geven dat het om een gesponsorde post gaat.

Bas prijst Anna

Er is natuurlijk geen volger die denkt dat Bas écht interesse heeft in Anna’s docu. Helemaal niet nu hij de zoveelste BN’er is die betaald krijgt om Anna’s docu aan te prijzen. Het allerpijnlijkste is dat zelfs Anna’s eigen vrienden Fred van Leer en Monica Geuze geld hebben aangenomen om een paar positieve stories te wijden aan haar film.

En nu komt Bas daar dus achteraan: “Net docu van Anna Nooshin op Prime Video afgekeken. Was toch wel erg benieuwd na al die berichten. Je ziet heel mooi het verhaal achter Anna en die is niet alleen maar feestelijk. Super dapper zo openhartig en niets dan respect.”

Ongeloofwaardig

In de wetenschap dat Amazon gewoon voor zo’n post betaalt, zijn de lovende woorden van Bas natuurlijk niets meer dan een verzameling holle frasen. Werkt zoiets ongeloofwaardigs niet ontzettend averechts? Vrienden die Anna alleen tegen betaling aanprijzen?

&.agency, het bedrijf dat achter deze Anna-campagne zit, denkt van niet. “De influencers zijn gekozen in overeenstemming met alle betrokken partijen”, zegt Sophie van der Schaft, de baas van dat bedrijf, tegen Adformatie.

Pr-blunder

Het is toch gewoon een pr-blunder van jewelste om vrienden van Anna te betalen voor wat complimentjes? Dit komt toch niet sterk over? Onzin, vindt Sophie.

Sophie mist in de discussie dat Anna ‘heel erg als persoon gezien wordt, terwijl het gaat om een documentaire oftewel een product’. “En niet om de promotie van Anna als persoon.”

Insta-post

Al die BN’ers met hun betaalde lofreacties ten spijt, lijkt Anna’s docu niet erg in trek. Anna vraagt haar volgers in een Instagram-post om een reactie achter te laten als ze haar docu al gezien hebben. Zo’n 250 mensen hebben gereageerd:

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Bas Smit stuitert elke dag bulderlachend door Instagram heen. Heeft hij écht interesse in een melodramatische docu over Anna Nooshin?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen