Douglas zwijgt over kritiek op samenwerking met Nikkie Plessen

Douglas heeft lak aan klanten die felle kritiek uiten op de samenwerking met Nikkie Plessen. De parfumketen zwijgt erover, tot groot ongenoegen van veel mensen. “Waarom reageren jullie niet?”

Nikkie Plessen © RTL, Instagram

Nikkie Plessen wordt al ruim een jaar achtervolgd door de kritiek dat ze racistisch zou zijn en aan discriminatie zou doen. Tot haar critici behoren onder meer BNNVARA-presentatrice Ciana Mayam en influencer Selma Omari, de ex van rapper Boef. Nu Douglas een samenwerking met Nikkie heeft aangekondigd, ligt ook de parfumketen onder vuur.

Duizend boze klanten

Douglas-klanten vinden het een grove schande dat ze de handen ineenslaan met Nikkie, die zich met haar make-up vooral op witte mensen zou richten. Het gaat niet om een paar boze reacties hier en daar, maar om een groep van nu al meer dan duizend Douglas-klanten die zich niet gehoord voelen door de parfumketen.

Alleen al onder de Instagram-post van Douglas over de samenwerking met Nikkie hebben bijna 900 mensen een boze reactie achtergelaten. Ter vergelijking: op de meeste posts van de parfumketen wordt nog niet eens tien keer gereageerd. Het zit de mensen dus heel hoog.

Douglas blijft zwijgen

Het stoort deze mensen ontzettend dat Douglas hen geen reactie wil geven. Sinds de post over Nikkie die twee dagen geleden geplaatst is, zijn er alweer vijf nieuwe posts verschenen. En onder al die berichtjes wordt de parfumketen naar een reactie gevraagd. “Heel jammer dat alle comments over Nikkie worden genegeerd”, klinkt het.

Kimberly vraagt: “Kunnen jullie nog eens een reactie geven op de vele negatieve comments over jullie samenwerking met Nikkie?”

En Lisa: “Komt er nog reactie op die samenwerking met een racist??”

Mirrie daarop: “Ze hopen dat het in de vergetelheid raakt… 😂”

Alicia Keys

Anderen wijzen Douglas erop dat ze ook een samenwerking hebben met de inclusieve zangeres Alicia Keys. “Ik vraag me af wat zij ervan vindt dat jullie racistische merken zoals die van Nikkie steunen.”

Mannik: “Lekker blijven posten he en duizenden mensen negeren, GOOD JOB 🤮.”

Een enkeling springt voor Nikkie in de bres. ‘Sterkenamen’ vindt het prima als Nikkie zich alleen op witte mensen wil richten met haar make-up. “Waarom mag een make-up merk zich niet meer richten op één doelgroep? Hoezo moet het tegenwoordig per se toegankelijk zijn voor élke groep in de samenleving?”

Flair

Het valt juicekanaal Juice Channel op dat media kritische artikelen over Nikkie continu binnen de kortste keren weer intrekken. Tijdens de vorige rel over Nikkie verwijderde Cosmopolitan een uiterst kritisch artikel over haar en ditmaal heeft Flair een artikel over de huidige Douglas-rel ingetrokken. Volgens het juicekanaal krijgen zij Nikkie op hun dak.

Flair-journalist Fleur Hartman plaatste een artikel met de volgende kop: ‘Veel kritiek op Douglas door verkoop make-uplijn Nikkie Plessen: ‘Waarom supporten en verkopen jullie deze racistische onzin?”. Op de vraag waarom dit artikel is verwijderd, antwoordt Flair dat een ‘senior’ ontevreden was over de ’toon en manier waarop het geschreven was’.

Niet belangrijk

Daar voegt Flair aan toe: “Omdat het niet zo makkelijk was aan te passen is uiteindelijk besloten om het nieuwtje voor even te laten. Ook omdat er op dat moment belangrijkere stukken waren om te brengen voor flair.”

Juice Channel stelt dat onderwerpen over racisme en discriminatie juist wél belangrijk zijn en wijst op een ander Flair-artikel met de kop: ‘Hier koopt Kate Middleton de kleding voor haar kinderen en dit is wat het kost’. “Nee, dit zijn wel belangrijke stukken om te brengen, hè? 🤨”

RTL heeft aan Juice Channel laten weten niet inhoudelijk te willen reageren op deze kwestie. Dat komt volgens het juicekanaal omdat Nikkie de zender zou betalen voor haar rol als deskundige in RTL Boulevard. En dat zou dan weer de reden zijn waarom Boulevard nooit aandacht besteedt aan relletjes rondom Nikkie. Zelf reageert ze nooit ergens op.

Instagram

De al meer dan duizend kritische reacties over Nikkie kunt u lezen op de Instagram-pagina van Douglas:

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u het vreemd dat Douglas niet reageert op zijn duizend boze klanten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen