Selma Omari klaar met Nikkie Plessen: ‘Spijt van mijn aankoop’

De bekende influencer Selma Omari, tevens de ex-verloofde van rapper Boef, is helemaal klaar met Nikkie Plessen. Ze heeft er spijt van dat ze ooit iets in haar winkel heeft gekocht.

Nikkie Plessen en Selma Omari © RTL, Instagram

Nikkie Plessen ligt wederom onder vuur vanwege vermeende discriminatie in haar bedrijf. Waar het in de lente ging om haar ’te witte’ make-up-lijn, beweert Juice Channel nu dat Nikkie of haar team zou hebben verboden om een moslima uit te roepen tot winnaar van een winactie. Daar wordt ook haar programma RTL Boulevard op aangesproken.

Selma heeft spijt

Walgelijk, vindt Selma Omari het. “Hoor de laatste tijd veel verhalen over hoe het eraan toegaat in die Nikkie-winkels. Apparently een full display of discriminatie and racism. Heb spijt dat ik daar ooit een setje heb gekocht jaren geleden. Sis Nikkie, change the narrative. Anno 2021 kan je dit niet maken, you get that right?”, schrijft ze op Instagram.

Ze vervolgt: “Same goes for die 6 kleuren foundations die je hebt uitgebracht. Net zoals je verwacht dat mensen die moeten mixen. How bout you mix your white with a bit of culture?”

‘Bullshit!’

Selma is er echt helemaal klaar mee. “Run that girl her prize and miss all of us with ur bullshit. Een meisje met hoofddoek mag die tas niet winnen, maar is wel welkom om haar geld in jouw winkels uit te geven right? Juist ja, logica :s”

Ook Cosmopolitan-journaliste Charissa Laeatemia is kritisch. “Hoofddoek, plus-size of niet blond? NIKKIE schroomt niet om duidelijk te maken dat dit niet bij het merk past”, luidt de kop van haar artikel op de Cosmpolitan-site.

Cosmopolitan sloopt Nikkie

Charissa heeft haar buik vol van Nikkie. “Toen ik vorig jaar even in between jobs was en het internet rondstruinde voor geschikte vacatures, besloot ik om op de functie van Content Editor bij NIKKIE te solliciteren. Naïef dat ik was zette ik woorden als ‘bewonderenswaardig’ in mijn motivatiebrief en noemde ik NIKKIE nog één van de grootste modemerken van ons koude kikkerlandje.”

“Well… Een jaar later ben ik blij dat ik destijds niet op gesprek mocht komen. Het bedrijf van Nikkie Plessen blijkt namelijk toxic as f*ck te zijn. Oud-medewerkers klappen steeds vaker uit de school over hoe het er echt aan toegaat bij de bedrijven van Nikkie Plessen.”

Werk aan de winkel

Het is tijd dat Nikkie verantwoording aflegt, vindt Charissa. “Na al deze voorbeelden moge duidelijk zijn: er is flink wat werk (en een grote schoonmaak qua personeel als je het ons vraagt) aan de winkel bij NIKKIE. Nikkie zelf heeft nog niet op de geruchten gereageerd, maar wij kijken uit naar haar reactie.”

Inmiddels heeft Selma haar post verwijderd en Charissa haar artikel van de site gehaald (hier nog in cache). Volgens Juice Channel beweert Nikkie namelijk dat er nooit een winactie heeft plaatsgevonden waarbij een Chanel-tas werd weggegeven. Het roddelkanaal heeft echter onderstaande video opgespoord.

Fragment

Nikkie en haar winactie:

Selma en Fawry

De post van Selma leest u onderstaand. Rechts ziet u dat het showbizzwatcher Farja Farvardin opvalt dat Nikkie aan het censureren geslagen is.

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Wat denkt u dat Nikkie Plessen belangrijker vindt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen