Wilfred Genee begrijpt aanval Gordon op Angela de Jong niet

Wilfred Genee begrijpt er weinig van dat Gordon zo enorm heeft uitgehaald naar Angela de Jong. Als BN’er moet je echt een wat beter incasseringsvermogen hebben. Dat heeft hij gezegd op Radio Veronica.

Angela de Jong, Gordon en Wilfred Genee Beeld: NPO, RTL

Angela de Jong heeft, net als overigens Wilfred Genee zelf, felle kritiek geuit op de ‘kneitervalse’ tv-optredens van Gordon. Daar was de SBS 6-ster zó woest over dat hij in twee lange Instagram-posts volledig losging op de AD-diva. Hij had het onder meer over ‘dat ongelukkige opgeblazen gezicht’ en ‘haar hele nare krakende stem’.

‘Kritiek hoort erbij’

Volstrekt onnodige beledigingen, vindt Wilfred. “Ik snap het niet helemaal. Als je dit vak kiest, dan weet je toch dat het erbij hoort dat je soms behoorlijk onder vuur kan komen te liggen?”, zegt de presentator.

Sidekick Niels van Baarlen: “Jawel, maar het is niet leuk als het elke keer is. Het is zo makkelijk. Angela de Jong had ook kunnen zeggen: ‘Wat een fantastische grap waar Gordon aan meegewerkt heeft, wat is het goed en wat is het leuk.’ Nee, zij zegt: ‘Het is vals, je kan niet zingen.’ Het is maar net hoe je het benadert.”

Rick Romijn: “Ze pakt collega Wendy ook altijd aan.”

Wilfred, hopend op een pittige mening, daarop: “Wat vinden jullie van Angela dan?

Rick na een korte stilte: “Angela de Jong? Ik mag graag haar columns lezen.”

Dat is niet wat Wilfred wilde horen. “Jezus, nu gaan ze zitten nadenken. Dat is niet de bedoeling, hè?”

Peter van der Vorst

Wilfred Genee is niet de enige BN’er die vindt dat sterren hun incasseringsvermogen moeten trainen. Ook Peter van der Vorst, de grote tv-baas van RTL, is die mening toegedaan. “De lusten (van BN’ers, red.) zijn best groot, dan hoort er ook bij dat je af en toe wat media-aandacht krijgt. Dat geldt voor iedereen die in de publieke belangstelling staat”, zei hij onlangs op NPO Radio 1.

Al met al dus een sportieve houding van Wilfred Genee en Peter van der Vorst. Daar kan menig BN’er zonder zelfspot nog wat van leren.

Veronica Inside kunt u hier terugluisteren.

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Kwaaie Pier
november 20, 2020 14:09

Corrie verneukjerot kan niet tegen kritiek wel zelf over iedereen kotsen   valse vrucht

Gast
Judas Genee
november 20, 2020 13:31

Ook op mij wordt dagelijks kritiek geleverd, ik ben nog altijd niet vergeten dat ik een nsb’er judas en klootzak werd genoemd. Vooral dat 1ste zit mij nog steeds erg hoog.

Gast
Greet
november 20, 2020 12:29

Het heeft ook met intellect te maken.
Intelligente mensen vinden de columns van Angela meestal wel goed. Zo kijken zij ook naar tv.Toch?

Gast
anoniem
november 20, 2020 12:24

wilfred begrijp je wel

waarom je gescheiden bent

valse hond, nu ruik je wel de PAARDEN KONT

van angela de jong / de geile tv huppelende / wie zei dat alweer

wilfred je wilde stiekem johan ook kapot maken

is je niet gelukt

Gast
Harry:-D
november 20, 2020 12:12

Leuk programmaformat:

‘Genee maakt geen vrienden’

Gast
mrGer
november 20, 2020 11:27

Sinds wanneer kan Genee tegen kritiek. Hij is zegge en schrijve 1x flink aangepakt door Fidan Ekiz en was daar weken nadien nog van in de war. Dus Angela de Jong is het gegeven om tussen de aanhalingstekens van een column een uitgesproken waarde oordeel te geven over persoonlijkheid van iemand maar dan mag je daar niets van vinden? Want je bent Bn-er en dan moet dat maar. Als er nou 1 is die uit alle macht er bij wil horen is dat Angela de Jong toch wel. En hoezo moet Genee daar ineens weer wat van vinden, die man, echt, slechter worden die niet gemaakt

Gast
Ron
november 20, 2020 11:10

Kritiek geven en er tegen kunnen, het is allemaal tot je dienst. Als je geschoren wordt, moet je stilzitten, punt. Maar het is maar de manier waarop dit gebeurd en Angela gaat daar vaak te ver in en haalt er dingen bij die totaal niet relevant zijn en waar ze het niet over zou moeten hebben als TV columnist.

Laatst bewerkt 6 dagen geleden door Ron
Gast
Rbakker
november 20, 2020 11:09

Zo zijn er wel meer van die BN-ers…

Gast
Kutheks
november 20, 2020 10:57

Waarom maken ze die columnpjes zo belangrijk?

Gast
Jeroen Smit
november 20, 2020 10:54

Gordon kan niet tegen kritiek en wil alleen maar veren. Zo geweldig zijn de verdiensten niet dit jaar, een bagger boek, koffie tenten die leeg zijn en waren, een walgelijk interview in het Concertgebouw en privé ellende. Het begint een vermoeiende en narrige man te worden.

Gast
Zwarte Piet
november 20, 2020 11:17
Antwoord op  Jeroen Smit

Dat is hij al jaren

Gast
Geer
november 20, 2020 11:48
Antwoord op  Jeroen Smit

Te worden ?

Gast
Olcay
november 20, 2020 10:23

Ruud de Wild.nl is een VEEEEL beter programma. Ruud vs Olcay wordt ook een hit hoor.

Gast
xandertje
november 20, 2020 10:50
Antwoord op  Olcay

Ruud de Wild die ‘DJ’ (kan geen twee zinnen zonder hakkelen achter elkaar zeggen) die zijn sidekicks om geheimzinnige redenen ontslaat en om de zoveel jaar naar een ander station hopt voor de centjes?

Gast
Uuuh
november 20, 2020 10:23

Ach, de één doet een zangpoging, de ander schrijft er wat over op, de ander schrijft een reactie, nog een ander vult een kwartier van zijn radioprogramma en weer een ander vult op tv zijn roddelrubriek. En zo blijft iedereen een beetje aan het ‘werk’….

Gast
Flabber
november 20, 2020 10:16

Wanneer je Gordon niet naar de mond praat, haalt hij uit. Het is in zijn hart een beste vent denk ik. Maar een klein, ontevreden kind in het lijf van een man van middelbare leeftijd. Hij heeft meer hulp nodig dan hoon. Maar als je telkens zo uithaalt naar alles en iedereen, verlies je de symphatie.

Gast
Greet
november 20, 2020 12:33
Antwoord op  Flabber

Gordon heeft een boek vol gezeik geschreven, daar is Angela niks bij.Jeroen v d Boom had ook een boek gekregen en het bij Gordon over de heg gegooid, hij zat er niet op te wachten…. hahaha.Dus Gordon……

Gast
Flauwe Kul
november 20, 2020 10:11

Zo fijn, dat Wilfred wel tegen kritiek kan! ☺

Gast
mrGer
november 20, 2020 11:28
Antwoord op  Flauwe Kul

Exact, als er nou 1 is die helemaal in de war raakt dan is hij het wel.

Gast
Loes
november 20, 2020 09:58

Angela is in haar eentje in staat om het zwakke Talpa het laatste zetje te geven!

Gast
M. Kreukhoven
november 20, 2020 09:56

Columns van Angela lezen?. Ten eerste het zijn geen columns: Het is zwakke geformuleerde scheldpartij of een onzinnige bijdrage aan het medium TV. Goor & Angela beide zeer beperkt denkvermogend dit soort tuig communiceert enkel door scheldkanonnades.

Gast
Loes
november 20, 2020 10:00
Antwoord op  M. Kreukhoven

‘Het is zwakke geformuleerde scheldpartij’

‘beide zeer beperkt denkvermogend dit soort tuig communiceert enkel’

Over zwak formuleren gesproken.

Gast
Rick
november 20, 2020 09:52

Als je niet tegen kritiek kunt, moet je niet in deze business gaan, kritiek hoort er bij, daar leer je van..

Gast
Douwe Kwak
november 20, 2020 09:50

Kritiek hoort erbij maar niet over persoonlijke privé gebeurtenissen.

Dat is laag bij de grond!

Gast
Pettie Fart
november 20, 2020 10:01
Antwoord op  Douwe Kwak

Prima, als ze zelf hun privéleven daar laten waar het hoort, binnenshuis in hun eigen omgeving! Wil je per se elke scheet met de buitenwereld delen moet je niet raar staan te kijken dat de buitenwereld daar dan vervolgens een mening over heeft. Zo simpel kan het zijn.

Laatst bewerkt 6 dagen geleden door Pettie Fart
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen