Gordon gaat in lange haatpost los op Angela de Jong: ‘Krijg corona!’

Gordon gaat in een extreem lange haatpost los op Angela de Jong. Hij gunt haar een flinke beurt van Akwasi en een coronabesmetting toe. Dat is te lezen op Instagram.

Angela de Jong en Gordon Beeld: NPO, RTL

De directe aanleiding van Gordons haatmail is de column waarin Angela de Jong lacht om zijn ‘kneitervalse’ optreden bij Op1. Dat Gordons muzikale comeback gepaard gaat met kneitervalse optredens, vindt overigens ook Wilfred Genee. Het is echter Angela de Jong die nu volledig de volle laag krijgt in twee lange posts op Instagram.

Omdat het te smeuïg is om het hysterische relaas van Gordon in te korten, volgt hier integraal zijn woede-uitbarsting aan het adres van Angela de Jong:

Lieve Angela

“Lieve Angela, ik ga niet reageren op je column van van de week (ik heb hem bewust niet gelezen) en ik weet dat ik je door deze aandacht weer een veel groter podium geef dan je verdient, maar ik ga het omdraaien en dit keer heel lief naar jou zijn. Want het is overduidelijk dat jij liefde en aandacht nodig hebt.”

“De kop ‘vergeet overvolle IC’s en ziekenhuizen’ kreeg ik mee, niemand had het zo zwaar als ik? Nou Angela, ik kan je vertellen: een ieders leed is anders, maar geloof me: een overval is echt het meest vreselijke wat je mee kan maken als mens. Dat je je daar niet in herkent vergeef ik je want dat vergt mensenkennis en empathie, en als je elke dag negatieve energie uitstraalt en opschrijft dan heb je ook geen idee.”

Op de man

“Maar buiten dit om wil ik je omarmen omdat ik dat dus wel kan. Ik kan iemand zoals jij, die jaloers is op m’n positieve houding, opnieuw laten voelen hoe dat is. Je hebt de afgelopen jaren bewezen dat je heel erg op de man speelt zoals bij Humberto, Wendy en mijzelf. Mijn collega’s Paul de Leeuw en Astrid Joosten ‘nitwits’ noemen is ook tamelijk respectloos.”

“Ik lees je niet maar hoor het alleen in showprogramma’s voorbijkomen en vraag me dan af: waarom zo boos? Daarom lieve Angela, het was inderdaad niet m’n allerbeste optreden ooit bij Op1 afgelopen vrijdag. Maar na een dag van 14 uur praten en de keuze tussen live of playback koos ik voor het eerste want gevoel is onbetaalbaar.”

Persoonlijke wrok

“Je hebt uiteraard recht – zoals iedereen – op je vrijheid van meningsuiting en mag je kritisch zijn want dat is je ‘werk’ . Ik weet dat je uit persoonlijke wrok mij elke keer onderuit haalt maar lieverd: je haalt jezelf zo naar beneden want heel veel mensen vinden mij wel leuk en luisteren graag naar m’n muziek en kijken ook naar mijn programma’s.”

“Mijn laatste programma 100 Jaar Jong wordt overladen met positieve reacties en kritieken. Bezwaart het je niet om elke dag zoveel negatieve energie het land in te sturen met jouw mening over mensen en programma’s? Nederland snakt naar positieve adem en herstel en mensen waar je blij van wordt. Zeggen jouw kinderen nou wel eens dat ze trots zijn op hun moeder? En heb je überhaupt nog seks met je man? Want ik denk namelijk heel stiekem van niet.”

Akwasi

“Nu kan en wil ik jou dat niet geven, maar kan wel een compliment geven aan je hoe je je zo overal hebt tussen gewurmd met eigenlijk nul talent voor ook maar iets. Want zeg eens eerlijk: lelijke dingen zeggen en opschrijven over iemand is eigenlijk wel heel makkelijk. Wat die seks betreft: misschien moet je er eens over gaan denken om jezelf 24 uur op te laten sluiten met Akwasi en dan wie weet kom je er herboren uit. Hahahahahah (lachen om m’n eigen grap).”

“Nee Angela, wat jij nodig hebt is een stukje zelfreflectie zoals ik die had in de kliniek, een bijscholing van respect voor mensen die hun uiterste best doen en tevens leren om van jezelf te houden en niet langer die boze mevrouw te zijn met dat ongelukkige opgeblazen gezicht en een hele nare krakende stem.”

‘Krijg corona!’

“Mijn missie was ‘mislukt’ omdat ik was teruggevallen in mijn verslaving, aannames zonder enige vorm van kennis op dat vlak over de persoonlijke strijd die iemand dagelijks levert met zichzelf. Misschien moet je wel corona krijgen om alles in het leven te relativeren zoals ik het heb gedaan.”

“Ik gun het je echt, niet om ziek te worden hoor maar dat stukje zelfliefde en reflectie wat je nu zo broodnodig mist. Ik zou graag een keer een kopje warme chocomel met je drinken en je uitleggen wat getraumatiseerd betekent en inhoudt, of je eens uitleggen hoeveel liefde en warmte je kan verspreiden door te verbinden in plaats van te verbreken.”

Fijne kerst

“Ik wens je een heerlijk kerstfeest toe met je man en kids, wie weet mag hij er even op met kerst hahahahahahhahhha (keihard lachen om m’n eigen grap). Mijn jaar was desastreus en door het in deze column van me af te schrijven naar jou heb ik dit jaar postuum mooi afgesloten.”

“Ik geef je een virtuele hug (accepteer het gewoon) en wens je liefde, licht, bezinning en de heling toe voor 2021 en sterkte met je karakter. Liefs Gordon.”

154 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Monique
november 20, 2020 16:12

OMG Gordon became Trump irl

Gast
Koen
november 20, 2020 14:24

Ik vind Gordon vies en onbetrouwbaar.

Gast
critikast
november 20, 2020 12:40

Met Angela de Jong is niks mis. Ze wordt betaald door het AD met als opdracht iedere dag over televisieprogramma’s te schrijven en liefst met een eigen visie. Dus kritisch, lovend en afstandelijk. En dat doet ze bijna altijd prima.
Met Gordon daarentegen is van Alles mis. Hij liegt, bedriegt, zingt vals en lijdt aan een ongeneeslijke vorm van zelfoverschatting. Hij beweert dat hij de columns van Angela niet leest, maar het zou mij niet verbazen dat hij iedere morgen gretig de column in zijn krantje opzoekt. Dat hij Angela zelfs “corona” toewenst is even lachwekkend als schandalig. Ik neem Gordon graag mee naar het ziekenhuis, dan kan hij met eigen ogen zien hoe coronapatiënten er aan toe zijn. Het tekent het niveau van Gordon, die het imago van onbetekenende omhooggevallen nitwit nooit is ontstegen. En mocht het ooit komen tot het drinken van een kopje chocolademelk, dan adviseer ik Angela om dat drankje niet te doen in het bedrijf van Gordon, want voordat je het weet word je zo ziek als een hond van de bedorven melk of de overjarige chocolade. Niet voor niets lopen de zaken van Gordon zo slecht en dat heeft niets met corona te maken. Zelfs op buitenlandse toeristische sites worden zijn zaken onvoorstelbaar negatief beoordeeld !

Gast
geert dejonge
november 20, 2020 08:53

Angela de Jong van het Algemeen Dagblad en Gordon hebben eigenlijk beiden gelijk. Niet het feitelijk gelijk maar hun gelijk in hun eigen bijna narcistische leefwereld. Angela de Jong heeft over iedereen een gezouten mening en dat horen we ook vaak uit de mond van Gordon. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Dat heeft nu eerst Gordon gehad van Angela de Jonge en nu andersom. De stand is: 1-1. Wie gooit de volgend emmer modder.

Gast
Josefien
november 19, 2020 22:09

Maar je bent vast lekker klaargekomen tijdens die overval, hè Gordon?

Gast
Ikke
november 19, 2020 19:23

Misschien allebei naar de psychiater en op vakantie naar Curaçao, samen met Fret van Leer en Voor is er al. Dan Curaçao minstens een half jaar op slot!

Gast
Lucenda
november 19, 2020 16:03

Dat commentaar dat Gordon niet kan zingen is niet terecht iedereen heeft wel eens een slechte dag!

Gast
Frans
november 19, 2020 15:41

Door haar lees ik de AD niet meer ! Te negatief

Gast
Huib
november 19, 2020 15:33

Nu ben ik geen fan van Angela de Jong maar hier heeft ze echt wel een punt. Ik hoorde Gordon afgelopen zondag op TV zingen en werkelijk………vreselijk vals, en dat was dan nog wel een eigen nummer, of althans, een parodie. Eerlijk gezegd moet ik soms ook best om Gordon lachen en ik vind het erg sneu wat hem is overkomen allemaal. Dat betekent niet dat je niet de waarheid mag zeggen en dat is dat Gordon niet kan zingen. Vreselijk vals, nietszeggende melodien. Lijkt werkelijk nergens op.

Gast
roel driesvink
november 19, 2020 15:28

Waar is de Gordon uit Geer & Goor? Dat was echt leuk, zelfs Matthijs van Nieuwkerk vond het onweerstaanbare humor. Helaas is de huidige Gordon nogal triest.

Gast
aammehoela
november 19, 2020 15:14

Ik word niet goed van dat zelfmedelijden van die Gordon. Net zoals bij Meiland ben ik gelijk weg als hij op de tv is. Heb dus zijn optreden niet gezien bij Op1. Het enige positieve van dit stukje van hem is dat hij een oorzaak heeft voor dat blijkbaar slechte optreden. Dat excuus zou best waar kunnen zijn. En wat Angela betreft, je hoeft het ook niet altijd met haar eens te zijn.

Gast
A van den Boom
november 19, 2020 14:47

Wanneer verdwijnt deze Cordon van TV en uit het nieuws onbelangrijke onbenul en zingen kan hij ook niet, zielig persoon door het afvoer putje ermee.

Gast
Simon
november 19, 2020 14:13

Wat is het toch misselijk makende manetje die Gordon kan totaal niet
Tegen een klein beetje kritiek en vindt dat ie zwart gemaakt wordt dat is iets wat hij zelf al jaren lees zijn boek maar
Eéns 👍

Gast
Diana
november 19, 2020 14:11

Deze doorgesnoven totaal verlopen doodenge nicht projecteert al zijn tekortkomingen op Angela. Alles wat ik lees is junk en geesteszieke Gordon zelf. Deze man heeft hulp nodig, hij is de weg kwijt.

Gast
Simon
november 19, 2020 14:06

Weet je die verwende nicht kan niet tegen kritiek maar anderen zwart maken is ie perfect in

Gast
Lucenda
november 19, 2020 12:53

Wat heeft Gordon dit goed verwoord! Vond hem altijd al een lieve mooie man maar nu des te meer hou van zijn sarcasme! Denk wel dat Angela nu weer zit te broeden op iets waar ze hem op kan pakken! Vind het een triest vrouwtje begrijp iedereen wil zijn geld verdienen maar dit gaat te ver!!

Gast
Brigitte
november 19, 2020 12:31

hij zegt helemaal niet dat Angela corona moet krijgen, wat lelijk van jullie mediacourant!

Gast
Ria
november 19, 2020 12:22

Overspoeld met die zure stukjes van mevr. de Jong lees ik geen ad meer. Zie de mensen eens wat positiever.
Met alles om ons heen willen we warmte en geen negativisme.

Laatst bewerkt 12 dagen geleden door Ria
Gast
Miep
november 19, 2020 12:11

Die Gordon heeft echt gelijk ! Opzouten met die nare negatieve Angela ….
Van mij mag ze weg, waar heb je zin om iedere dag lelijk over mensen te schrijven.

Gast
Hidde
november 19, 2020 12:02

Tsjongejongejonge, dit kan toch niet. Hij gaat nu echt te ver hoor. Bepaalde dingen moet je gewoon boven staan maar wat hij er nu uitkraamt…werkelijk…Ik dacht dat hij afgekickt was. Angela, aangifte doen wegens smaad. Wat een gek zeg!

Gast
Truus
november 19, 2020 11:58

Tja…..voor iemand die beweert de column niet te hebben gelezen en dit alleen maar in de wandelgangen te hebben gehoord, kan hij de inhoud aardig goed weergeven.
Triest dat hij vindt zo te moeten reageren op de, naar mijn idee goed geschreven, column van Angela.
Blijkbaar mag je alleen maar positief op hem reageren.
Gordon: “Kijk het programma nog maar eens kritisch terug en laat a.u.b. ieder zijn/haar recht om de eigen (nette) mening te uiten. Zelf maak je daar ook gebruik van”

Gast
Alfons
november 19, 2020 11:38

Hoort wie het zegt. . Als er 1 persoon verrot en aandachtsgeil geil is, dan is hij het wel. Rare pisnicht met dat bare lachje van ‘m

Gast
Marijke
november 19, 2020 10:31

Wat een gemene nicht. Door en door vals en rot.

Gast
Uuuh
november 19, 2020 10:00

In de showbizz geldt: Als er over je gepraat wordt, dan gaat het goed met je….

Gaat het alweer een beetje beter, Gordon?

Gast
Ronald
november 19, 2020 09:59

Wat een vreselijke man. Hoog tijd dat hij nergens meer een podium krijgt !

Gast
Max
november 19, 2020 09:07

Hihi, malle Cornelis. Roeptoeteren dat men lief voor elkaar moet zijn en respect en genegenheid en zelfreflectie. Maar als dat dan van Corrie zelf gevraagd wordt is dat een bruggetje te ver. De manier waarop hij zelf mensen behandelt is namelijk bij de beesten af.

Gast
Guttegut
november 19, 2020 09:05

Snapt hij nou niet dat dit juist niet helpt in de beeldvorming van hemzelf?

Gast
links- of rechtsom
november 19, 2020 08:23

Die beste man zit behoorlijk met zichzelf in de knoop… ten minste, eigenlijk hoop ik dat voor hem, want als deze tekst door hem is geschreven in ‘goede gezondheid van geest’ dan zou het een weergave van zijn persoonlijkheid zijn… en dan is-ie denk ik niet meer te redden.

Gast
ErikS
november 19, 2020 06:22

Gordon is een zieke man, fysiek en psychisch

Gast
Snorlax
november 19, 2020 05:31

Ik hoop eigenlijk dat hij weer aan de drank en drugs zit…Dan zou dit belachelijke stukje van hem nog enigzins goed te praten zijn.

Gast
Snorlax
november 19, 2020 00:21

‘een overval is echt het meest vreselijke wat je mee kan maken als mens’…Geen verkrachting, kanker diagnose of het ziekenhuis in getrapt worden…

Gast
Gordon vlooien
november 19, 2020 03:59
Antwoord op  Snorlax

Griekse taxichauffeur die geen grindr-date wou..

Gast
Gordonmoe
november 18, 2020 23:33

“Lieve Angela, ik ga niet reageren op je column …….”

Sukkel.
Reageer dan niet.

Gast
Pjotr
november 18, 2020 22:51

Van Topper naar Flopper.

Gast
Nick E
november 18, 2020 22:34

Ik begrijp wijven (dus ook homoos) niet. Waarom zou je je uberhaupt opwinden wat een of andere omhooggevallen roddeljournalist over je schrijft? En dan zo’n brief schrijven. Dat is juist wat ze wil. Aandacht. Geef trollen als Angela geen aandacht en ze verdwijnen in de grond.

Gast
Sinas
november 19, 2020 03:08
Antwoord op  Nick E

Makkelijk praten, Nick Esch.

Gast
Nick E
november 18, 2020 22:33

Schijnbaar raakt het hem wel wat die Angela de Jong over hem schrijft. Waarschijnlijk vind hij het leuker haar af te zeiken als een ouwe relnicht. En wat is daar mis mee. Hij brengt het op een luchtige vriendelijke toon. Angela de Jong haar enige talent is mensen afzeiken.

Gast
Keta Minek
november 18, 2020 22:28

Gordon heeft in het verleden meerdere malen drankjes van mensen gespiked en ze soms met succes daarna verkracht. Dit is bij heel veel mensen in Hillywood bekend, alleen lekt het nooit uit naar de MSM, omdat daar teveel mensen zitten die zelf op zijn feestjes ook helemaal van god los zijn gegaan. De slachtoffers zijn vaak heteroseksuele mannen die zich ervoor schamen en niks meer kunnen bewijzen en niet een nieuwe Jelle Brandts Corstius willen zijn. Gordon moet dus zijn vieze gore bek houden over normen en waarden en empathie van anderen.

Gast
Nick E
november 18, 2020 22:38
Antwoord op  Keta Minek

Grove beschuldiging.. bewijs?

Gast
Keta Minek
november 19, 2020 20:14
Antwoord op  Nick E

Uit eerste hand van mensen die geen enkele baat hebben bij het bekend zijn van dit verhaal, dus geen reden ze niet te geloven en daarnaast een aantal dronken anekdotes van mensen die wel eens bij hem thuis geweest zijn. Inderdaad geen echt bewijs dus, maar voor mij overtuigend genoeg

Gast
Ronald
november 19, 2020 10:01
Antwoord op  Keta Minek

Triest, maar in zijn geval, geloof ik het direct.

Gast
Dorine
november 18, 2020 22:08

Gordon is super adrem en grappig. Kon heel goed zingen en heeft goede liedjes uitgebracht. Maar eerlijk is eerlijk het optreden was echt niet goed. Gordon zelf is iemand die zich makkelijk kritisch uitlaat als hij iets niet goed vindt en als dat fatsoenlijk gebeurd is er niet persé iets aan de hand. Dat Gordon een kwetsbare man is dat blijkt wel uit de mate waarin hij zich laat raken door Angela. De overeenkomst tussen Angela en Gordon is dat ze beiden een grote ego hebben en beiden nadrukkelijk aanwezig zijn. Maar Gordon tjonge jonge hoe is het toch mogelijk dat jezelf zo ongelofelijk in het middelpunt weet te plaatsen in welke omstandigheden dan ook. Jij neemt de ruimte om alles te mogen zeggen, maar oh wee als iemand iets van jou vindt. Dan transformeer je in een blèrende kind die, liggend op zijn buik in de supermarkt, zijn zin moet hebben.

Heimwee naar echte tv persoonlijkheden die zichzelf niet zo belangrijk vonden …….

Gast
Jan
november 18, 2020 21:59

Gordon heeft over iedereen wat te zeiken en als hij aan de beurt dan een slachtofferrol aannemen. Wat een lozer.

Gast
Sport 7 kijker
november 18, 2020 22:13
Antwoord op  Jan

Wat is een “lozer”?

Gast
Geilneef
november 18, 2020 21:52

Aquasi die de Jong berijdt,terwijl speenvarkentje Gordon,naakt en krijsend,rondjes om ze draait;bah,ik spuug nog liever op Fred van Leer

Gast
Jaap Aap
november 18, 2020 21:31

Gordon zit weer aan de drank met drugs? Die vent is echt weer totaal het paadje kwijt. Ik denk dat Angela hem na dit kansloze pleidooi wel gunt dat de foto’s van z’n ‘overval’ op straat belanden… 😒

Gast
Rotterdammer
november 18, 2020 20:42

Is gordon misschien het Engelse woord voor stakker???

Gast
Garry glamour
november 18, 2020 20:39

Ik denk dat Angela zich dood lacht om zoveel onzin van Goordon .
Het bewijst dat hij een aandachtszieke narcist is
Turkije heeft Erdogan , wij Goordon.

Gast
Blanke Man
november 20, 2020 10:23
Antwoord op  Garry glamour

Garry
je noemt deze viespeuk een “aandachtszieke narcist” mi. perfecte analyse!
denk dat “geslachtszieke narcist” ook wel op z’n plaats is!
deze doorgesnoven viezerik zit in iedergeval in de doelgroep!

Gast
Gordon
november 18, 2020 20:20

Lieve aardige mensen die ik zo veel mis, ik kan mijn kots nog net in houden, maar het grote nieuws ik denk er over na om voor een nieuwe album te gaan. Met zang zo als jullie niet eerder van mij hebben gehoord.

Gast
Lieve Angela. Ik haat je hahaha wat ben ik leuk
november 18, 2020 19:51

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

(ik lach om mijn eigen binnenpretje)

Gast
Jolanda
november 18, 2020 20:46

Is dit door een volwassene geschreven ? Als ik mij bedenk dat kinderen op de basisschool in staat zijn een hoogstaander bericht te typen..

Gast
Nuchtere blik
november 18, 2020 19:51

Gordon, ik heb slecht een klein verzoekje. Stop met het publieke leven! Niemand gaat je missen. Ga iets in de luwte doen. Ga in een bejaardencentrum helpen maar nu zonder camara’s op je mediageile ego. Oftewel verdwijn van de tv.

Laatst bewerkt 13 dagen geleden door Nuchtere blik
Gast
Misutoria
november 18, 2020 19:19

Op de naam Akwasi na, vind ik het opzich een sterk bericht van Gordon.

Gast
Actries van Houten
november 18, 2020 19:15

Gordon weet niet wat het woord ‘postuum’ betekent. Ook erg.

Gast
Ellert
november 18, 2020 21:33
Antwoord op  Actries van Houten

En ook de betekenis van relativeren is hem onbekend.

Gast
Greet
november 18, 2020 19:07

Angela-Gordon 1-0

Gast
Jammie
november 18, 2020 19:00

Waarom Akwasi hierbij betrekken in godsnaam? Sex met Angela voorstellen is hetzelfde als hem de hel in wensen.

Gast
WILKE
november 18, 2020 21:01
Antwoord op  Jammie

HOU JE VIEZE BEKJE DICHT HE KLEINTJE JIJ MOET JE MONDJE DICHTHOUDEN

Gast
Linkse Rechter
november 18, 2020 18:57

Die ouwe dikke zielePOOT reageert dus op iets (vanuit z’n vooringenomen narcistische beeld op de mensen om hem heen) dat ‘ie… bewust niet heeft gelezen! Hoi Gordon, who cares. Neem een goed glas wijn en wat marcheerpoeder en heb een fijne avond. En val ons niet lastig.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen