Ook Gerard Joling zwijgt over BN’ers op Curaçao: ‘Ben geen verrader’

Gerard Joling gaat de bekende Nederlanders die momenteel in het geheim vakantie vieren op Curaçao niet verraden. Dat zegt de RTL 4-ster, die kritiek krijgt op zijn overzeese vakantie, op YouTube.

Gerard Joling Beeld: YouTube

Er is momenteel veel kritiek op toeristen die op vakantie gaan naar Curaçao, omdat we in het grijze Nederland in een sobere lockdown zitten en de besmettingen op het tropische eiland oplopen. De boegbeelden van de anti-Curaçao-club zijn Britt Dekker en Connie Witteman. BN’ers op Curaçao durven nu niet meer voor hun vakantie uit te komen.

Sterren duiken onder

RTL Boulevard weet welke sterren er op dit moment op Curaçao vertoeven, maar zij hebben de showrubriek gesmeekt om dit niet naar buiten te brengen. Merkwaardig genoeg gaven de journalisten van Boulevard daar nog gehoor aan ook. Gerard Joling, die wél uitkomt voor zijn Curaçao-trip, wil zijn collega-sterren ook niet verraden.

RTL-ster Gerard: “Voor alle media, de kranten, de bladen, de radio’s en alles wat eromheen hangt: ik ben niet de enige BN’er die hier zit. Er zitten er nog wel een stuk of tien, maar ik ben geen verrader, dus ik zeg er ook niks over. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Het zijn allemaal lieve en hardwerkende mensen, dan mag je er een keer uit, toch?”

Jaloezie

Gerard denkt dat de kritiek ook een beetje gebaseerd is op jaloezie. “Ik heb er heel veel commentaar op gekregen. Ik snap de mensen die denken: moet dat nou? We zitten toch in een soort van lockdown, maar ik ben al zeker zeven of acht keer getest.”

“We gaan hier allemaal heen omdat we negatief zijn en we hebben het reisadvies gekregen van de minister-president Rutte. Ik bedoel: ik kan alleen maar zeggen, geen enkele blaam. Maar dat mensen er moeite mee hebben of jaloers zijn, kan ik ook wel weer begrijpen.”

De vakantievlog van Gerard Joling kunt u bekijken op YouTube.

66 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Dorine
november 22, 2020 21:02

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/verpleegkundige-felicia-ging-naar-curacao-om-te-helpen-en-ziet-nu-toeristen-hutje-mutje-op-het-stra/

Bn’ers volgens mij hoef ik hier niets aan toe te voegen!! Behalve dat ik mijn ogen uit mijn kop zou schamen !!

Gast
Josefien
november 19, 2020 22:35

Dan moet je ook geen kritiek hebben op de koning die naar Griekenland gaat.

Gast
Heynen
november 19, 2020 09:17

Gerard Joling…staat inmiddels ook heel ver af van de werkelijkheid. Niet BN’ers zijn ook allemaal hardwerkende en lieve mensen, maar die houden zich gewoon aan de richtlijnen.

Gast
Ronald
november 18, 2020 23:19

Ik ben geen verrader?
Tenzij het gaat om het openbaar maken van iemands seksualiteit natuurlijk

Gast
Ikke
november 18, 2020 20:32

Veel rariteiten worden het land binnen gehaald door reizen naar landen waar niet zo nauw gekeken wordt naar hygiëne e.d. en zeulen met vee. In de vrachtwagen naar het buitenland om geslacht te worden en dan weer terug. Komt daardoor ongedierte mee en ziektes. Jaloers op Joling, echt niet, blij dat de hete zomer voorbij is. Geef mij maar het afwisselende weer van Nederland. Niet piepen als je corona krijgt, lekker thuis uit zieken, kan lang duren!😝

Gast
Lisa
november 18, 2020 16:40

Als deze lui terug komen en krijgen en hebben corona, niet helpen, beslist niet. Die zorg moet dan gaan naar mensen die er niet om hebben gevraagd, en over jaloezie 🤣🤣🤣🤣 Gerard je verbeeld je nogal wat bah bah zielig figuur. En de rest die daar nu zit vakantie te vieren, ik zou me kapot schamen.

Gast
Andre
november 18, 2020 18:55
Antwoord op  Lisa

Ik vind het schandalig dat dit gebeurt

Gast
Dohan Jerksen
november 18, 2020 16:06

BN’ers zijn ook de 1e die hun biezen pakken als hier de oorlog uitbreekt.
Walgelijk zijn ze.

Gast
Joris driepinter
november 18, 2020 15:13

Laat ze maar lekker zitten die eigenwijze klootzakken,en maar janken bij thuiskomst dat ze geen werk hebben en door de reserves heen zijn. Stront vervelende ,waardeloze klootzakken.En nee ik ben niet jaloers,ik ben in Curaçao geweest enkele jaren geleden en wil er geen poot meer aan de grond zetten in die griebuszooi vol snauwende lokals.Dus allemaal lekker daar blijven,een win-win situatie

Gast
Ria
november 18, 2020 18:10
Antwoord op  Joris driepinter

Heb ik eerder gehoord snauwende locale!

Gast
Harry:-D
november 18, 2020 12:25

Het was allicht tactvoller geweest indien
de heer Joling had gezegd dat-ie hier geen
commentaar op geeft. Maar van de koning
van de platvloerse humor was dit wellicht
ook wel wat veel gevraagd…

Gast
Bastiaan
november 18, 2020 12:15

En terrecht dat mensen kritiek hebben op deze BN-ers! We zitten midden in een pandemie en dan gewoon lekker schijt aan alles en iedereen hebben. Dit soort mensen zouden ook een voorbeeld kunnen stellen.

Gast
Heleen van Diemen
november 18, 2020 14:12
Antwoord op  Bastiaan

Landverraders zijn het.
Allemaal achterbakse jankers.

Eerst lopen janken dat ze geen inkomen meer hebben en dat we allemaal tegen corona moeten opkomen.
En stiekem zelf via de achterdeur naar de andere kant van de wereld sneaken.

Corona reist niet.
Mensen reizen.

Corona verspreidt zich niet.
Mensen verspreiden het.

Gast
Ron
november 18, 2020 15:09
Antwoord op  Heleen van Diemen

Haha…Gerard Joling is Miljonair. Even geen inkomen deert hem niet. En Curaçao is toegestaan.

Gast
OTTO
november 18, 2020 12:00

Tuurlijk ga.maar lekker naar Curaçao de 3e golf komt van zelf ,en breng het maar mee naar Nederland dat de economie nog verder kapot gaat maakt zeker niet uit ,kunnen we nou niet een keertje niet gaan?? Onbegrijpelijk,en straks janken als je geen werk meer hebt.

Gast
René le Blanc
november 18, 2020 11:35

Heel mooi dat Gerard Joling niet vertelt welke andere BN’ers er nu op het eiland vertoeven. Kijk mensen, het is misschien moeilijk voor te stellen als je het artiestenwereldje niet kent, maar geloof mij dat het heel hard werken is. Zelf heb ik kort geleden ook de de luxe om in Nederland op vakantie te gaan zonder constant te worden gevraagd voor een foto moeten opgegeven. Aan de ene kant natuurlijk jammer, maar aan de andere kant hoort het er bij. Het kan komen en gaan. Wat veel mensen bijvoorbeeld niet weten is dat ik in het verleden de trendsetter ben geweest van de hoge boorden.

Gast
Mart Gerrits
november 18, 2020 13:31
Antwoord op  René le Blanc

Gast
Henk
november 18, 2020 21:57
Antwoord op  Mart Gerrits

René le Blanc wie is dat

Gast
Mart Gerrits
november 18, 2020 13:41
Antwoord op  René le Blanc

Man,je komt zelf net kijken in het artiesten wereldje. Maar je doet net of je het al helemaal gemaakt hebt. Denk je dat wij niet allemaal heel erg hard gewerkt hebben. Ikzelf heb ruim vijftig jaar hard gewerkt. Heb nu de tijd om op vakantie te gaan. Maar zoals verstandige hardwerkende mensen denken,slaan wij gewoon een jaartje over.

Gast
René le Blanc
november 18, 2020 19:07
Antwoord op  Mart Gerrits

Beste Mart,

Ik kom niet net kijken in het artiestenwereldje, ik loop er al tientallen jaren rond. Jammer van je aanvallende gedrag, want ik heb niets raars gezegd toch?. Je kan altijd op de koffie komen, ik heb geen sterallures. Je zult mij nooit negatief horen praten over mensen die minder dan ik op vakantie gaan.

Groetjes,

Gast
Henk
november 18, 2020 22:00
Antwoord op  René le Blanc

Nog nooit van je gehoord hoor.
Jullie staan ver van de mensheid af

Gast
Ingrid
november 18, 2020 16:11
Antwoord op  René le Blanc

Rene le blanc. Hoezo hard werken? Ik hoor niets anders dan dat julie het tijdens de Corona zo slim hebben. En wie ben jij? Voordat het programma ” ik geloof in mijn” op tv kwam had ik nog nooit van jouw gehoord. Wat Gérard doet moet hij zelf weten maar ga je niet met hem vergelijken. En dat jij ” trendsetter ” bent van de hoge boorden, lekker belangrijk en totaal niet relevant in dit verhaal.

Gast
Peter Maatwerk
november 21, 2020 14:53
Antwoord op  René le Blanc

Lekker belangrijk, hoge boorden……

Gast
Monique Mollema
november 18, 2020 11:28

We zijn in oorlog met een pandemie. Weet je wat ze met landverraders doen onder oorlogsrecht?. #afschieten

Gast
Ikke
november 18, 2020 11:20

Als het land op slot gaat hoor je wel wie er zitten of er gaan programma’s niet door of een andere presentator. Moet er maar minstens een half jaar een vliegverbod komen, hebben ze lekker lang vakantie en als er een vaccin is tegen die tijd verplicht inenten voor ze terug komen en zelf betalen. Als ze genoeg geld hebben om daar ondanks hun klagen naar toe te gaan kunnen ze die kosten ook wel betalen.

Gast
Koen
november 18, 2020 11:13

lopen de besmettingen niet op aldaar, stel je voor dat het komt door die ondoordachte acties van die Nederlanders, ben je dan lekker mee als curaçao

Gast
Pascal
november 18, 2020 11:03

Het zou me niet verbazen als deze club landverraders een negatieve weerklank gaan voelen van hun egoïstische handelen.

Gast
Astrid prins
november 18, 2020 10:59

Goed zo., ik zou hetzelfde doen. Wss heb je daar net zoveel zoniet minder kans om corona op te lopen dan hier.
En al die mensen die er over lopen te klagen?.. Wedden dat 95% zich ook niet aan alle restricties houden of hebben gehouden. Puur jaloezie

Gast
Roely
november 18, 2020 13:59
Antwoord op  Astrid prins

Ik hou me aan alle maatregelen, heb m’n vakantie geannuleerd, en ja ik erger mij kapot aan de mensen die wél op vakantie gaan. Heeft niets met jaloezie te maken, maar je gezonde verstand gebruiken. Je kunt er op wachten dat door zulke mensen er een derde golf komt.

Gast
Leo knots
november 18, 2020 10:55

Lekker man op vakantie niks mis mee. Denk dat wij ook gaan boeken

Gast
Pascal
november 18, 2020 11:01
Antwoord op  Leo knots

Lekker boeken man.
Met corona niks te maken.

Gast
anonymous
november 18, 2020 10:50

Vakantie na maanden van hard werken…..
Hoe dan, door corona zaten de meeste bn’ers maanden thuis te klagen dat ze geen werk hadden.

Gast
MJD
november 18, 2020 10:40

Op vakantie naar een gebied met hoog risico op covid omdat het nederlands gebied is vind ik raar…snap dat men eruit wil maar dat wil iedereen en hard werken is geen excuus…dat doet iedereen toch…dan ook maar in quarantaine bij terugkomst logisch denk ik

Gast
Dorine
november 18, 2020 10:28

Iedereen moet in principe zelf weten wat hij of zij doet en ook niet of zij zichzelf wel of niet blootstellen aan covid-19.( Mits dat bij hun blijft!!?)
Maar !! Hier ontbreekt ieder verantwoordelijkheids gevoel als het gaat om jouw aandeel in het verspreiden van het virus als je zelf uit een land komt waar het besmettings niveau zeer hoog is. Naar een eiland waar de armoede behoorlijk hoog is en de medische voorzieningen niet toereikend voor hen is , als het virus daar echt los breekt.
Op jullie geliefde eiland………!!! Schaam je !!!!!
Je leven moet wel saai en leeg zijn als je dit niet een keer kan overslaan!!
Gelukkig zijn er genoeg mensen ( ook met geld, dus houd op met dit argument) die wel het fatsoen en de beschaving hebben om dit nu even niet te doen.

Gast
Onze Held Geert
november 18, 2020 11:36
Antwoord op  Dorine

Gewoon even terug fluiten, of staan deze zgn. BN ers boven de monarchie ?
Stelletje huilers.

Gast
Gewoon mijn mening
november 18, 2020 10:19

Loyaliteit bij die mensen is ver te zoeken!

Gast
Pascal
november 18, 2020 11:00
Antwoord op  Gewoon mijn mening

Het zijn in mijn ogen niet anders dan een stelletje landverraders.

Gast
Max
november 18, 2020 10:13

Ach ach daar zijn die idiote BNers weer…..laat ze lekker daar blijven!

Gast
L A N D V E R R A D E R S
november 18, 2020 09:54

Dat zijn dus de mensen die hun medelanders in steek laten, dit zijn de mensen die het goede voorbeeld zouden moeten geven maar ondertussen stiekem tóch op vakantie in het buitenland gaan.

Het is ook nog zo dat de corona op dat eiland exponentieel toeneemt, de zorg zijgt totaal ineen door de overbelasting en de helft van het zorgpersoneel heeft corona.

Ik krijg de indruk dat die irritante aandachtstrekkers die op die camping zenders figureren eigenlijk niets anders zijn dan een stelletje L A N D V E R R A D E R S

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door L A N D V E R R A D E R S
Gast
Robert
november 18, 2020 09:52

Al die BN ers is 1 hypocriete bende, maar dat weten we toch wel, als de camera gaat draaien dan komen er allemaal zalvende woorden uit, als ze een bak muesli eten komt er een foto, nu dan uiteraard niet.
Kan zeggen wat je wil over die Joling, maar hij is gewoon wel eerlijk hierover, zou zeggen neem er nog een paar.

Gast
MolTalk
november 18, 2020 09:50

En al die BN-ers en Gerard ook wel zeiken op de koning, die precies hetzelfde deed: het mocht wel, maar is natuurlijk oliedom en ongepast. Dat geldt nu dus ook.

Gast
Wessel
november 18, 2020 10:15
Antwoord op  MolTalk

Stelletje hypocriete landverraders zijn het.

Gast
Zomaar
november 18, 2020 09:47

De BN’ers melden zichzelf wel, want zodra ze corona hebben moet heel Nederland dat weten.

Gast
xandertje
november 18, 2020 09:39

Het is echt niet zo moeilijk die namen te vinden. Google even op “BN-ers Curacao winter” en je ziet in ieder geval wie er vorige jaren waren. Kun je er behoorlijk van uit gaan dat een groot deel er nu ook zit. Namen die je ziet verschijnen zijn Rico Verhoeven, Jandino Asporaat, Glennis Grace, Irene Moors, Shirma Rouse, Trijntje Oosterhuis, Najib Amhali, Thomas Berge, Hugo Kennis, Danny de Munk, Loiza Lamers.
Niet gezegd dat ze er nu ook zitten maar het is een beetje net als Beatrix en Lech. Wel apart dat ze RTL Boulevard smeken dit stil te houden. Als je gaat verberg het dan niet. Normaal staan ze vooraan om in beeld te komen voor nieuwe single of tv-programma. Maar ja dit is het nieuwe normaal….

Gast
allochtoon
november 18, 2020 09:35

De regering ziet Curaçao onderdeel van het koninkrijk. Jullie witte Nederlanders worden gediscrimineerd. Als je in Curaçao wilt wonen, moet je dacht ik 300.000 euro meenemen. Omgekeerd kunnen Antillianen zich vrij vestigen in Nederland. Is dat niet hypocriet/discrimetend. Is dit houdbaar bij het Europees hof. Ik zou daar zelf niet willen wonen. Kom zelf uit een shithole land. Nederland is 1 van de beste landen om te wonen!!!

Gast
Ria
november 18, 2020 23:08
Antwoord op  allochtoon

A👍

Gast
Stella
november 18, 2020 09:22

Hoe hypocriet, om het op Rutte te schuiven. Er heerst wereldwijd een ernstige virus Covid 19. De logica is dat je rekening houdt, met je medemens en thuis blijft.

Gast
Willemijn
november 18, 2020 09:18

Sooow hee.
Wat ziet die er zweterig en ongezond uit.
Dat lijkt op tante kwalbert toen ze nog een dikke rode opgezwollen kop had.
Neen, die geeft geen corona, dat zie je zo.
Dat is een delerium.

En hij houdt vocht vast.

Gast
L A N D V E R R A D E R S
november 18, 2020 09:23
Antwoord op  Willemijn

😂🤣😂🤣😂
kansloze jurk.
Zegt dat ie zo hard heeft gewerkt.
Ik kom niet meer bij.
😂🤣😂🤣😂🤣😂

Gast
anonymous
november 18, 2020 09:02

De namen lekken toch uit.
Goed van Gerard dat hij het gewoon toegeeft.
Is ook niets mis mee om naar Curaçao te gaan.

Gast
arjen
november 18, 2020 15:09
Antwoord op  anonymous

Misschien wordt hij bij terugkeer wel een virusverspreider.

Gast
Patty Koot
november 18, 2020 09:02

🤣🤣🤣

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Patty Koot
Gast
Buurvrouw van Patty Koot
november 18, 2020 09:13
Antwoord op  Patty Koot

Lachen om een virusverspreider. Typisch een RTL trol

Gast
arjen
november 18, 2020 09:02

Als je een ingestudeerd commentaar levert zoals the mask singers dan zal je wel moe zijn .

Gast
Koen
november 18, 2020 09:01

RTL Boulevard verzwijgt het, dus er zijn blijkbaar veel RTL-sterren daar.

Gast
Lucille Werner
november 18, 2020 08:57

Ik kom er aan Gerard! Ik werk ook heel hard! Alleen dat gaat niet zo snel….

Gast
Bart
november 18, 2020 08:52

Iedereen moet het lekker zelf weten. Echter buiten Gerard Joling wil de rest van bekend Nederland altijd heel graag deugen dus om er op dit moment voor te kiezen om op vakantie te gaan is merkwaardig.

Gast
Rooie Rinus
november 18, 2020 08:50

Aub effe geen Joling net na t ontbijt.

Gast
Ab
november 18, 2020 08:42

Ach het zijn hardwerkende mensen? Neem een voorbeeld aan het zorgpersoneel.

Gast
Casa de Paplepel
november 18, 2020 09:56
Antwoord op  Ab

niet dat die nu een keuze hebben aangezien dit hele gedoe hun werkveld betreft, raar voorbeeld

Gast
Roelof
november 18, 2020 08:38

Wat een maatschappij van de dag zeg! Laat iedereen toch lekker.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
november 18, 2020 08:35

Het is ook wel de ultieme foutgeldbestemming, alleen white trash met geld gaat die kant op. Een normaal mens zit nog liever drie maanden opgesloten in Emmer-Compascuum.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:33

Geen verrader maar wel een moordenaar!

Typisch RTL

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:37
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Gerard, doe de groeten aan oma Tensen. Ook RTL!

Gast
Patty Koot
november 18, 2020 08:32

De meesten die daar nu zitten, werken bij Talpa.

Gast
Carl
november 18, 2020 09:01
Antwoord op  Patty Koot

Zoals Caroline Tensen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen