Groot drama in BN’er-land: sterren durven geen Rolex meer om

Bekende Nederlanders durven massaal hun peperdure Rolexen ter waarde van tienduizenden euro’s niet meer te dragen. Sterker nog: na René van der Gijp heeft ook André Hazes jr. ze zelfs helemaal uit huis gehaald.

André Hazes jr. Beeld: William Rutten

Na de roofovervallen op onder meer René van der Gijp en Gordon leven BN’ers in angst dat ze misschien nooit meer met hun horloges ter waarde van een modaal jaarsalaris kunnen lopen. Het was gisterenavond zelfs de opening van Shownieuws, dat altijd een goed oog heeft voor welke emoties er spelen onder de showbizzmensen.

Klokkies uit huis

De aanleiding voor het openingsitem waren de uitspraken van André Hazes jr., ’s ochtends op zusterzender Radio 538. “Ik draag geen klokken meer, nee. Als het op straat gebeurt, lijkt het me verschrikkelijk, maar het lijkt me écht heel erg als het thuis gebeurt”, aldus de zanger, die ze daarom uit huis heeft geplaatst.

Shownieuws-kenner Bart Ettekoven vindt het vervelend voor de sterren, al denkt hij wel dat het vooral een Amsterdams probleem is. “Je hoort het eigenlijk alleen maar in Amsterdam. Alsof mensen in Breda of Den Bosch geen Rolex dragen. Het is echt iets Amsterdams, lijkt het haast wel.”

Op Rolexenjacht in Zuid

Patty Brard denkt dat daar een specifieke reden voor is. “Natuurlijk zitten ze in Amsterdam-Zuid wel allemaal redelijk overzichtelijk in één buurt, hè? Dus als ze met een paar scooters door Amsterdam-Zuid heen gaan, dan tref je er altijd wat. Het is net als de paparazzi in de Cornelis Schuytstraat, zeg maar.”

In Wassenaar, waar ook veel rijke mensen wonen, lopen ze volgens Patty helemaal niet zo te pochen met hun rijkdom. Daarom vinden daar geen roofovervallen plaats. “Daar gaan ze meer gewoon naar de slager, dan dat ze zo opgesmukt als de Van Dammetjes over straat lopen.”

BN’er Glennis Grace liet vorige week weten dat ze vanwege de aanhoudende roofovervallen waarschijnlijk geen Rolex meer zal kopen.

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
JasperV
november 18, 2020 10:06

Ik heb echt met die BNérs te doen, het is toch verschrikkelijk dat je geen Rolex meer kan dragen, ik heb er vannacht slecht door geslapen.

Gast
😷Paulus
november 17, 2020 23:11

😷Ik heb ook een paar liggen. Alleen zeg ik niet waar ik woon. Anders krijg ik bezoek van de Rioolfiguren hier. 😜

Gast
Bart TV man
november 17, 2020 20:16

Niet zo zeuren, geef de rolex aan Glennis Batta. Zij wil dolgraag eentje hebben. alleen dan kan iedereen zien dat zij een diva is.

Gast
Annah
november 17, 2020 20:08

Gewoon zo’n klokkie kopen en dragen, maar niet over lullen. Al dat gepoch op social media is nou eenmaal niet slim.

Gast
JoopH
november 17, 2020 18:39

Gohhhhh dat is toch het allerergste wat je als artiest kan overkomen: dat je je rolex niet meer durft te dragen, wat erruggggggg! En die artiesten verdienen door de coronacrisis ook al niets! Bv Frans Bauer die al jaren gewend is aan € 14000,- voor een optreden van een uur. Welke artiesten doneren eigenlijk voor goede doelen.?

Gast
Garry glamour
november 17, 2020 16:31

Ik vind het verschrikkelijk dat Bnners hun Rolex niet om kunnen doen .
De wereld vecht tegen Corona , maar zonder Rolex is het einde nabij.
Hou op met dit patseriggedrag en loop er niet mee te koop .
Als je patserige klokje zo belangrijk is , ben je wel heel erg van de gewone wereld vervreemd .
Het wordt tijd om weer met beide benen in de maatschappij te landen .

Gast
AlexF
november 17, 2020 16:05

gewoon omdoen, dan komen ze van zelf in het laadje bij John als kerstgeschenk

Gast
🤔 Ingrid
november 17, 2020 15:42

Triest,wat een groot drama 😎 Zo decadent ! Heerlijk,ze houden nu geld over! Weet je wie er geld tekort komt? De voedselbank en dan geef je echt vanuit je hart en niet voor een betaalde promotie om geld te vragen voor een goed doel! 😔

Gast
Kwaaie Pier
november 17, 2020 15:35

Mijn God zijn dat je problemen   het gaat erom of je er de tijd op kan zien De Bnners hebben het maar zwaar

Gast
Corry Jankbal
november 17, 2020 15:05

Als die “sterren” hun prolex in hun ster zouden duwen dan zijn ze volkomen veilig. Zelfs in het diverse Amsterdam.

Gast
robb
november 17, 2020 15:02

Het is een beetje decadent maar toch als je het geld hebt dat je hem dan niet kan dragen omdat er zoveel tuig rondloopt.

Gast
Huub
november 17, 2020 14:55

Informatief artikeltje. Ik had niet verwacht dat Dreetje kon klokkijken.

Gast
Kwaaie Pier
november 17, 2020 15:36
Antwoord op  Huub

LOL kan die tokkie ook niet

Gast
Xavier
november 17, 2020 15:40
Antwoord op  Huub

Maar wel zijn veterdiploma summa cum laude met klittenband schoentjes

Gast
anoniem
november 17, 2020 14:25

Heb even de website van Rolex bekeken.. Hoewel natuurlijk van topkwaliteit, vind ik het niet zulke mooie klokjes..
Goed bij kas zitten, hoeft nog niet te betekenen dat je een goede smaak hebt.. :-)

Gast
Nick Ensch
november 17, 2020 13:55

Een beetje ondernemer of lou che autohandelaar of zware jongen heeft er ook één of een Breitling of ander kwaliteitsmerk. Ze denken serieus dat alleen BN’ers als ”statussymbool” een Rolex dragen hebben ze het behoorlijk mis.

Gast
Nick Ensch
november 17, 2020 13:54

Ik verbaas mij dat die BN’ers tenminste volgens mediacourant allemaal zo graag een Rolex willen dragen. Een beetje ondernemer of lou che autohandelaar of zware jongen heeft er ook één of een Breitling of ander kwaliteitsmerk. Ze denken serieus dat alleen BN’ers als ”statussymbool” een Rolex dragen hebben ze het behoorlijk mis.

Gast
Nick Ensch
november 17, 2020 13:53

Ik verbaas mij dat die BN’ers tenminste volgens mediacourant allemaal zo graag een Rolex willen dragen. Een beetje ondernemer of louche autohandelaar of zware jongen heeft er ook één of een Breitling of ander kwaliteitsmerk. Ze denken serieus dat alleen BN’ers zo iets dragen?

Gast
Duco van Deugen
november 17, 2020 13:32

Je kunt rustig over straat met een Rolex, maar gebruik je gezonde boerenverstand. Je hoeft toch niet zo duidelijk en uitdrukkelijk te tonen dat je goed bij kas zit? Je gaat toch ook niet over straat terwijl de briefjes van honderd uit je zakken puilen? Zeker weten dat je dan in een mum van tijd beroofd wordt, zeker in een stad als Amsterdam…

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Duco van Deugen
Gast
Luister
november 17, 2020 13:31

Oh God, wat een ramp…… hoe moeten ze nu laten zien dat ze poen hebben?

Gast
Frank Rijk
november 17, 2020 13:27

Schenk ze aan de voedselbank!

Gast
Bastiaan
november 17, 2020 13:19

Ogh wat een drama…..ik heb het met ze te doen…

Gast
Kijker
november 17, 2020 13:18

Hoe duurder het horloge des te dommer de eigenaar ervan is.

Gast
Dwarskijker
november 17, 2020 13:22
Antwoord op  Kijker

De lengte van een auto is altijd omgekeerd gerelateerd aan de lengte van het derde beentje van de eigenaar.

Gast
Armoedzaaier
november 17, 2020 13:25
Antwoord op  Dwarskijker

Klopt, want ik heb een héééle kleine auto.

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 17, 2020 13:17

Ja het is zo erg hier, ze hebben in augustus de pick-up gestolen, en alle platen van Frits Rademacher zangeres Zonder naam , Zwarte lola , Eddy Wally en van Johnny Hoes
Gelukkig zijn we in het klooster goed verzekerd, dus een kwestie van even Apeldoorn bellen , waar we een uiterst vriendelijke juffrouw aan de telefoon kregen , ene Barbara
Nou als we even invulde wat we kwijt waten zou het vergoed worden Want zei ze , in het klooster wonen alleen eerlijke mensen , dus die geloven wij hoor !

Dus broeder Hendricus heeft een cd speler aangeschaft en een pick-up , in de kringloop winkel waren de grammofoonplaten nog te koop , en we vonden ook veel cds voor maar1 euro
dus als er niets op tv is , kunnen we weer heerlijk genieten van de artiesten!

Gast
Echte woordenkunstenaar met humor zonder mobieltje
november 17, 2020 13:16

Sinds ik geen horloge om heb weet ik altijd precies hoe laat het is.

Gast
jmp
november 17, 2020 13:14

Bríljant toch, zonder ook maar enige vorm van talent baden in luxe omdat je toevallig de goede achternaam hebt.

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 17, 2020 13:04

Wat die lui hebben met Rolexen ,hebben wij met Solexen
je weet wel die rijwielen met hulpmotor voor op het wiel.
Broeder Johannes en ik durven ook niet meer op een Solex, die wij door het rijwiel bedrijf gesponsord krijgen
Ook hier in LImburg moet je oppassen
Laats wou een crimineel ook de Solex van zuster Dorothea afnemen ,
maar zij schopte meteen de crimineel tegen zijn klokkenspel
Nou die was gelijk goed genezen !

Gast
Winterklaar
november 17, 2020 12:59

Typisch een probleem van de talentlozen.

Gast
Zomaar
november 17, 2020 12:56

Ja mensen buiten Amsterdam, pronk lekker door met je horloges, René van der Gijp  deed dat ook.

Gast
Karbonade
november 17, 2020 12:54

Het is Brard zeker ontschoten dat de Van Dammetjes ook gewoon een slagersgezin is?
De reden dat het niet in Wassenaar gebeurt heeft er mee te maken dat ze daar niet de vruchten hoeven te plukken van de mul ticu ltu rele uitwa ssen.

Gast
Tycho Graagnat
november 17, 2020 12:56
Antwoord op  Karbonade

Slagersgezin waren. Rene is uit de zaak.

Gast
Maup Caransa
november 17, 2020 13:00
Antwoord op  Karbonade

De multiculturele samenleving.
Karbonade ga lekker fietsen.

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Maup Caransa
Gast
Rene
november 17, 2020 13:08
Antwoord op  Karbonade

Karbonade.
Het was je nog niet opgevallen dat Brard al een poosje de weg kwijt is? Die leeft nog in 1974 en verder heeft ze moeite met kijken, luisteren en praten. Dus wat verwacht je nog van haar?

Gast
Hellen
november 17, 2020 12:47

Zo zie je maar weer, dat als de hele wereld in de fik staat, corona woedt als een pandemie, terroristen beheersen het nieuws en waar gaat het over in de show nieuwtjes?

In Wassenaar gaan de mensen gewoon naar de slager.

Lekker niveautje weer!

Is Priscilla alweer on speaking terms met mams?

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Hellen
Gast
Tycho Graagnat
november 17, 2020 12:59
Antwoord op  Hellen

Dankt je de koekoek, Rene en ook z’n opvolger hadden/hebben klasse vlees maar ook vreselijk duur.
Dus wie het breed heeft, laat het breed hangen.
Nog een plakje worst????

Gast
Maup Caransa
november 17, 2020 12:47

Wat een drukte om een Rolex alleen maar opvallen kijk mij eens snotneus.

Gast
Rene
november 17, 2020 13:03
Antwoord op  Maup Caransa

Alles opgeklopte lucht.
Tuurlijk is het vervelend.
Maar niets is zo vervelend als een maf wijf dat bij tijd en wijle over de heg springt en een bolus onder je rododendron parkeert.

Maar dáárover hoor je d’r nooit.

Gast
Wendy's dealertje
november 17, 2020 12:46

Rolex is voor paupers

Gast
Mousy
november 17, 2020 12:41

Gut en dat is erggggggg!, wat een drama.(NOT)
Alsof er geen andere problemen in de wereld zijn om zich druk over te maken.

Gast
Skraap
november 17, 2020 13:06
Antwoord op  Mousy

Ja, en zo kun je alles bagatelliseren.

Gast
Esther van Gogh
november 17, 2020 12:41

Wat was Patty Brard denkende toen ze van die duikplank af stortte?

Gast
Ronald.
november 17, 2020 12:34

Ik ben sprakeloos.

Vierde alinea:
” Patty Brard Denkt.”

Hahahaha 🤣
Ik moest gelijk lachen 👍

Gast
Willie van de Hoek
november 17, 2020 12:38
Antwoord op  Ronald.

Hahaha. Scherp.

Nee dat zal nog niet meevallen zeg.
Die is nog nooit publiekelijk betrapt op een doordachte actie.

😂😂😂

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen