‘Raar dat Máxima niet praat in koninklijk sorryfilmpje’

Koning Willem-Alexander heeft de media vandaag getrakteerd op unieke beelden vanuit het paleis, waarin hij en zijn autocue twee minuten lang door het stof gaan terwijl Máxima zwijgend de camera inkijkt met een intens droevige blik. Op de socials circuleert nu een filmpje waarop je twee minuten alleen de expressies van Máxima te zien krijgt en dat roept bij veel mensen de vraag op: waarom moest die vrouw daar zitten om twee minuten lang haar koninklijke waffel te houden?

Mediamevrouw Renske Holwerda op Twitter: “Zou het nou zo gek zijn als zij ook even iets zou zeggen? Ik vind dit eigenlijk best eh ja, suf.

Communicatiedeskundige Lars Duursma daarop: “Ja, het gaf het statement wel wat ongemakkelijks. Ook omdat de koning haar niet noemde. Zijn eerste zin: ‘Met spijt in het hart richt *IK* mij tot u.’ Nergens betrok hij expliciet zijn vrouw (‘Máxima en ik’, ‘Mede namens Máxima’).

RTV Dordrecht-journalist Alexander Eleveld: “Na al die jaren mag ze nog niet eens één zinnetje zeggen in dit toneelstukje.

Jan de Hoop vindt het ook een wanvertoning. “Beste koning: presenteren doe je uit het hart en niet door het houterig en onnatuurlijk voorlezen van door anderen bedachte teksten. Gelukkig is er nog één plaats voor onze VIP-dag ‘Natuurlijk presenteren’“, zegt de nieuwslezer.

Story-baas Guido den Aantrekker: “Ik ben republikein maar ik zou serieus met alle liefde (gratis en zonder het bekend te maken) de koning zinnig advies willen geven over hoe te communiceren met den onderdanen. Mijn tenen krommen zich en mijn handen jeuken bij het zien van die video.

Tv-producent Marc Dik: “Wat zou het de Koning toch goed doen als ie ‘t eens uit zijn hart doet. Daar is zoveel winst te behalen. Zelfs in de 5 Uur Show wordt de autocue beter gelezen. En daar wordt de onderkant al aangetikt.

Topfotograaf William Rutten: “Ik zie een enorm slecht toneel stukje met een fantastische Elise Schaap als Máxima.

Een twee minuten lang zwijgende Máxima:

Foto: RVD

85 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ha-hi
oktober 31, 2020 01:21

@Corona-hoax
do 22 okt 2020 om 1:49

Een vrij weldenkend mens, hahahahahah hahahahaha haaahaaaa hihi

Gast
Xxxx
oktober 26, 2020 23:43

Wat een zeik volk zijn sommigen hier.😩Als WA het woord doet wat moet Maxima daar nu nog aan toevoegen? Jaloezie doet gekke dingen met mensen.

Gast
braak braak
oktober 23, 2020 14:35

PMS is killing.

Gast
Minima
oktober 23, 2020 14:33

WA en Maxima, goed gearrangeerd huwelijk, absoluut een goede match, beiden uit een foute familie, je doet wat je moet doen om je luxe leven te behouden, en dat kan ver gaan…

Gast
Deutschland
oktober 23, 2020 14:31

Maxima hat es nicht gewusst.

Gast
Leonardo Zuid
oktober 22, 2020 22:16

Zij krijgt ook veel minder betaald. Zou ik ook mijn bek dichthouden. Geen centen, geen geluid, plebs!

Gast
colette
oktober 22, 2020 13:13

Hoe ze erbij zat leek wel een dood vogeltje het is grote komedie die 2 arrogant en schijt aan alles ze vullen hun zakken en zijn totaal NIET betrokken

Gast
Joris driepinter
oktober 22, 2020 12:30

Of het waar is weet ik niet,maar ik heb al eens gelezen(publicaties van historici) dat er in Nederland helemaal geen monarchie meer mag en kan bestaan,dit omdat destijds Koningin Wilhelmina de benen nam naar Engeland.En dat is ongehoord en ,not done, in oorlogstijd.Het is als een kapitein die als eerste zijn zinkende schip verlaat.Nogmaals ik weet het niet zeker ik heb het ook maar gelezen.

Gast
maatje te groot
oktober 22, 2020 11:59

Waffel is een grof woord. Maar misschien wilde ze niet meedoen aan deze leugenachtige schijnvertoning. Heeft ze toch meer karakter dan onze zielloze egoïstische koning..

Gast
Realist
oktober 22, 2020 11:35

Ze wilde net gaan zeggen: hij was een beetje dom.

Gast
William
oktober 22, 2020 11:35

Ze mag nooit iets zeggen ze zit er altijd een beetje bij als decorvulling. Heel triest is dat. Je zal daar maar zitten en je meest serieuze blik heel de tijd moeten opzetten.

Gast
Nick
oktober 22, 2020 10:43

Komt omdat dat mens nog steeds niet fatsoenlijk uit haar woorden kan komen in het Nederlands.

Gast
Mark R.
oktober 22, 2020 09:50

Max kon niet praten want ze had de mond nog vol met spul van Willie.

Gebeurt mij iedere maandag wanneer ik met Willie flink aan het ‘debatten’ ben! ☺

Gast
Babs74
oktober 22, 2020 08:43

De koning is ons staatshoofd, zij niet. Hij is daarom aan het woord, zij niet.

Gast
robert
oktober 22, 2020 08:03

Alles eraan is 1950 en krampachtig. Het is net als met vertrouwen; het komt te voet en het gaat te paard. Een regenworm heeft meer empathie.

Gast
Flits Bom
oktober 22, 2020 06:28

Het is wel mooi geweest met dit “koningshuis’.
Denk er eens over na: door geboorte zou je “staatshoofd” moet worden.
Is niet meer van deze tijd: WEGWEZEN.

Gast
Corona-hoax
oktober 22, 2020 01:49

Ik ben een vrij weldenkend mens maar heb niks tegen het koningshuis.
Juist de koning heeft laten zien dat er wb corona zwaar overdreven wordt.
Helaas heeft hij zich ook laten knechten door zijn angstige volk.

Gast
Ex-monarchist
oktober 22, 2020 01:40

Alleen weldenkende mensen zijn tegen het koningshuis. Zeker nu blijkt dat de koning en slaafse aanhang(sels) geen enkel besef hebben van hoe er op straat over hen wordt gedacht.

Gast
Corona hoax
oktober 22, 2020 00:03

Het koningshuis is oke.
Laat die mensen toch met rust.
Zelfs de koning himself laat zich al piepelen door bange coronagekken.
In Thailand hadden jullie dit niet gedurfd. Kritiek op de koning is daar doodvonnis. Had hier ook moeten zijn, waren we snel van die gekkies af. En bleven alleen weldenkende mensen over.

Gast
Patty b
oktober 21, 2020 23:59

Lijkt me logisch dat ze stil is. De Nederlander bestaat volgens haar niet.
Maar mensen levend het vliegtuig uit gooien heeft ze ook geen mening over.
Misschien is het beter als ze in Argentinië gaan wonen.

Gast
Buurman
oktober 21, 2020 23:59

@ Corona-hoax, geef er maar weer een draai aan. Griekenland is geen rood gebied, dus je mag er in principe gewoon op vakantie gaan. Het gaat vooral om het totaal niet aanvoelen wat voor weerzin deze vakantie onder de bevolking teweegbrengt. Maar jij grijpt dit liever aan als bewijs. Het is maar goed dat jij niet voor Justitie werkt als je denkt dat dit als bewijs geldt. Ik ga dit jaar niet op vaakntie. Kan ik dat dan ook als bewijs opvoeren dat het virus wel bestaat? Nee, want dat is net zo simpel en onnozel als jouw bewijs. Gebruik je verstand!

Gast
Dom met vlaggetjes zwaaivolk
oktober 21, 2020 23:56

Gouden Koets bij het Grof Vuil?
Dan wat mij betreft ook het Koningshuis bij het Grof Vuil.
Sodemieter de Nachtwacht er ook maar bij.

Gast
Corona hoax
oktober 21, 2020 23:51

@Dumb
Binnenkort zal ik van me laten horen.
Voorlopig zit ik nog even thuis.

Gast
Corona-hoax
oktober 21, 2020 23:40

Leve Koning Willem.
Hij bewijs wederom dat het een grote hoax is.
Bedankt Willem.

Anders was hij niet op vakantie gegaan bij dit “killer virus” hahaha
Net als GrapperhASO of Obama die golft in een ‘lockdown’.

Gast
Maxima
oktober 21, 2020 23:28

Weet je hoe het komt dat ik mijn mond hield, Rutte gaf mij de opdracht om zo veel mogelijk mijn bek te houden. Daar was ik erg diep onder de indruk van.

Gast
Jankwasi de psychopaten miljonair die een eigen omroep wil voor geldwinst
oktober 21, 2020 22:46

Ik Jankwasi die het totaal niet meent met dat ´zwarte mensen meer kansen geven´ maar die wel enorm uit is op gratis geld, – ben ook lekker op vakantie, taalt niemand naar, haha.

Gast
Er ist wieder da
oktober 21, 2020 22:42

De Jonge met z’n corona app…tsss

Gast
Dirkje
oktober 21, 2020 22:39

Die argentijnse mevrouw word toch door niemand serieus genomen , zat er bij als of ze in haar broek had gescheten .

Gast
Xxxx
oktober 21, 2020 22:35

Wat een poppenkast. Je bent klaar als je koning bent van Nederland. Wat een gezeik allemaal. Ze hebben hun excuus aangeboden. Ze zijn teruggekomen uit Griekenland. Wat is nu het probleem?

Gast
Geilneef
oktober 21, 2020 22:35

Zij deed de bijpassende invoelende smoeltjes,wel werken voor je geld

Gast
Wouter de Winther
oktober 21, 2020 22:19

Niemand lees ik er over in de reacties, maar er is nog iets vreemds. Hoe veel wist Hugo de Jonge hier van af?.

Gast
Dikkiedik
oktober 21, 2020 22:12

Zij is alleen maar echtgenote die zich van Rutte koningin mag noemen!

Gast
Eitje
oktober 21, 2020 21:57

Ik heb begrepen dat je die eitjes of andere zaken ook draadloos kan bedienen, dat zou haar gezichtsuitdrukking kunnen verklaren.

Gast
Vrange Lans
oktober 21, 2020 21:51

Of met max en wat handbagage in een F18 super hornet hot shot scramble terug naar NL. Dan had je echt niemand erover horen klagen! Wow’ is het enige wat we zouden kunnen zeggen!
Gemiste kans..

Gast
ik
oktober 21, 2020 21:45

Ze gingen op vakantie met geld van Jan en alleman.
Niemand leek te weten hoe Willy in Griekenland kwam.
Het volk kon hen niet schelen,
dus ze namen het ervan.
Niets te klagen,
tot de vragen.
Wat hebben zij een plezier gehad met Jan en alleman hun geld,
totdat Wouter z’n vragen stelt.
En hoe Willy op het idee kwam,
heeft nog ie nog niet verteld.
Geen mondkap dragen,
heel Holland klagen.
O, o ome Wil.

Gast
Vrange Lans
oktober 21, 2020 21:45

Ik mocht ook meevliegen met een regeringsvliegtuig. Defensie Hercules. Now that’s a Plane! Veel gaver dan zon nette schoenen, witte sokken vliegend tapijt waar hij nu in mee rond zweeft.

Gast
Wim
oktober 21, 2020 21:40

En al die zgn BN’ers moeten weer hun kutmening geven.
Ze hebben niks verkeerd gedaan, zijn met hun eigen vliegtuig gevlogen om naar hun eigen privehuis te gaan. Niks aan de hand dus.
Wat zijn toch een azijnvolk geworden.

Gast
Rutte
oktober 21, 2020 20:45

Mark jat mijn tekst niet jij hoort tot het groepje tuig van de richel, dus een uitstekend advies van mij, pleur eens op.

Gast
Mark
oktober 21, 2020 20:26

Vrouwen moeten gewoon mooi zijn en de bek houden

Gast
Lieke van Lexmond Lover
oktober 21, 2020 20:05

Vanavond bij Jinek en op1 een half uur durend gesprek over het filmpje van de koning en wat daar vooraf ging! allemaal kijken dus!

Gast
Karin
oktober 21, 2020 20:03

Ex-monarchist@ Dat het gezin met aanhang überhaupt met dat milieuonvriendelijke regeringsvliegtuig (gratis) mag vliegen is al absurd.

Gast
Lariekoek
oktober 21, 2020 19:57

@allochtoon
Blijkbaar ben je niet ingeburgerd! De kinderen van de Koning hebben een nanny!

Gast
😷Paulus
oktober 21, 2020 19:55

😷Logisch dat ze niks zegt.De blikken🤔 zeggen genoeg van: Wat een dom volk wc papier nuchtere volk zeg! 😁😁

Gast
Duco van Deugen
oktober 21, 2020 19:48

Hoezo raar dat Maxima niet praat? Het koningsschap is geen duobaan. De koning is de enige die verantwoording aflegt. Kalmeer de onderbuik en bekijk het eens vanuit het staatsrecht…

Gast
Woordenkunstenaar maar dan met humor.
oktober 21, 2020 19:46

Wat een spreekpoppenkast plus Máxima als extra net zo gedateerd meubelstuk.

Gast
Lf
oktober 21, 2020 19:42

Ze had net haar dagelijkse portie kinderbloed op en was nog een beetje misselijk van al dat ijzer. Niet in staat te praten.

Gast
Gwendolyn
oktober 21, 2020 19:38

Wat een geknoter weer!

Gast
Sjaak echt
oktober 21, 2020 19:33

Wie gelooft er in sprookjes?

Gast
Niels777
oktober 21, 2020 19:33

Gewoon stoppen met deze poppenkast, kost ons tientallen miljoenen per jaar en levert niets op. Rutte werkt dag en nacht voor nog geen 2 ton bruto.

Gast
Corry Jankbal
oktober 21, 2020 19:32

Die Latina heeft de broek aan in huize Oranje! Alex praat, maar zij beslist :-)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen