KRO-NCRV geeft toe: Yvon Jaspers bijna ontslagen

Bijna twee jaar na dato geeft KRO-NCRV-directeur Peter Kuipers vandaag in het AD alsnog toe dat zijn omroep op het punt heeft gestaan om Boer Zoekt Vrouw-presentatrice Yvon Jaspers te ontslaan. Dat is te lezen in de kiosk. Yvon Jaspers is een typisch voorbeeld van een tv-ster die in haar programma’s sympathiek lijkt, maar achter de schermen op een bezemsteel zit. Vlak voor de kerst van 2018 was KRO-NCRV zó klaar met haar, dat haar ontslagbrief al uit de printer was komen rollen.

Het nieuws werd na de jaarwisseling onthuld door Albert Verlinde in 6 Inside. Het conflict zou te maken hebben gehad met Yvons gejank over haar weggevallen schnabbels; ze zou meer geld hebben geëist.

Een dag later zat ze in de talkshow van Eva Jinek, toen nog een KRO-NCRV-collega, en besloot ze er glashard over te liegen: “Ja, ik ben aan de beurt, hè. Sjongejonge. Ik heb gewoon een contract, ik ga gewoon Boer Zoekt Vrouw doen, ik ga gewoon Onze Boerderij doen. Niets aan het handje.

Een paar maanden later erkende Yvon in de talkshow van Jeroen Pauw – dat optreden waarin ze zich enorm zat aan te stellen tegenover de ouders van een vermoord meisje – alsnog dat er stront aan de knikker was.

Nu geeft ook KRO-NCRV-baas Peter Kuipers dat toe: “Er waren spanningen tussen de omroep en Yvon. Die zijn wat opgelopen, maar ook weer opgelost. Dat heb je in een goed huwelijk. Dan denk je soms: dit wil ik niet meer. Waarna je jezelf afvraagt of dat wel verstandig was om te denken en te zeggen.”

We zien haar terug, niet alleen in bekende titels als Boer Zoekt Vrouw. Daar kan ik nog niet alles over zeggen, maar ze zullen goed passen bij ons scherpere profiel.”

Foto: KRO-NCRV

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
davidiana
oktober 4, 2020 16:52

B.Z.H. geleuter?? Dat is een geweldige opmerking zeg. Voor wie het nòg niet snapt
Laat het even goed doordringen, want daar komt het vaak op neer! {H. Staat beslist niet voor Heer in elk geval, nee ik zag te vaak waar het op uitliep!! oe{i}
Mag dit wel gepubliceerd worden eigenlijk?? Het is gewoon wáár!

Gast
Lou de Lange
oktober 3, 2020 21:21

Yvon Jaspers en slachtoffers. Geen gelukkige combinatie.

Gast
colette
oktober 3, 2020 11:49

Het is en blijft een heks fake wijf

Gast
Tobias
oktober 3, 2020 07:20

Dat boer zoekt vrouwprogramma is nu wel lang genoeg uitgemolken. Het is hoog tijd voor eens iets heel anders (zonder Yvon).

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 2, 2020 21:05

Dus Peter Kuijpers is de bitch van Shula. Anders was die kijkcijferramp en haatzaaister van een M. toch allang ontslagen? Toch, Peter Kuijpers?

Gast
Agnes
oktober 2, 2020 18:04

Ontsla dat mens, voor haar tig betere, hoog in dr bol. Hoe durf je te janken om niks tegenover mensen die het ergste hebben meegemaakt. Gevoelloze trut!

Gast
Weg Ermee
oktober 2, 2020 17:55

Hadden ze het maar gedaan, dan waren we misschien afgeweest van dat vreselijke BZH geleuter.

Gast
Gerda
oktober 2, 2020 17:42

Het schijnt idd een nogal naar persoon te zijn..
In haar bloempjesjurkjes is ze een kenau Hasselaar..
Elke dag oefenen op die zachte stem van haar..
Als ze in beeld is, gaat bij ons een ander kanaal op..
Al heel lang..

Gast
aammehoela
oktober 2, 2020 17:07

Het is een beter idee om die M te ontslaan. Waar voor de blanken Akwasi aanstoot geeft is M de blanke uitvoering van aanstootgevend gezwets.

Gast
Bromsnor
oktober 2, 2020 17:04

‘We zien haar terug’, ja, op een bezemsteel. Brabantse heks.

Gast
Ikke
oktober 2, 2020 16:52

Ach ja, we doen allemaal dingen verkeerd waar we later spijt van hebben, misschien heeft ze ervan geleerd en of je fan van haar bent of niet , die geen fan zijn doe niet zo hatelijk.

Gast
Garry glamour
oktober 2, 2020 16:23

Yvonne is een wolf in schaapskleren , egoïstisch en nep .
De tijd dat er boeren gek op haar waren is allang voorbij .
Misschien dat er bij SBS nog plaats is , daar houden ze van afdankertjes.
Boer zoekt vrouw met een andere presentator zou het programma weer een boost kunnen geven .

Gast
Hermann Boring
oktober 2, 2020 16:17

Een vrouw van bijna 50 die zich probeert te kleden als een meisje van 16. Ze is raar.

Gast
edwin
oktober 2, 2020 15:42

Hopelijk gooien ze haar binnenkort alsnog op straat! wij kunnen niet naar die heks kijken

Gast
Kijker
oktober 2, 2020 15:29

Was ze maar ontslagen! Ze is nooit een toevoeging van PO geweest! Bovendien zeer onaardig! Kortom, ze had alles tegen!

Gast
Levi
oktober 2, 2020 15:25

-weggejorist-

Gast
Donald
oktober 2, 2020 15:21

Yvonne dacht ooit dat ze net zoveel verstand van economie had als Pieter Lakeman. Die gaf haar terecht een grote mond terug tot schrik van Janknek die ook niet gewend is aan tegenspraak en andere meningen. Pieter hebben we nooit terug gezien. De rest van de kudde schnabbelende leeghoofden vervuilt iedere dag de zenders.

Gast
CharkyZ
oktober 2, 2020 15:19

Ach gossie, het komt toch uit.
Mijn moeder heeft ons geleerd “ al is de leugen nog zo snel, de waarheid achter haalt hem wel “ en zie, postuum krijgt ze weer gelijk.
KRO-NCRV twee Christelijke omroepen die met gemak één van de 10 geboden overtreed n.l. “ gij zult geen onwaarheden vertellen “ oftewel gij zult niet liegen
Maar ja, bij beide omroepen valt dan ook nog weinig Christelijks te bekennen en wat die boeren programma’s van Jaspers betreft……stoppen ermee, de een slaat nergens op en de ander is gesponsord door fabrikant van diervoeders geloof ik

Gast
Stanislav
oktober 2, 2020 14:42

Wat een deuggleuf die Peter Kuipers met dat Catherine Keylhoofd.

Gast
q8
oktober 2, 2020 14:37

heerlijk dat gescheld op Yvonne ,
wat een frustraties ,heerlijk toch,?

Gast
Japierabo
oktober 2, 2020 14:32

Witte vrouw zoekt zwart kinderarmpje is een van de nieuwe programma’s van Yvonne

Gast
Gerard de Groot
oktober 2, 2020 14:28

We zien haar terug?
Oh mijn hemel, mag hopen dat het een grote flop show is en zij daarna voorgoed uit beeld raakt. Wat een opluchting zou dat zijn!

Gast
Levi
oktober 2, 2020 14:24

@ Lies

Mijn punt is dat ik het een heel eng oud wijf vind, dat is niet alleen mijn PUNT het is ook mijn intentie om dit lelijke oude verwende wijf te laten weten hoe ik over haar denk.

Lies, ben jij haar oude enge moeder soms? Ben je ook, net als je enge dochter, een eng oud wijf?

Gast
Pietyerke
oktober 2, 2020 14:23

Was een beschamend optreden van dat links wijf bij Pauw.
Toen heeft Nederland werkelijk kennis gemaakt wie Yvonne Jaspers echt is.

Gast
Lies
oktober 2, 2020 14:20

14.09 Net als je moeder, wat is je punt?

Gast
Leo knots
oktober 2, 2020 14:15

Als zij voorbij komt is mijn afstandsbediening mijn grote vriend. Snap niet dat iemand hier naar kan kijken

Gast
Levi
oktober 2, 2020 14:09

Yvon Jaspers vind ik een heel eng oud wijf.

Gast
Karbonade
oktober 2, 2020 14:07

‘ons scherpere profiel’.
AVROTROS en KRON-NCRV zijn voor elkaar inwisselbaar.
Burgermans tv voor de oudere, zeg maar bejaarde, Nederlander.
Sterfhuis TV

Gast
Bennie Dood
oktober 2, 2020 14:05

Dan is het nog lager bij de grond om het nu naar buiten te brengen.

Zal wel verdraaid zijn door roddel AD. Ze halen bijna roddel Telegraf in wat rioolputje betreft.

Gast
Ria Visser
oktober 2, 2020 14:04

Sexloze vrouw.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen