Edwin Evers: ‘John de Mol klaagde over een liedje’

Zelfs de grote Edwin Evers heeft wel eens te maken gehad met de beruchte bemoeizucht van John de Mol met alles wat er op zijn radio- en tv-zenders gebeurt. Dat vertelt de radiomaker vandaag in het AD. De Mol heeft de reputatie overal bovenop te zitten en dat klopt ook wel een beetje, aldus Evers. “Ooit klaagde hij over een liedje dat ik draaide: U2 met Johnny Cash of zo. Dat vond hij niet passen op dat moment. Prima dat je dat vindt, maar dat ben ik dus niet met jou eens.”

Daarna heeft hij bij Evers niet veel meer uitgehaald. “Verder heeft hij me behoorlijk met rust gelaten. Ik ben blij dat ik ooit contractueel liet vastleggen dat ik 100 procent creatieve vrijheid heb. Ik heb daar genoeg gedonder mee gehad bij andere stations.

Evers had ook de creatieve vrijheid bij het samenstellen van zijn team, al heeft hij daar ook wel eens wat gedonder mee gehad met zijn collega’s. “Ik word inderdaad niet snel boos. Ik ben iemand die het allemaal opkropt. Dat is gevaarlijk, want áls ik boos word, ben ik soms onevenredig hard. De laatste keer was toen ik een verandering in het programma wilde doorvoeren.”

Hij vervolgt: “Rick en Niels waren het er niet mee eens dat ik Jelte er als sidekick bij wilde halen (oktober 2016, red.). Hij deed al veel op locatie en was invaller. Niets persoonlijks, maar zij waren bang dat het ten koste zou gaan van de drive. Dat risico bestond, maar ik wilde hem er toch bij hebben.”

Ik ben iemand van het harmoniemodel, maar soms moet je iets doordrukken.’

Een groot interview met Edwin Evers leest u dit weekend in het AD of kunt u lezen via Blendle.

Foto: Talpa

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
F.
december 24, 2018 20:57

Edwin woonde in Hardenberg, deed MEAO in Emmen, maar kon hier veeeeeeeeeel! meer verdienen. Hij is nog net geen vijftiger.

Gast
Richard
december 21, 2018 08:00

Een levende legende 👍👍👍Edwin Thanx

Gast
Jordao
december 16, 2018 12:51

Ik zie Evers later nog terugkomen bij een andere commerciële station, ik denk radio 10 of Veronica. Deze week nog veel luisteren naar “Evers staat op” maar daarna zal het gemis alleen maar groot zijn. Ik ga beslist niet luisteren naar die popie jopie en irritante Dane, vind ik een veel te gladde aal , irritante lach om niks en volkomen inhoudsloos.

Gast
Janusz
december 16, 2018 09:54

538 gaat in de ochtend naar de klote. Het puberale drank gebral van frank dane was af en toe leuk op vrijdagmiddag maar in de ochtend krijg ik van zijn stem alleeen al diarree neigingen

Gast
oma WALTER
december 16, 2018 08:34

kaar dlijven ed wijkcijfers

Gast
Arie Safari
december 16, 2018 02:15

Ik ga je zeggen
…deze ding is niet Ok

Gast
natas
december 16, 2018 00:25

Luister super graag naar hem in de ochtend, ga hem zeker missen

Gast
RaymondVL
december 15, 2018 20:58

Geen Edwin Evers meer in de ochtend. Oh jee, waar moeten die bouwvakkers nu naar gaan luisteren?

Gast
ary
december 15, 2018 20:29

Energie belasting
Wiebes de Nederlandse Al Capone
Maffia vul zelf maar in.

Gast
Bart
december 15, 2018 20:06

gelukkig hebben we frank dane nog hopend dat hij niet hetzelfde doet al edwin

Gast
remco
december 15, 2018 18:43

tsja Dirk 17.13, die imitaties doet hij al jaren niet meer. Je zeurt om te zeuren.

Gast
Solange
december 15, 2018 18:23

Evers is geweldig durft dingen te benoemen…..niet zo een kontlikker als die anderen bij de Mol….

Gast
mipi
december 15, 2018 18:17

Vandaag op het menu: een lekkere hondesteak met stroganoffsaus. Hondevlees is een garantie voor genot!

Gast
Gerard Ek(streem)dom 💩💨
december 15, 2018 18:00

Edwin wie!?!? Waar moet ik Edwin van kennen?? Ik maak uit dit artikel op dat ie iets met radio doet of heeft gedaan. Wat een non-informatie over een of andere Edwin.

Gast
Woi!ter
december 15, 2018 17:26

Eindelijk verlost van dat oeverloze geleuter.

Gast
Moud
december 15, 2018 17:16

@Dirk, de hele dag? Overdrijven is ook een kunst.

Gast
Moud
december 15, 2018 17:14

Erg jammer. Wordt wennen zonder Edwin Evers in de ochtend. Mocht er graag naar luisteren. Maakte de vroege ochtend een stuk aangenamer.

Gast
Dirk
december 15, 2018 17:13

Zijn we ook eindelijk van die onozele imitaties af , de hele dag die gebroeders de boer , ik kan het niet meer aanhoren .

Gast
David
december 15, 2018 17:10

Als hij terugkeert gaat hij echt niet naar het zorgenkindje Veronica. Radio 10 zou wel wat voor hem zijn.

Gast
Snuifje
december 15, 2018 16:50

Geweldig interview met deze top dj; en een aardige vent bovendien.

Gast
T
december 15, 2018 16:41

Eindelijk deze gluiperd van de radio af. Het duurde even, maar dan heb je ook wat.

Gast
M
december 15, 2018 16:37
Gast
Ron
december 15, 2018 15:49

Volgend jaar bij Radio 10 of Veronica.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
december 15, 2018 14:36

Adèle moet verboden worden op de radio.
Dáár zou een maatschappelijke discussie over moeten gaan.

Edwin Evers is al jaren lang de radio-baas.

Gast
Sanne
december 15, 2018 14:35

Ik ga hem echt ontzettend missen in de ochtend. Ben benieuwd of 538 overeind kan blijven na zijn vertrek.

Gast
Remi
december 15, 2018 14:33

Edwin Evers is een held !!

Wordt moeilijk, 2019 … geen Evers in de ochtend op de radio.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen