Wessel van Diepen verlaat Radio 538

De afbeelding “http://www.sterrenstek.nl/_portretten/Wessel%20van%20Diepen-portret.jpg” kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Dj Wessel van Diepen (foto) stopt na veertien jaar bij Radio 538. Van Diepen wil zijn carrière een nieuwe wending geven en zal zich onder meer gaan toeleggen op artist development en de creatieve zijde van enkele nieuwe projecten. Half oktober is Wessel voor het laatst te horen op de zender. “Ik ben ontzettend blij dat ik deel heb mogen uitmaken van het doorlopende succes- verhaal van Radio 538“, aldus Van Diepen. “Maar hoe fantastisch het hier ook is, er is nog een aantal dromen dat ik wil waarmaken.

Jeroen Nieuwenhuize wordt door het vertrek van Van Diepen de nieuwe presentator van de Top 40 op vrijdag; Dennis Ruyer gaat het programma Dance Department doen. “Gelukkig is mijn opvolging bij 538 in handen van twee supertalenten.

Wessel was in 1992 mede-oprichter van Radio 538. Jan Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538: “Heel jammer dat Wessel ons station gaat verlaten. Vanaf de oprichting van Radio 538 heeft hij een hele belangrijke bijdrage geleverd aan het succes van de zender en dan is het altijd moeilijk om afscheid te nemen van zo’n goede DJ. Wel krijgen door zijn vertrek Jeroen Nieuwenhuize en Dennis Ruyer de kans de radioprogramma’s van Wessel over te nemen. Wij wensen Wessel veel succes met het vervolg van zijn carrière.

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
nigel
oktober 10, 2006 16:56

hoe heet het liedje waarmee wessel van diepen adscheidt nam.
het begon met “coming out of my cage”
wie kan het mij vertellen. super liedje

Mediacourant.nl » Archief » Wessel van Diepen blijft stem Radio 538
oktober 2, 2006 16:38

[…] Wessel van Diepen blijft de vaste stem van Radio 538. Wel stopt hij, zoals eerder aangekondigd, na 14 jaar met zijn werkzaamheden als DJ. Zijn radioshows Van Diepen’s Dance Department en de Top 40 worden overgenomen door Dennis Ruyer en Jeroen Nieuwenhuize. Op zaterdag 7 oktober neemt Van Diepen afscheid van Dance Department. Vrijdag 13 oktober is de laatste keer dat Van Diepen de Top 40 presenteert. […]

Gast
Veronicafan Michael*
juli 24, 2006 14:49

Nu je het zegt…
Moest zelf toen ook een act voordoen, als Shaggy met Mr.Bombastique. Dat was knap lastig met mijn matige acrobatiek (terwijl er haast geen acrobatiek voorkwam in de clip oorspronklijk…) :)

Gast
Jorzz
juli 24, 2006 14:45

Die heb ik ooit nog eens nagedaan :P HAHA, met een playbackshow op school met andere klasgenoten

Gast
Michael*
juli 24, 2006 14:41

@JorzZz
Yep

(#BOOM,BOOM,BOOM,BOOM# , #I wan’t you in my room#) trouwens ook :P

Gast
Craig
juli 24, 2006 14:41

Ja.

Ik draaide vooral We Like to Party grijs. :)

Gast
Jorzz
juli 24, 2006 14:38

Whoh, We going to Ibiza (is toch een lied van de Vengaboys)

Gast
Craig
juli 24, 2006 14:35

Dat ik vroeger een fan van de Vengaboys was en ook echt geloofde dat ze met geld strooide op concerten. :)

Gast
Johan Markerink
juli 24, 2006 14:09

Ik hoorde het vertrek van Wessel
Dat vind ik zwaar kl……
Een aantal jaren geleden heb ik Wessel nog gezien toen ze nog in Bussum zaten in het Concordia gebouw
Ook vond ik hem een top DJ die goed kon lullen
En hij was erg snel met het instarten van platen en daar kickte ik op
Wessel het gaat je goed ik zal je wel missen op 538
Ik hoop wel dat je stem te horen blijft dan is er toch nog een beetje Wessel op 538
Groetjes van Johan Markerink uit Zevenaar

Gast
jules
juli 19, 2006 09:35

Ik vind het moedig van Wessel om op tijd het roer om te gooien en de radio te verlaten.

Hoeveel (oude) jocks blijven niet op hun plaats “hangen” omdat ze niet van de zender willen en bang zijn om zo hun populariteit te verliezen.
Bij een jongerenzender kan dat in het nadeel van de populariteit , dus luisterdichtheid, uitvallen.
Uitspraak van een bekende oud DJ van het schip Veronica: ” Het publiek is je snel vergeten en binnen 4 maanden weet bijna niemand meer dat je jaren veel goede programma’s hebt gemaakt.”

Ik wens Wessel veel suc6 toe!

Gast
Altere
juli 16, 2006 20:23

gvd, ik was het weer …

Gast
Anoniem
juli 16, 2006 20:11

@Martijnjdd: dat deden ze omdat ze the Venga Boys een internationale karakter wilden geven en alles wat Nederlands was lieten ze achterwegen. Daarom praatten ze ook altijd Engels, ook tegen Nederlandse interviewers. Helaas was na een jaar al duidelijk dat ze Nederlands waren toen ze genomineerd werden voor Beste popgroep NATIONAAL …

Gast
Martijnjdd
juli 16, 2006 00:20

Sterker nog: Het was zelfs de keuze van Van Diepen om een paar jaar geleden minder op de radio te komen en zich te beperken tot de TOP40 en Dance Department. Daarvoor had hij succesvolle dagelijkse programma’s.
Van Diepen doet (deed) meer dan alleen presenteren. Zo scoorde hij aan de lopende band als producer van The Vengaboys. Vijf megahits waren er voor nodig voordat bekend werd dat Van Diepen achter dit succes zat.

Gast
Mickey
juli 15, 2006 23:44

blijft hij radio doen, of veruilt het dat (gedeeltelijk) voor de tv, net zo als jensen dat doet?

Gast
Thomas
juli 15, 2006 22:18

@ Karel, van Diepen was al bezig toen Evers en de Wild nog moesten beginnen met radio maken, wat je beweert is volkomen onzin….

Gast
Rens
juli 15, 2006 22:11

Nee inderdaad Kokstra, wat een onzin bralt die Karel uit.

Gast
Kokstra
juli 15, 2006 20:53

@Karel: Leuk verzonnen, klopt niets van.

Gast
Michael*
juli 15, 2006 17:24

Helaas…, een groot verlies voor Radio538
Vond hem 1 van de beste DJ’s van het heden en het verleden (Veronica) :(

Gast
Karel
juli 15, 2006 16:45

Lekker duidelijk dus. De waarheid ligt helaas ergens anders. Evers en de Wild bepalen alles wat binnen 538 gebeurt. Voor anderen is er geen ruimte, zeker niet voor DJ’s die het in zich hebben minstens zo populair te worden als de eerder genoemde twee! Na Van Diepen zullen meerdere volgen.

Gast
Kokstra
juli 15, 2006 16:35

Dat staat in het artikel zelf.

“Van Diepen wil zijn carrière een nieuwe wending geven en zal zich onder meer gaan toeleggen op artist development en de creatieve zijde van enkele nieuwe projecten.”

Gast
[MikE]
juli 15, 2006 15:38

@Craig: Volgens mij laat hij dat – heel verstandig – lekker in het midden.

Gast
Craig
juli 15, 2006 15:06

Gaat hij naar een ander station? Of helemaal wat anders doen?

Gast
m
juli 15, 2006 14:03

Echt kut! ik zal zijn stem missen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen