Desiree ligt eruit bij B&B Vol Liefde: ‘Ze wilde gewoon bekend worden!’

De kogel is door de kerk: de alleenstaande B&B-houder Hans heeft zijn excentrieke date Desiree de deur gewezen. “Ze wilde over mijn rug gewoon bekend worden op televisie!”

Desiree uit B&B Vol Liefde © RTL

Het vertrek van de excentrieke kandidate Desiree uit de bed and breakfast van Hans wist gisteren erg veel kijkers te boeien op RTL 4. Er keken maar liefst 935 duizend mensen (20 procent marktaandeel) naar haar vertrek uit B&B Vol Liefde. Hans werd niet alleen verlaten door Desiree, maar ook door zijn andere potentiële geliefde Hayriye.

Desiree krijgt trap na

Hans vond het afschuwelijk met Desiree, blikt hij nu terug bij De Telegraaf. “Desiree trok alle aandacht naar zich toe. Dat was helemaal niet meer leuk. Dat werd gewoon irritant. Het kan nou eenmaal gebeuren dat mensen niet helemaal begrijpen hoe ze zich moeten gedragen bij een ander.”

Wat vindt hij ervan dat Desiree zoveel drek over zich heen krijgt? “Hartstikke terecht. Volkomen terecht. Die heeft totaal geen aandacht voor mij gehad. Die wilde achter mijn rug bekend worden op tv, neem ik aan. Ik weet het niet.”

Oude kijkers voor Renze

Direct na die mooie score voor B&B Breakfast zag RTL 4 de boel weer flink inzakken toen de talkshow van Renze Klamer begon. Daar keken 651 duizend mensen (15 procent) naar. Geen verkeerde score, maar in de commerciële doelgroep scoort hij wél slecht, weet kijkcijferkenner Tina Nijkamp.

Tina: “Gek genoeg scoort hij in de doelgroep 20 tot 54 jaar het laagste marktaandeel tot nu toe: 11,9 procent. Op1 scoort 14,8 procent en Hart van Nederland 13,1 procent. Waarschijnlijk had Renze gisteren te veel ‘oude’ onderwerpen in de uitzending. Mag blijkbaar dus wat hipper en jonger qua onderwerpkeuzes.”

De Slimste op één

De Slimste Mens is in de zomer vrijwel altijd de grote winnaar op prime time, zo ook gisteren. Er keken ditmaal 1,6 miljoen mensen (33 procent) naar de kennisquiz op NPO 2. Direct erna hield Nieuwsuur er 644 duizend (14 procent) over.

De andere meest bekeken titels op prime time waren NPO 1’s Het Gevoel van de Vierdaagse (828 duizend), vrouwenvoetbal op NPO 3 (741 duizend) en NPO 1’s Ten Minste Houdbaar Tot (610 duizend).

Kijkcijfers

Andere programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Hart van Nederland (611 duizend), Shownieuws (501 duizend), Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (399 duizend) en Shownieuws Zomereditie (198 duizend).

De kijkcijfers van donderdag 21 juli 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.777.00001. NPO1 / 26.0%
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.630.00002. RTL4 / 19.2%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.495.00003. NPO2 / 11.1%
04. EenVandaag (NPO1) 1.243.00004. NPO3 / 9.2%
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.202.00005. SBS6 / 8.2%
06. Sportjournaal (NPO1) 1.096.00006. RTL5 / 3.9%
07. De Avondetappe (NPO1) 1.087.00007. NET5 / 2.8%
08. Tour de France (NPO1) 1.011.00008. RTL7 / 2.3%
09. Ik Weet Er Alles Van (RTL4) 941.00009. Vero / 2.3%
10. B&B Vol Liefde (RTL4) 935.00010. RTL8 / 1.7%
11. Studio Sport (NPO1) 905.00011. FOX / 1.2%
12. RTL Boulevard (RTL4) 894.00012. Discov / 1.0%
13. Het Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 828.00013. N.geog / 1.0%
14. Voetbal EK DEU AUT dames (NPO3) 741.00014. Paramount / 0.8%
15. Op1 (NPO1) 688.00015. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 46,3%
02. RTL Nederland 28,0%
03. Talpa TV 13,6%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Hans verwijt Desiree dat ze gewoon bekend wilde worden. Heeft u die indruk ook?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Jandino Asporaat schept op over zijn BN'er-privileges. Onhandig of leuk voor hem?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen