Peperdure webshop Maxime Meiland slaat niet aan: ‘Nederlanders gierig!’

De webshop waarin Maxime Meiland peperdure kinderkleding verkoopt is geen succes. De realityster vindt Nederlanders behoorlijk gierig. “Ik heb het idee dat het in Nederland niks mag kosten.”

Maxime Meiland © RTL

Maxime Meiland heeft een behoorlijk valse start gemaakt met haar carrière als webshopeigenaar. Ze haalde vorig jaar alle showmedia toen duidelijk werd dat ze in haar webshop Monciel stiekem rommel van AliExpress verkocht, maar dan tien keer duurder. De kopers bleven massaal weg en ze verloor er zo’n 50 duizend euro op.

Peperdure kinderkleding

Nu probeert Maxime het met de kinderkledingwebshop Villa Vito, maar ook dat is geen succes. Er worden allerlei peperdure items aangeboden, die voor een doorsnee huishouden volstrekt onbetaalbaar zijn. Het gaat dan bijvoorbeeld om een roze jurkje van 204 euro en vreselijk oubollige stukken die weggaan voor prijzen tussen de 70 en 150 euro.

Buiten het feit dat potentiële kopers nog steeds zullen vrezen dat ze stiekem Ali-rommel in huis halen, is Maxime zich er na een maand tv-bijstand kennelijk nog steeds niet van bewust dat dit soort prijzen volstrekt onhaalbaar zijn voor de meeste gezinnen. Het is niet voor niets dat veel mensen niet verder komen dan de Primark en de uitverkoop bij H&M.

Gierige Nederlanders

Toch wijt Maxime het floppen van haar webshop aan de gierige Nederlander. “Ik verkoop merken uit Portugal en Spanje, dat vind ik de leukste, want die zijn nog heel klassiek. Ik denk dat ze in die landen meer geld uitgeven aan kinderkleding dan hier, ik heb het idee dat het in Nederland niks mag kosten”, klaagt ze in de Weekend.

Nederlanders weten gewoon niet wat kwaliteit is, briest Maxime. “Je ziet het gewoon aan het kraagje en het borduursel dat het duurder is en een kindje is maar heel even klein, dan wil je dat toch heel popperig aankleden?”

‘Loopt niet zo lekker’

Een kindje is maar heel even klein: dat is precies de reden dat Maxime’s peperdure items aan het rek blijven hangen. Maar daar heeft ze vanuit haar bubbel geen benul van. “Met de verkoop gaat het, eerlijk gezegd niet zoals ik had verwacht. Ik doe ontzettend mijn best, heb er een heel team op gezet, maar helaas.”

Maxime stond onlangs met haar kinderkleding op een markt. Daar was het ook vooral kijken, maar niet kopen. “Dan bekijken ze de kleertjes en zeggen ze: ‘Dit is leuk, en dat’, en daar krijg ik dan weer energie van.”

Hartstikke fijn.

Instagram

Maxime verkoopt ook rompertjes van 49 euro:

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Maxime Meiland vindt het gek dat ze haar kinderjurkjes van 200 euro niet kwijtraakt. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen