Emma Wortelboer ziet eerste eigen programma volledig mislukken

De kijkcijfers van dinsdag 30 november 2021 (SKO) – Emma Wortelboer zit te huilen in het kijkcijferhoekje. Haar eerste eigen programma is gisteren ten einde gekomen met een treurige score.

Emma Wortelboer © Wessel de Groot

Ze was wóest op BNNVARA: Emma Wortelboer zag de ene na de andere collega een eigen programma krijgen, maar zij hing er altijd maar een beetje bij. De afgelopen maanden mocht het tv-talent zich dan eindelijk bewijzen: zes afleveringen lang presenteerde ze het programma Dat Snap Je Als Je Ouder Bent, over ruzies tussen ouders en kind.

Gigantische flop

Het programma van Emma was een gigantische kijkcijferflop en ook de laatste aflevering werd gisteren door bijna niemand bekeken. Met 126.000 kijkers en 2,4 procent marktaandeel belandde NPO 3 behoorlijk in de kijkcijferafgrond.

Angela de Jong slachtte het programma al direct af: “Omdat wel duidelijk is dat niemand van de omroepleiding het tegen Emma zegt, doe ik het maar op deze plek: sommige problemen zijn te groot voor een gezellig formatje op NPO 3 en ook voor een 24-jarige. Maar schrale troost: je zag er stoer uit achter het stuur van je eerste tv-busje.”

Opsporing op één

De meeste mensen keken naar de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (1,2 miljoen en 24 procent) en Opgelicht (1,2 miljoen en 23 procent). RTL 4 pakt zilver met Bureau Hofstad, dat 893.000 kijkers (17 procent) noteerde.

Verder waren Steenrijk Straatarm (SBS 6) en Nieuwsuur (NPO 2) het meest in trek met 619.000 (12 procent) en 583.000 kijkers (11 procent). Om half tien trok SBS 6 met de Jan Versteegh-quiz De Laatste Vraag slechts 332.000 kijkers (7 procent).

Belangrijke dagelijkse titels die de top 15 niet haalden waren M (632.000), Hart van Nederland (531.000), Shownieuws (446.000) en HLF8 (295.000).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5’s 112 Vandaag: 371.000,
  • RTL 7’s Mechanic Resurrection: 366.000,
  • RTL 8’s Random Act of Christmas: 366.000,
  • Veronica’s The Bourne Legacy: 287.000,
  • NPO 3’s Vier handen op een buik: 246.000,
  • Net5’s Nurses: 117.000.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.163.00001. NPO1 / 22.3%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.652.00002. RTL4 / 20.6%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.345.00003. SBS6 / 9.2%
04. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.226.00004. NPO2 / 7.9%
05. Opgelicht (NPO1) 1.179.00005. NPO3 / 5.4%
06. EenVandaag (NPO1) 1.136.00006. RTL8 / 4.6%
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.092.00007. RTL7 / 4.2%
08. Editie NL (RTL4) 939.00008. Vero / 4.2%
09. Beau (RTL4) 921.00009. RTL5 / 3.8%
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 899.00010. NET5 / 2.3%
11. Bureau Hofstad (RTL4) 893.00011. BBC / 2.1%
12. Sinterklaasjournaal (NPO3) 882.00012. SBS9 / 1.4%
13. Op1 (NPO1) 833.00013. Discov / 1.1%
14. Tijd voor MAX (NPO1) 764.00014. TLC / 0.9%
15. BinnensteBuiten (NPO2) 720.00015. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 35,6%
02. RTL Nederland 34,2%
03. Talpa TV 17,1%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u dat Emma Wortelboer jaarlijks de punten moet uitdelen bij het Songfestival?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Jandino Asporaat schept op over zijn BN'er-privileges. Onhandig of leuk voor hem?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen