Paul de Leeuw enorm in lift, Net5-stripshow flopt na fallusbedrog

De kijkcijfers van donderdag 11 november 2021 (SKO) – Paul de Leeuw zit enorm in de kijkcijferlift met zijn nieuwe tv-show Busje Komt Zo. Tegelijkertijd ziet Net5 zijn BN’er-stripshow volledig floppen.

Paul de Leeuw en For One Night Only © BNNVARA, Net5

Het lijkt erop dat Paul de Leeuw bezig is aan een glorieuze comeback. Zijn nieuwe programma Busje Komt Zo begon vorige week nog heel voorzichtig tegenover het voetbal – er keken slechts 677.000 mensen (14 procent marktaandeel) – maar de reacties waren behoorlijk positief. Zelfs Angela de Jong liet het na om Paul af te kraken.

Paul pakt goud

Paul ziet zijn kijkcijfers nu, een week later, behoorlijk in de lift omhoog zitten. Hij noteert een stijging van maar liefst veertig procent: de tweede aflevering van Busje Komt Zo komt namelijk uit op een mooie 951.000 kijkers (19 procent). Geen enkel programma wist meer kijkers te boeien om half tien.

De meest bekeken alternatieven voor Busje Komt Zo waren Nieuwsuur met 678.000 kijkers (14 procent) op NPO 2, Eilandpraat met 602.000 kijkers (12 procent) op RTL 4 en Undercover in Nederland met 507.000 kijkers (11 procent) op SBS 6.

Stripshow flopt

De twee grote winnaars op prime time waren om half negen te zien: Ik Vertrek met 1,8 miljoen kijkers (31 procent) op NPO 1 en Expeditie Robinson met 1,2 miljoen kijkers (21 procent) op RTL 4. Verder was de Keuringsdienst van Waarde het meest in trek met een score van 626.000 kijkers (11 procent) op NPO 3.

Slecht nieuws is er voor Net5, dat de tweede editie van de BN’er-stripshow For One Night Only uitzond. Daar kijkt geen hond meer naar na het fallusbedrog van twee jaar geleden. Waar er toen 813.000 mensen keken, zaten er nu slechts 377.000 mensen (7 procent) klaar. Een deceptie.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Undercover in Nederland: 507.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met For One Night Only: 377.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 300.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 258.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Rambo Last Blood: 245.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Dead Pool: 161.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), RTL Boulevard (973.000), GTST (871.000), Ediite NL (729.000), Tijd voor MAX (723.000), Sinterklaasjournaal (701.000) en M (681.000) scoorden het best in de vooravond. HLF8 trok 300.000 kijkers.

Op de late avond waren Jinek (903.000), Op1 (747.000), Hart van Nederland (557.000) en Journaal laat (527.000) het meest in trek. Shownieuws trok 392.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Ik Vertrek (NPO1) 1.803.00001. NPO1 / 24.9%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.769.00002. RTL4 / 20.4%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.366.00003. SBS6 / 9.1%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.324.00004. NPO2 / 7.5%
05. EenVandaag (NPO1) 1.275.00005. NPO3 / 5.9%
06. Expeditie Robinson (RTL4) 1.182.00006. NET5 / 4.8%
07. RTL Boulevard (RTL4) 973.00007. RTL7 / 3.7%
08. Busje komt zo (NPO1) 951.00008. RTL8 / 3.7%
09. Jinek (RTL4) 903.00009. RTL5 / 3.0%
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 871.00010. Vero / 2.5%
11. Op1 (NPO1) 747.00011. TLC / 1.5%
12. Editie NL (RTL4) 729.00012. Ziggo / 1.2%
13. Tijd voor MAX (NPO1) 723.00013. BBC / 1.1%
14. Sinterklaasjournaal (NPO3) 701.00014. RTLZ / 0.9%
15. M (NPO1) 681.00015. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,3%
02. RTL Nederland 31,9%
03. Talpa TV 17,1%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen