Buddy Vedder baalt: Deal or no Deal heel slecht van start op RTL 5

De kijkcijfers van maandag 4 oktober 2021 (SKO) – Flink balen voor Buddy Vedder. Zijn dagelijkse spelshow Deal or no Deal is wel héél erg slecht van start gegaan op de late avond van RTL 5.

Buddy Vedder © Tom Cornelissen

Buddy Vedder kreeg van RTL de kans om de revival van Deal or no Deal te lanceren op het hoofdpodium RTL 4, maar daar kwam de show zondagavond niet verder dan 583.000 kijkers. Het is de presentator niet gelukt om die kijkersgroep vast te houden nu Deal or no Deal uitzendt op zijn vaste plekje, namelijk elke werkdag om 22.00 uur op RTL 5.

Magere kijkcijfers

Op het eigen thuishonk is Deal or no Deal gisteren van start gegaan met een zeer magere 137.000 kijkers, goed voor een marktaandeel van 3,5 procent. De spelshow van Buddy moet hét alternatief worden voor de late talkshows, maar deze eerste kijkcijfers zijn niet echt bemoedigend.

Deal or no Deal werd voorheen altijd uitgezonden in de vooravond, maar daar lijkt het programma ook niet langer te werken. Gisteren herhaalde RTL 5 tussen half acht en half negen de kick-off-aflevering die zondagavond te zien was op RTL 4 en daar keken slechts 98.000 mensen (2,2 procent) naar.

Eindelijk Meiland-goud

Voor Martien Meiland is er wél positief kijkcijfersnieuws. Voor het eerst dit seizoen wist Chateau Meiland gisteren éindelijk goud te veroveren op prime time. Er keken ruim 1,2 miljoen mensen (23 procent) naar de realityshow op SBS 6. Direct erna zette Het Roer Om 829.000 kijkers (18 procent) neer.

NPO 1 pakt zilver met 1,1 miljoen kijkers (21 procent) voor Radar en direct erna kwam 70 Jaar TV uit op 857.000 kijkers (18 procent). Verder waren RTL 4’s Kopen Zonder Kijken (1,1 miljoen en 21 procent) en Veronica Inside (542.000 en 11 procent) het meest in trek.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 7 scoorde met The World is not Enough: 423.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 346.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Harry Potter 2: 183.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Anna’s Brains: 152.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 140.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Good Doctor: 101.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), EenVandaag (915.000), RTL Boulevard (912.000), Editie NL (763.000), GTST (676.000) en Khalid & Sophie (638.000) scoorden het best in de vooravond. HLF8 trok 264.000 kijkers.

Op de late avond waren Op1 (675.000), Jinek (659.000), Hart van Nederland (546.000) en Journaal laat (516.000) het meest in trek. Shownieuws trok 310.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 13 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.860.00001. NPO1 / 22.4%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.287.00002. RTL4 / 21.1%
03. Chateau Meiland (SBS6) 1.228.00003. SBS6 / 13.3%
04. Radar (NPO1) 1.142.00004. NPO2 / 6.6%
05. Kopen zonder kijken (RTL4) 1.104.00005. RTL7 / 6.1%
06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.033.000 06. Vero / 5.4%
07. EenVandaag (NPO1) 915.00007. NET5 / 3.9%
08. RTL Boulevard (RTL4) 912.00008. NPO3 / 3.4%
09. 70 Jaar TV Live (NPO1) 857.00009. RTL5 / 2.4%
10. Het Roer Om (SBS6) 829.00010. RTL8 / 2.4%
11. Editie NL (RTL4) 763.00011. RTLZ / 2.2%
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 676.00012. BBC / 1.0%
13. Op1 (NPO1) 675.00013. Discov / 1.0%
14. Jinek (RTL4) 659.00014. TLC / 0.9%
15. Khalid & Sophie (NPO1) 638.00015. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 34,5%
02. Publieke Omroep 32,4%
03. Talpa TV 23,1%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Denkt u dat Deal or no Deal beter naar de vooravond kan verhuizen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen