Gerard Joling loopt ton mis in Deal or no Deal: 583.000 kijkers

De kijkcijfers van zondag 3 oktober 2021 (SKO) – Deal or no Deal is terug op de Nederlandse televisie en dat werd gisteren gevierd met Gerard Joling als centrale speler. De kijkcijfers vallen tegen.

Gerard Joling © RTL

Na een afwezigheid van twaalf jaar is de dagelijkse Deal or no Deal weer terug op de buis. Ditmaal niet met Beau van Erven Dorens, maar met het nieuwe tv-talent Buddy Vedder. Hij presenteert vanaf vanavond elke werkdag om 22.00 uur een nieuwe aflevering op RTL 5. De première was gisterenavond op het hoofdpodium: RTL 4.

Gerard loopt ton mis

Buddy speelde in de kick-off met een BN’er als gast, namelijk Gerard Joling. Hij kwam opdagen voor het goede doel, namelijk iets met ouderen. Uiteindelijk accepteerde hij het bod van de bank à 27.500 euro, terwijl er even later een ton in zijn koffertje bleek te zitten. “Ongelooflijk!”

Toch was Gerard erg blij met het bedrag. “Ik denk dat je hier heel veel leuke dingen mee kunt doen, zoals busreisjes. Dat is ook leuk als ze dat met z’n allen kunnen doen. Ik denk dat heel veel ouderen hier ongelooflijk blij mee zijn.”

Magere start

Deal or no Deal ging van start met 583.000 kijkers (12 procent) op RTL 4 en dat is voor die zender een behoorlijk teleurstellende score. Mocht Buddy al deze kijkers vast weten te houden op het veel kleinere RTL 5, dan zou dat juist weer een topscore zijn. Hoe hij gaat scoren op 5, zal morgenochtend voor het eerst blijken.

Voorafgaand aan Deal or no Deal wist Expeditie Robinson 1,1 miljoen kijkers (19 procent) te bekoren. Na de spelshow kwam de talkshow van Humberto Tan uit op 245.000 (!) kijkers (10 procent), niet genoeg voor een plekje in de dagelijkse kijkcijfer top 25.

Heel Holland Bakt op #1

De finale van Heel Holland Bakt Nog een keer was de winnaar op prime time met een score van 1,8 miljoen kijkers (29 procent) op NPO 1. Direct erna trok Je Zou Het Moeten Weten 1,1 miljoen kijkers (23 procent).

Het zilver is voor SBS 6: Miljoenenjacht kwam uit op 1,2 miljoen kijkers (21 procent), waarna Wie van de Drie 818.000 kijkers (17 procent) trok. Daarna volgen RTL 4 en NPO 2’s Nieuwsuur (524.000 en 10 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 7 scoorde met Tomorrow never dies: 373.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Arjen Lubach Live: 285.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kopen zonder kijken: 156.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Ghost in the Shell: 134.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 129.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Bye Bye Belgium: 98.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,8 miljoen), Half acht nieuws (874.000), RTL Boulevard (619.000), Editie NL (552.000), vtwonen (484.000) en Zes uur nieuws (391.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Maud en Babs (874.000), Hart van Nederland (673.000), Shownieuws (474.000) en Studio Voetbal (469.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met 15 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.078.00001. NPO1 / 27.5%
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.807.00002. SBS6 / 16.1%
03. Heel Holland Bakt nog een keer (NPO1) 1.796.00003. RTL4 / 14.9%
04. Postcode Loterij Miljoenenjacht (SBS6) 1.232.00004. NPO2 / 6.6%
05. Je zou het moeten weten (NPO1) 1.149.00005. ESPN / 5.3%
06. Expeditie Robinson (RTL4) 1.135.00006. RTL7 / 4.4%
07. Half acht nieuws (RTL4) 874.00007. NPO3 / 3.6%
08. Maud en Babs (NPO1) 874.00008. Vero / 2.6%
09. Wie van de Drie (SBS6) 818.00009. RTL5 / 2.3%
10. Studio Sport (NPO1) 705.00010. RTL8 / 2.3%
11. Hart van Nederland (SBS6) 673.00011. RTLZ / 1.5%
12. RTL Boulevard (RTL4) 619.00012. NET5 / 1.2%
13. Deal or no Deal (RTL4) 583.00013. N.geog / 1.1%
14. Editie NL (RTL4) 552.00014. Ziggo / 1.1%
15. Nieuwsuur (NPO2) 524.00015. SBS9 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 37,7%
02. RTL Nederland 25,5%
03. Talpa TV 20,8%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Ziet u in Buddy Vedder ook dé tv-belofte van Hilversum?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen