Robert ten Brink baalt: nóg minder kijkers voor Miljonairs-quiz
De kijkcijfers van zaterdag 4 september 2021 (SKO) – Robert ten Brink wordt balend wakker. Hij wás al ontevreden over zijn kijkcijfers, maar die zijn tegenover het voetbal alleen maar verder gedaald.
Het nieuwe seizoen van de Miljonairs-quiz van Robert ten Brink – het programma heeft ongeveer elk seizoen een andere naam, ditmaal VriendenLoterij Miljonairs – is vorige week van start gegaan met 795.000 kijkers (19 procent marktaandeel). Daar baalde hij stevig van, omdat Chantal Janzen direct ervoor 1,1 miljoen kijkers scoorde.
Robert stort in
Robert stak zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken. “We moeten nu nog een beetje naar boven gaan”, zei hij. Nou, dat is deze week in elk geval nog niet gelukt. De tweede aflevering van het nieuwe seizoen trok gisteren 581.000 kijkers (13 procent), terwijl de Chantal Janzen-show Oh Wat Een Jaar ervoor 859.000 kijkers (21 procent) trok.
Zowel Robert als Chantal moesten het gisteren opnemen tegen de WK-kwalificatiewedstrijd Nederland – Montenegro (4-0), die met 2,2 miljoen kijkers (50 procent) de grote kijkcijferwinnaar van de avond was.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Jochem Myjer: Adem In Adem Uit met 314.000 kijkers (8 procent) op SBS 6 en Nieuwsuur met 246.000 kijkers (6 procent) op NPO 2.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 3 scoorde met La Promesse: 219.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Last Witch Hunter: 123.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Helden van hier: 118.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Private Eyes: 113.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 100.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Silence of the Lambs: 49.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (858.000), Kassa (808.000), Zesuurjournaal (737.000), EenVandaag (569.000), RTL Boulevard (520.000) en Editie NL (427.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren de voetbalnabeschouwing (1,1 miljoen), Studio Sport (627.000), Hart van Nederland (439.000), Rooijakkers over de vloer (435.000) en Shownieuws (271.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 38 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Nederland – Montenegro (NPO1) 2.190.000 | 01. NPO1 / 37.7% |
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.779.000 | 02. RTL4 / 16.1% |
03. Voetbalnabeschouwing (NPO1) 1.118.000 | 03. SBS6 / 7.9% |
04. Oh wat een jaar (RTL4) 859.000 | 04. NPO2 / 5.7% |
05. Half acht nieuws (RTL4) 858.000 | 05. NPO3 / 4.0% |
06. Autosport F1 GP NLD KW (Ziggo) 820.000 | 06. RTL8 / 2.8% |
07. Kassa (NPO1) 808.000 | 07. Vero / 2.8% |
08. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 748.000 | 08. RTL7 / 2.5% |
09. Journaal 18:00 (NPO1) 737.000 | 09. NET5 / 2.0% |
10. Studio Sport (NPO1) 627.000 | 10. RTL5 / 1.9% |
11. VriendenLoterij Miljonairs (RTL4) 581.000 | 11. BBC / 1.4% |
12. EenVandaag (NPO1) 569.000 | 12. Ziggo / 1.2% |
13. RTL Boulevard (RTL4) 520.000 | 13. SBS9 / 1.2% |
14. Autosport F1 GP NLD KW (Ziggo) 492.000 | 14. TLC / 0.8% |
15. Autosport F1 GP NLD TR (Ziggo) 472.000 | 15. Eurosp / 0.7% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 47,4% | |
02. RTL Nederland 24,2% | |
03. Talpa TV 13,9% |