Expeditie Robinson zorgt voor ergernis: ‘Het wordt zó uitgemolken’

Expeditie Robinson zorgt voor behoorlijk wat ergernis op de mediaredactie van het AD. Net als altijd heeft RTL een pr-strategie waarbij elke dag weer wat kandidaten worden onthuld. “Heel irritant.”

Robbert Rodenburg © RTL

Door elke dag weer wat kandidaten te onthullen, hoopt RTL 4 op flink wat gratis publiciteit. Sommige showmedia maken daar namelijk elke dag een nieuwsartikel van. AD-mediajournalist Dennis Jansen vindt het storend, zegt hij in de podcast van de krant. “We worden helemaal doodgegooid met al die berichten over nieuwe kandidaten.”

Uitgemolken

Het is een irritante strategie, meent Dennis. Weer een nieuwe kandidaat en dan weer een nieuwe kandidaat. Dat irriteert me eigenlijk een beetje. Kom dan gewoon met een persdag. Alles wordt uitgemolken en dan moeten we nu ook weer twee afleveringen per week gaan zien. Ik vind het overdreven.”

Expeditie Robinson gaat naar twee afleveringen per week. “Ik ben echt een groot liefhebber van het programma – dat weet iedereen inmiddels volgens mij – maar ik vind het te veel.”

Speculeren

Angela de Jong wordt er ook een beetje moe van. “Dat uitmelken van het bekendmaken, daar heeft Wie is de Mol ook zo’n handje van. Ik heb nu inmiddels 25 dagen achter elkaar dat spotje van Eva van de Wijdeven gezien en dan wordt er bij RTL Boulevard ook nog gespeculeerd wie nou die andere twee zijn. Tja…”

Dennis: “Dan krijg je eerst een neus te zien op Instagram, dan een oor en dan een snor. Nee…”

‘Echt té veel!’

Collegajournalist Marcus den Blanken vreest dat Robinson tot het bot wordt uitgemolken. “Het stoort me meer dat het nu op donderdag én zondag moet. Hoezo twee keer in de week? Het is echt té veel. En ik kijk heel graag naar Robinson.”

Angela: “Het heeft mij nooit gepakt. Ik ben wel eens gevraagd, maar ik heb bedankt. Ik ga toch niet in bikini op het strand zitten?”

Verschraling

Angela vindt het jammer dat RTL steeds monotoner wordt. “Het hele gehengel met publiciteit en dat uitrekken vind ik uitholling van je merk, maar ook die verschraling…”

“Het is allemaal een geldkwestie. Programma’s bij RTL duren nu anderhalf uur. Je hebt bijna geen keuze meer op een avond. Het is één programma en dan begint de talkshow. En dan heb je straks ook nog twee keer hetzelfde programma in de week.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vreest u dat Expeditie Robinson te veel wordt uitgemolken?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen