NPO gebruikt Jandino als opvullertje tijdens EK, kijker sprint weg

De kijkcijfers van dinsdag 22 juni 2021 (SKO) – Jandino Asporaat is terug op de buis met een herkansing van zijn tv-flop Dino’s Bezorgservice. Het resultaat? Wéér dramatisch slechte kijkcijfers.

Jandino Asporaat © Amy van Leiden

Jandino Asporaat, die tegenwoordig op Instagram acteert alsof hij de nieuwe premier van Curaçao is, ziet zijn televisiecarrière volledig in rook opgaan. De publieke omroep gaf hem afgelopen lente een nieuwe kans, maar zijn tv-show Dino’s Bezorgservice werd op het hoofdpodium van NPO 1 dramatisch slecht ontvangen.

Wéér flopcijfers

De Jandino-show werd zelfs zó slecht ontvangen dat NPO 1 het na twee afleveringen van de buis haalde. De druppel was de tweede aflevering, waar slechts 335.000 mensen naar keken op prime time. Nu is Dino’s Bezorgservice terug als opvullertje tijdens het EK Voetbal: deze week is het programma op dinsdag, donderdag en vrijdag te zien om 19.00 uur.

Ook op dit tijdstip zorgt Jandino voor kijkcijferhorror. Na EenVandaag (956.000 kijkers en 35 procent marktaandeel) en het Sportjournaal (698.000 en 25 procent), zapte men gisteren massaal weg bij de aanblik van Jandino: er bleven slechts 358.000 kijkers (11 procent) hangen. Een uur later trok het Achtuurjournaal 1,7 miljoen kijkers (36 procent).

EK wint prime time

Het EK Voetbal was wederom de grote winnaar op prime time met ditmaal 1,7 miljoen kijkers (35 procent) voor Tsjechië – Engeland. Direct erna trok Studio Europa 1,1 miljoen kijkers (23 procent), terwijl De Oranjezomer kon rekenen op 481.000 kijkers (16 procent).

De meest bekeken alternatieven op prime time waren Opsporing Verzocht met 688.000 kijkers (15 procent) op NPO 2, Kopen Zonder Kijken met 660.000 kijkers (13 procent) op RTL 4 en Kroatië – Schotland met 575.000 kijkers (12 procent) op NPO 3.

SBS 6 bleef steken op 201.000 kijkers (4 procent) voor Gestalkt en 324.000 kijkers (6 procent) voor Shownieuws.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Shownieuws: 324.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 228.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Die Hard: 172.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Rookie: 167.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Dark Side: 142.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met My Mom’s Wedding: 110.000 kijkers.

Vooravond en late avond

De meest bekeken uitzendingen in de vooravond waren het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (956.000), Zesuurjournaal (951.000), GTST (816.000), RTL Boulevard (796.000), Editie NL (567.000), Zes uur nieuws (414.000) en De Oranjezomer Vooravond (371.000).

Op de late avond waren Humberto (556.000), Journaal laat (541.000), Hart van Nederland (528.000) en De Oranjezomer (481.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. EK Voetbal: Tsjechië – Engeland (NPO1) 1.742.00001. NPO1 / 29.4%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.690.00002. RTL4 / 17.0%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.313.00003. NPO2 / 8.7%
04. Studio Europa (NPO1) 1.052.00004. NPO3 / 7.8%
05. EenVandaag (NPO1) 956.00005. SBS6 / 7.8%
06. Journaal 18:00 (NPO1) 951.00006. RTL5 / 3.8%
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 816.00007. Vero / 3.2%
08. RTL Boulevard (RTL4) 796.00008. NET5 / 3.0%
09. Opsporing Verzocht (NPO2) 688.00009. RTL8 / 2.4%
10. Kopen zonder kijken (RTL4) 660.00010. RTL7 / 2.2%
11. EK Voetbal: Kroatië – Schotland (NPO3) 575.00011. BBC / 1.1%
12. Nieuwsuur (NPO2) 570.00012. SBS9 / 1.0%
13. Editie NL (RTL4) 567.00013. Discov / 0.9%
14. Humberto (RTL4) 556.00014. N.geog / 0.9%
15. Journaal laat (NPO1) 541.00015. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 45,9%
02. RTL Nederland 26,3%
03. Talpa TV 15,0%

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen