Angela de Jong kotst op Hazes-reclame van de Lidl: ‘Smakeloos’

Angela de Jong wordt misselijk van de Lidl-reclame waarin de Hazes-merchandise wordt gepromoot die momenteel bij de supermarkt in de schappen ligt. “Lidl moet sorry zeggen.”

Angela de Jong © Lidl, NPO

Rachel Hazes zoekt overal mogelijkheden om de populariteit van haar overleden echtgenoot André Hazes financieel uit te buiten. Nu heeft ze weer allerlei Hazes-meuk laten maken om te verkopen bij de Lidl: van slippers tot badjassen en van koelboxen tot een vlieger. Het wordt aangeprezen in een bijbehorende reclame (zie onderstaand).

Lidl promoot Hazes-meuk

De reclame toont hoe een stelletje artiesten, waaronder Trijntje Oosterhuis en Xander de Buisonjé, in plaats van Een Beetje Verliefd het nieuwe Nog Steeds Heel Geliefd zingen. “Vanaf woensdag 30 juni exclusief bij Lidl: heel veel geliefde Hazes-artikelen. Wees er snel bij, want ze zijn zo gevlogen!”, klinkt het vervolgens.

Zwaar ongepast, vindt Angela de Jong het. “Kennelijk zijn ze er daar van overtuigd dat iedereen met een kleine portemonnee ook automatisch heel dom is. Anders kan ik niet verklaren dat ze uitgerekend nu met een complete André Hazes-lijn komen”, sneert ze in haar beruchte AD-column.

‘Dit is zo smakeloos’

Dat Rachel de Lidl ook het liedje Een Beetje Verliefd laat misbruiken, vindt ze ongepast. “Zo’n gevoelig liedje gebruiken voor merchandise, smakelozer én schaamtelozer wordt het niet. Of het moet de bijbehorende reclamespot zijn.”

Kennelijk ziet de Lidl niet in dat de mensen compleet Hazes-moe zijn, aldus Angela. “Dit komt precies op het moment dat we door het exhibistionistische en egocentrische gedrag van de weduwe en zijn zoon collectief aan een Hazes-overkill lijden.”

Einde aan Hazes-manie?

Angela denkt dat er sowieso een beetje een einde moet komen aan de Hazes-manie, nu bekend is geworden dat hij het als volwassen man met een minderjarige heeft gedaan. Door de recente documentairereeks Kleine Jongen weten we nu allemaal dat André als 34-jarige bovenop de 15-jarige Rachel kroop.

“Ik vraag me af of je het anno 2021 nog kunt maken om de volkszanger André Hazes als held te presenteren.”

De AD-column ‘Lidl denkt kennelijk dat iedereen met een kleine portemon­nee erg dom is’ kunt u hier lezen.

Lidl-reclame

De Lidl-reclame:

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u de Hazes-reclame van Lidl ook schaamteloos?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen