‘Tragisch dat Eva Jinek irrelevante Carlo Boszhard niet afzegde’

Gijs Groenteman, de presentator van het nu al gezaghebbende mediaprogramma Media Inside, vindt dat Eva Jinek de mist in is gegaan door Carlo Boszhard vorige week niet af te zeggen voor Jinek.

Gijs Groenteman en Carlo Boszhard © Media Inside

Op dé historische nieuwsavond van vorige week – het Capitool in Washington werd bestormd – lag Eva Jinek ongelooflijk te slapen. Terwijl Op1 het hele programmaboekje omgooide en daardoor onder meer Albert Verlinde moest afbellen, liet Eva al haar reeds geplande gasten gewoon opdraven. Een misser van jewelste, vindt Gijs Groenteman.

Capitool vs TV Kantine

Terwijl Op1 torenhoge kijkcijfers scoorde met een uitzending die volledig in het teken stond van de Capitool-bestorming, zat Eva met Carlo Boszhard te kletsen over De TV Kantine. RTL-promotie verkiezen boven hard nieuws; het is door Angela de Jong reeds keihard afgestraft. En daar komt nu ook Gijs Groenteman overheen.

Gijs: “Wat ik het meest tragische vond van de hele avond, was Eva Jinek, die toch een bovengemiddelde interesse heeft in alles wat er in Amerika gebeurt. Op datzelfde moment dat deze soort mini-burgeroorlog aan het uitbreken was, had ze haar talkshow en moest ze eerst heel lang over het eerste vaccinatieprikje in Nederland praten en toen over De TV Kantine.”

Gemakzuchtig

De Media Inside-host begrijpt er niets van, aangezien Eva genoeg voorbereidingstijd had. “Het brak keurig rond etenstijd uit en er zal toch binnen een straal van tien kilometer wel één Amerikadeskundige wonen die ze even naar de studio had kunnen halen?”

Sidekick Marcel van Roosmalen: “Waarschijnlijk hebben ze toch met een soort gemak gedacht, van: we bellen Michiel Vos wel even. Die bellen ze altijd daar, dus die bellen ze dan.”

Marcel: “Zouden ze gewoon Carlo Boszhard niet durven te hebben afgezegd?”

Irrelevant

Gast Tim den Besten daarop: “Nee, De Jonge natuurlijk.” Daarmee verwijst hij naar de andere gast die bij Jinek aan tafel zat: Hugo de Jonge kwam over de eerste coronavaccinatie in Nederland praten.

Gijs: “Ja, maar ik vond Carlo Boszhard nog een tandje irrelevanter dan De Jonge op dat moment.”

Jinek heeft zelf niet gereageerd op haar misser. Ze heeft namelijk geen Twitter.

46 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Cor
januari 12, 2021 12:52

Ik zit helemaal niet te wachten op nieuws uit dat derdewereldland . Jinek heeft er mi dan ook voldoende aandacht aanbesteed.

Gast
Ikke
januari 12, 2021 11:38

Wie wilt Carlo Boszhard nu in zijn/ haar uitzending, is m.i. arrogant en onsympathiek, ben er in elk geval geen fan van al zal niet iedereen er zo over denken, dat mag.

Gast
Bernadette
januari 12, 2021 10:17

Eva heeft de plank niet misgeslagen want ze heeft het in de uitzending voldoende gehad over de situatie in Amerika en nog steeds in elke uitzending. Er werd vaak plaats gemaakt voor het nieuws. Daarnaast snapte zij als geen ander dat mensen ook wel iets anders willen horen en zien. Op elke zender hetzelfde laten zien en bespreken voegt weinig toe. We leven in Nederland en zoals we konden verwachten een circus te krijgen als alle stommelingen een clown verkiezen, krijgt dit al meer dan genoeg aandacht.
Het voortdurende gezaag over Eva door jullie getuigt van weinig inspiratie. Angela wordt ook steeds ongeloofwaardiger. Pakken jullie zelf dan eens inhoudelijk goeie onderwerpen aan, i.p.v het eeuwige zelfde gezanik over Eva. Sinds ze meer is gaan verdienen. Jaloers ofzo?

Gast
Theo
januari 12, 2021 10:11

Eva nodigt altijd de verkeerde uit. Dat komt omdat zij zichzelf de belangrijkste aan tafel vindt.

Gast
Fritsiepilsie
januari 12, 2021 08:59

Gijs Groenteman , zoon van…
Tja dan weet je al bij voorbaat dat hij een heel eng irtitant mannetje is.
De appel valt niet ver van de boom !

Gast
Kritische kijker
januari 12, 2021 08:51

Carlos Boszhard is sowieso irrelevant.

Gast
Bernadette von Zwicht
januari 12, 2021 00:08

Die jankbek.
Vijf dagen later.
Moet het er nu nóg over gaan?
Jemig.
Zullen we dan ook weer over de grote faal van 6Inside gaan zitten delibereren? Kijken we even waar dat allemaal fout is gegaan.

Even wat anders.
Wat plezierig dat we niks meer horen van die minipedo uit Zweden.

Dat is wel prettig! 👍

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door Bernadette von Zwicht
Gast
Barend v. Dorp
januari 11, 2021 17:43

TV: ondergang van de democratie.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 15:39

Waarom kan Boszhard niet meepraten over maatschappelijke dingetjes?

Gast
Sinas
januari 11, 2021 15:34

Tuurlijk, Carlo is vreselijk, maar dit item was het enige dat ik gekeken heb. De rest interesseert me niet meer.

Gast
Fons
januari 11, 2021 14:34

Gijs Groenteman geeft een meninkje, daar ligt Nederland echt niet wakker van.

Gast
martijn
januari 11, 2021 16:55
Antwoord op  Fons

Nee en diezelfde rest van Nederland laat het daar dan ook bij, maar zo te zien neem jij nog even de tijd om te reageren. Zo lijkt het bijna alsof je er wat van vindt!

Gast
Maurice
januari 11, 2021 14:12

Niemand kijkt Eva maar weten precies wat er in het programma zit dat vindt ik heel knap.

Gast
Chantal
januari 11, 2021 13:51

Het ging weer over DWDD. Vorige week ook al. En dat in een actueel media programma. Vreemd!!! Wordt het gemaakt door het team van DWDD?

Gast
Flauwe Kul
januari 11, 2021 15:24
Antwoord op  Chantal

Niet goed opgelet beste Chantal,
het ging over de ‘vergeten tafeldames’ bij DWDD. Aan het eind van het programma worden deze dames nog even voor het voetlicht gebracht door Marcel van Roosmalen. ☺

Gast
Chantal
januari 11, 2021 18:19
Antwoord op  Flauwe Kul

Is mij bekend. Vreemd in een actueel mediaprogramma, zeker in combinatie dat vorige week DWDD ook al een rol speelde. Is nl al een tijdje van de buis lieverd.

Gast
martijn
januari 11, 2021 16:56
Antwoord op  Chantal

Misschien moet je het een keer met geluid aan gaan kijken, dan begrijp je het misschien wat beter…

Gast
Garry glamour
januari 11, 2021 13:47

Ik heb genoten van media inside .
De manier waarop er over tv gesproken wordt is verfrissend , critich en humoristische.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 11, 2021 13:39

Typisch RTL.

dom, dommer, domst.

Gast
Harry:-D
januari 11, 2021 13:06

Waarom staat Gijs Groenteman

steeds in de slow motionstand?
Alsof het programma nog niet
slaapverwekkend genoeg is…

Gast
martijn
januari 11, 2021 16:57
Antwoord op  Harry:-D

Waarom kijk je niet gewoon naar iets anders als die tv toch zonodig aan moet?

Gast
Albert
januari 11, 2021 12:57

Eva Jinek heeft allang niks meer serieus journalistieks over zich heen. Het is een losse Oostbloktante geworden bij wie je gewoon eff gezellig komt kletsen.

Gast
geilneef
januari 11, 2021 12:56

He, wat jammer dat ze die strontvervelende homo Tim daar nou bij zetten.

Gast
anonymous
januari 11, 2021 12:50

Gijs Groenteman…..wat doet die man op tv…..

Gast
Hanneke Groenteman
januari 11, 2021 13:06
Antwoord op  anonymous

Gijs? Is dat niet een of andere verlepte kunstschilder? Rap van de buis aftrappen.

Gast
chantal
januari 11, 2021 18:22
Antwoord op  anonymous

Dat denkt iedereen maar de hele redactie zit negatieve berichten slecht te beoordelen. :)

Gast
ZwabberKak
januari 11, 2021 12:48

Gijs Groenteman? Heel vervelend mannetje met een super irritante stem. Mega linkse deugkneus.

Gast
Flauwe Kul
januari 11, 2021 12:32

“Wij van RTL promoten RTL”.

Tsja, Jinek heeft wat journalistieke onderdelen moeten inleveren maar heeft er een hoop (pecunia) voor teruggekregen! ☺

Gast
Lucy
januari 11, 2021 12:16

Sneu voor Carlo dit wel. Hij was denk ik graag naar huis gegaan als ze dat hadden gevraagd maar dat hebben ze dus niet gedaan. Bovendien heeft Jinek het de dag erna ruimschoots goedgemaakt.

Gast
xandertje
januari 11, 2021 11:31

Media Inside, heerlijk programma waarin de media wordt besproken met een knipoog. Enige nadeel aan het programma is dat het zo kort duurt.

Gast
willem
januari 11, 2021 11:58
Antwoord op  xandertje

Ja, idd, ik had het programma nog niet in t vizier , kwam het vanochtend tegen in de diverse commentaren, maar.. wat een goed concept, heerlijke , vaak vileine maar leuke, crosstalks van Marcel en Gijs met de gasten,
Scherpe eerlijke analyse van de diverse TV programma,s ,heerlijke TV ,

Doorzetten , zeker met Marcel !

Gast
mark 2
januari 11, 2021 11:24

Jinek doet haarzelf de meeste schade daarmee. Ze is niet meer serieus te nemen. Al langer niet overigens, maar het wordt steeds weer bevestigd,

Gast
Zomaar
januari 11, 2021 11:10

Een buitengewoon leuk programma om niet voor serieus te nemen.

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door Zomaar
Gast
Koen
januari 11, 2021 11:08

Gijs Groenteman, zoon van de beruchte Hanneke Groenteman, nou dan weet je wel genoeg.

Gast
Kul
januari 11, 2021 11:35
Antwoord op  Koen

Koen, de zoon van de moeder van Koen en zoon van de vader van Koen. Nou dan weet je wel genoeg.

Gast
Koen
januari 11, 2021 12:45
Antwoord op  Kul

ahum, jij weet dus niet wie Hanneke is anders zou je dit niet zeggen.

Gast
Kul
januari 11, 2021 13:32
Antwoord op  Koen

Jawel. Maar sinds wanneer veroordeel je iemand op basis van wie zijn ouders zijn?

Gast
Fina
januari 11, 2021 20:06
Antwoord op  Kul

Opvoeding

Gast
Robbert
januari 11, 2021 10:59

Wie zijn dit?

Gast
anonymous
januari 11, 2021 10:54

Vind ik ook.
Er gebeurt van alles in de wereld en dan ga je het hebben over een nieuw tv programma..
Gebeurt vaker bij Jinek trouwens, meer onbenullige gasten en collega’s die.tv programma’s komen pluggen.

Gast
Leneard
januari 11, 2021 10:54

Irrelevante RTL-Jinek doet haar naam eer aan om irrelevante RTL-clown op te laten draven op zo’n avond.

Gast
Jean
januari 11, 2021 13:42
Antwoord op  Leneard

Die Boszhard is inderdaad een clown met z’n neplach en overdreven manieren. Erger me dood aan die kwast.

Gast
Estelle
januari 11, 2021 10:52

Gezaghebbend mediaprogramma? Er kijken 340.000 mensen naar. Wordt niet echt breed omarmt toch?

Gast
Annelies
januari 11, 2021 11:00
Antwoord op  Estelle

Wil je depressief worden moet je naar dit programma kijken🥲

Gast
Tvkijker
januari 11, 2021 11:30
Antwoord op  Annelies

Die Gijs Groenteman….tja wat kun je erover zeggen. Waarom presenteert die man dat?!….totaal ongeschikte tv man

Gast
Massa
januari 12, 2021 00:15
Antwoord op  Tvkijker

En jij als tvkijker,totaal ongeschikt tvkijker

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen