Angela de Jong: ‘Eva Jinek de mist in op nieuwsavond van het jaar’

Angela de Jong vindt dat Eva Jinek behoorlijk de mist in is gegaan door haar uitzending niet volledig om te gooien op de historische dag van de Capitool-bestorming. Dat oordeelt ze in het AD.

Angela de Jong © RTL

Ondanks de bestorming van het Capitool in Washington, besloot Eva Jinek gisteren om haar uitzending vrijwel volledig door te laten gaan zoals gepland. Er werd weliswaar afgetrapt met vijf minuten Erik Mouthaan, maar daarna ging het al snel over onderwerpen als corona en De TV Kantine. Op1 ging wél volledig over Washington en speelde Jinek qua kijkcijfers vol-le-dig naar huis.

Ironisch

Angela de Jong vindt het ironisch dat Eva Jinek haar gast Hugo de Jonge kritisch aan de tand voelde over waarom hij niet wendbaar is gebleken in de voorbereidingen van de coronavaccinatie, terwijl haar eigen talkshow ‘de flexibiliteit van een mammoettanker’ toonde. “En dat uitgerekend op dé nieuwsavond van het jaar.”

Eva moet zich er zelf ook wel rot over voelen, denkt Angela. “Diep in haar hart moet Eva Jinek als journalist en geboren Amerikaanse, het toch ook te karig hebben gevonden om de historische toestand in Amerika af te doen met twee belletjes naar Erik Mouthaan en Michiel Vos.”

Scheet

Ze heeft de plank misgeslagen, vindt Angela. “Hoeveel aandacht heeft ze afgelopen maanden niet besteed aan de strijd tussen Trump en Biden? Elke scheet in de campagne was aanleiding om haar show mee te openen. Maar nu er echt geschiedenis werd geschreven, zat zij met Carlo Boszhard te babbelen over het nadoen van Robert ten Brink en Doutzen Kroes.”

Kennelijk is RTL-promotie belangrijker dan historisch nieuws, wil Angela zeggen. “Ik hoop niet dat Eva dezelfde denkfout gaat maken als haar voorgangers.”

De AD-column van Angela de Jong kunt u hier lezen.

83 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joop
januari 8, 2021 08:44

Lekkere score Jinek vandaag :)

Gast
Zwarte Piet
januari 8, 2021 07:59

Boem !!!!Knal die komt goed binnen Angela weer op haar best !!! Laat Jinek maar thuis voor haar gezinnetje zorgen en laat Angela het maar gaan doen eigen Talkshow met de Titel Angela Late Night !!!

Gast
Harry:-D
januari 7, 2021 23:54

Mevrouw Jinek is voor het geld gegaan.

De rest interesseert haar geen fluit meer.

Gast
Joop55
januari 7, 2021 23:34

NPO hè, kwaliteit en der bovenop.

Dit was een cliffhanger van de soap die the Presidency of Drumpf heette. Ik hoop dat zijn complot/birther aanhang nog even van de Orange Man Bad kunnen genieten.

Want na 20 januari verruilt hij zijn werkbank in de Oval Office voor een andere bankje… ik hoef niet uit te leggen welke dat wordt.

Gast
aammehoela
januari 7, 2021 21:19

Goede analyses bij Op1 en CNN. Die Abby Philipp deed het bv. heel erg goed. En dat voor een net 30-er. Die Trump is een “loser” en de slechtste president ever.

Gast
Kees
januari 7, 2021 21:18

Ik weet zeker als het aan haar gelegen had zou de hele uitzending omgegooid zijn. Ze baalt als een stekker dat ze een promotie praatje van die clown Boschard moest aanhoren.
Ik vrees voor rtl dat ze er over een jaar niet meer zit..

Gast
Robert
januari 7, 2021 21:16

Voor het eerst ooit voel ik iets voor het argument van Angela

Gast
By the way
januari 7, 2021 21:06

Bijzonder dat de focus wordt gelegd op ‘slechte kijkcijfers’ van Jinek (879.000 is verre van slecht) in plaats van op de topcijfers van Op1. Ere wie ere toekomt, maar een positief bericht scoort op deze site natuurlijk minder goed dan negatieve stemmingmakerij

Gast
M52
januari 7, 2021 20:56

Er was al genoeg aandacht voor het Capitool op andere zenders.Dus waarom zou Eva daar dan ook nog aandacht aan besteden. Angela haar werk bestaat uit alleen alles afkraken.En moet maar eens een echte baan.gaan zoeken.

Gast
Kees
januari 7, 2021 21:19
Antwoord op  M52

Je mag van een “nieuws” programma toch wel verwachten dat ze op de actualiteit inspringen. Bewijst maar weer eens dat het een verlengde rtl boulevard is..

Gast
Kees
januari 7, 2021 20:46

Jinek is gewoon erg diep afgegleden..
Gaat compleet op in rtl promotie en sensatie gasten die geen zak te melden hebben. Triest

Gast
Zwarte Piet
januari 8, 2021 08:01
Antwoord op  Kees

Helemaal mee eens!!!!

Gast
J. Bloemheuvel
januari 7, 2021 20:45

Het orakel van één van Neerlands kleinste streekkrantje heeft gesproken.
Op naar een serieus onderwerp.

Gast
Massa
januari 8, 2021 00:08
Antwoord op  J. Bloemheuvel

Als de verslaggeving over Amerika niet serieus is voor jou, mankeert er wat in die hersenpan van jou, over orakel gesproken

Gast
Leoknots
januari 7, 2021 20:43

Eva zit daar voor de poen. Kan haar het nieuws schelen. Luisterd ook nooit naar haar gasten. Links lullen, rechts vullen dat is het motto van de kleine meid

Gast
Serieús?!
januari 7, 2021 21:44
Antwoord op  Leoknots

Hùh…’kleine meid’?! Whahaha. Arme kleine meid die zó’n snerpende stem heeft!! Gehaaid krijswijf dan wel ordinaire geldwolf dekt de lading beter….🥴

Gast
Keta Minek
januari 7, 2021 19:30

Shit, ik dacht gister tijdens het heen en weer zappen en refreshen van nieuwssites precies hetzelfde als de hamster. Wat zal die Jinek van binnen hebben zitten vloeken op de rtl bazen die haar verplicht de tv kantine promo zooi hebben laten doorgaan.

Gast
Frans
januari 7, 2021 17:45

Als je Carlo kan krijgen dan ga je toch niet voor Biden

Gast
Trotsie
januari 7, 2021 17:02

Er werd al genoeg USA aandacht besteed in alle extra journaals. Wat heeft het voor zin om elke keer hetzelfde nieuws te brengen (zoals Angela zelf altijd doet)

Gast
Lucy
januari 7, 2021 16:37

Wat is Angela toch hysterisch de laatste tijd. Je kan van Michiel Vos vinden wat je wilt, maar het is wel de schoonzoon van Nancy Pelosi en zo heb je ook weer een direct lijntje met wat er binnen gebeurde. Dat hij buiten stond, zag wat er gebeurde en zijn zoon en vrouw eerst wel en toen niet meer kon bereiken was passend voor wat zich daar afspeelde.

Gast
Frans
januari 7, 2021 19:43
Antwoord op  Lucy

Michael Vos is een parodie van zichzelf, bij BLM demonstraties zag je hem niet staan, dat was te agressief voor het manneku

Gast
M52
januari 7, 2021 20:57
Antwoord op  Frans

Dat mag.

Gast
Zwarte Piet
januari 8, 2021 08:07
Antwoord op  Frans

Helemaal mee eens

Gast
Zwarte Piet
januari 8, 2021 08:06
Antwoord op  Lucy

Michiel Vos is een sensatie zoeker en vertelt niet altijd de waarheid eng kereltje net zoals Pelosie zijn totale Trump haters al vanaf de eerste dag dat hij President was

Gast
teuntje
januari 7, 2021 16:33

Angela heeft gelijk Janknek wordt met de dag arroganter Clintonlover moet oprotten

Gast
Lies
januari 7, 2021 16:28

Eva heeft wel degelijk aandacht besteed aan de situatie in de VS met verslaggevers Mouthaan en Vos ter plaatse. Vos kwam zelfs met een persoonlijk verhaal, hij kon zijn vrouw, schoenmoeder Nancy Pelosi en zoon niet bereiken. Mag zij daarna dan geen luchtig onderwerp aansnijden? Moet het de hele avond over die complot gekkies / die hard Trump supports gaan? Het was een dieptepunt voor de Amerikaanse democratie en moet snel vergeten worden.
Mensen schakelen automatisch naar NPO1 als er iets in de wereld gebeurt. 50 plussers die bij CNN te ondertiteling missen.

Gast
Meindert Kramp
januari 7, 2021 16:59
Antwoord op  Lies

Fact Check op youtube: Tattooed Man Wearing Horns Storming The Capitol Is NOT Antifa/Pedophile — He Is A…Dat klopt.
Maar er is ook een binnenopname, een selfie van een andere man, met die gehoornde Qanon aanhanger nauwelijks zichtbaar op de achtergrond en hijzelf op de gepubliceerde foto op de voorgrond, waarbij hij vergat het Antifa adres onderaan zijn foto te wissen. Daar werd om gelachen op een filmpje op youtube dat ik kwijt ben.
Dus je kunt ook fact checken en iets anders weer over het hoofd zien, obsessief met maar een kant van het verhaal bezig zijn.
Dat Capitol is dus bestormd door zowel Proud Boys als Antifa. Maar uiteraard hoor je dat niet in de linkse pers.

Gast
Lies
januari 7, 2021 18:33
Antwoord op  Meindert Kramp

Kan er geen touw aan vast knopen? Ik zeg groetjes terug.

Gast
By The Way
januari 7, 2021 23:57
Antwoord op  Lies

Toch maar eens die cursus ‘begríjpend lezen’ gaan volgen, Lies….🥴

Gast
Zwarte Piet
januari 8, 2021 08:11
Antwoord op  Lies

Gelukkig zijn er nog zat mensen die het wel begrijpen en dat touw niet nodig hebben

Gast
By The Way
januari 8, 2021 00:01
Antwoord op  Meindert Kramp

HEAR HEAR !!!!

Gast
Luister
januari 7, 2021 17:13
Antwoord op  Lies

De kijkcijfers gezien?

Gast
ZwabberKak
januari 7, 2021 16:25

Op1 ging ook niet alleen over Washington. Corona kwam ook voorbij en die muts van een Scherrenburg zat er om haar nieuwe programmaatje te promoten.

Gast
Luister
januari 7, 2021 16:23

Ik vind dat de talkshow van Eva Jinek op een gezellig theekransje begint te lijken. Nietszeggend!

Gast
Flauwe Kul
januari 7, 2021 16:02

Vanavond bij Jinek: Hoe heeft Nederland Oud & Nieuw gevierd? ☺

Gast
kees
januari 7, 2021 15:58

Top column. Helemaal mee eens. Vanochtend scherpe evaluatie geweest redactie Jinek.

Gast
anoniem
januari 7, 2021 16:18
Antwoord op  kees

Ik vind het groter nieuws dat we nu hopelijk 4 jaar van deze onzin verlost zijn..

Gast
Dirkje
januari 7, 2021 15:50

Als je die idioot van een boszhard in je programma hebt verdien je het niet een serieuze talkshow te zijn .

Gast
Peanut
januari 7, 2021 15:41

Helemaal mee eens.

Gast
Compromisloos objectief
januari 7, 2021 15:40

Tsja dat wist Eva toen ze naar RTL ging, meer prietpraat! Was genoeg te zien op CNN en Op1 hoe die rat Trump rotzooi heeft gemaakt. Dat gebeurt als je zo,n leugenachtige, criminele populist aan de macht helpt! Nu gaat prutser Johnson binnenkort weg, vindt 150.000 pond te weinig salaris. Bolsonaro, heeft Brazilië bankroet gemaakt enz. Erdogan, Putin Kim en Xi. Wat zal het leven op deze wereld een stuk leuker worden.

Gast
Pietpiet
januari 7, 2021 15:35

Wat een onzin. Geschiedenis schrijven?! Dit kon iedereen aan zien komen en over twee weken is iedereen het ook weer vergeten. Er wordt gedaan alsof het een nieuw 9/11 is. Fijn dat Jinek niet meedeed aan de waan van de dag. Toen er bij ons demonstraties waren bij en in de Tweede Kamer werd het ook niet zo breed uitgemeten.Als Eva er meer aandacht aan had besteed was gezegd dat ze een Amerikagekkie is en maar moet emigreren. Ik ga over op de nuchterheid van Jinek.

Gast
Flauwe Kul
januari 7, 2021 15:59
Antwoord op  Pietpiet

Nuchter? Jinek heeft toch altijd een glas bier op tafel staan! (..is alcoholvrij, weet ik wel…☺)

Gast
ZwabberKak
januari 7, 2021 16:29
Antwoord op  Pietpiet

Jawel der niet mee met de waan van de dag? Wat deed die Hugo de J. er dan? Met z’n overdreven aandacht voor de erg late eerste vaccinatie.

Gast
Wim
januari 7, 2021 15:31

OP1 heeft Jinek een enorme dreun gegeven, niet alleen wat betreft kijkcijfers, maar nog belangrijker wat echte journalistiek is.
Hoe haal je het in je hoofd om op zo’n avond over de TV kantine te praten.

Gast
Ernestine
januari 7, 2021 16:59
Antwoord op  Wim

Na 15 minuten OP1 klaar ermee. Gekakel door elkaar.

Gast
Wim
januari 7, 2021 19:01
Antwoord op  Ernestine

Ernestine.
Misschien ligt het aan je IQ

Gast
Goh....
januari 8, 2021 00:40
Antwoord op  Ernestine

Heb ik geen last van gehad, intégendeel….🤣

Gast
Garry glamour
januari 7, 2021 15:27

Bij de commerciële hoort reclame maken voor de zender .
Het betekend echter wel dat je veelal de zelfde mensen aan tafel ziet . Dat alleen al , is voor mij een reden om weing naar Rtl en Sbs te kijken .
De kijkers van de commerciële verwachten geen diepgravende discussies , maar gemaks teevee , met een niet al te moeilijke inhoud ( en daar is niets mis mee ) .

Gast
Hermann Boring
januari 7, 2021 15:24

Jinek heeft zich in het dossier Trump volledig gediskwalificeerd vanwege haar nou niet bepaald neutrale houding. Verder komt ze niet verder dat die idioot van een Mouthaan en die clown van een Michiel Vos.

Gast
willembever
januari 7, 2021 15:24

Op1 had wel mazzel dat “De nieuwsavond van het jaar” op een woensdag viel..

Gast
Bennie
januari 7, 2021 15:16

De pijnlijke constatering na een wat langere periode Jinek op RTL is dat het programma er niet in is geslaagd echt een factor te worden in de Nederlandse huiskamer, dan wel samenleving. Het gaat er niet over. Wel incidenteel, maar niet structureel. Daarvoor is het gewoon niet goed genoeg. Eva Jinek – en de belangrijkste mensen om haar heen – zijn er niet in geslaagd echt een stempel te drukken en dat kan voor RTL niets anders dan een tegenvaller zijn.

Gast
Kees
januari 7, 2021 15:21
Antwoord op  Bennie

iedere dag 800.000+ kijkers anno 2021, is echt een hele goede prestatie. Een nieuwsuur bijvoorbeeld doet het ze niet na.

Gast
Bennie
januari 7, 2021 15:28
Antwoord op  Kees

Ik weet niet of dit soort getallen alleszeggend zijn. Een talkshow moet het gesprek van de dag zijn en dat is het in dit geval niet. En wat betreft die cijfers: het programma haalt zelden de kijkcijfer top 10, dat mag je gezien alle verwachtingen, aandacht en kosten wel verwachten.

Gast
Voorbij het CNN nieuws
januari 7, 2021 15:14

De bestorming van capitol hill was een false flag event door BLM/Antifa mensen. Dus een agenda om de rechtvaardige stembustelling te saboteren. Zie natural news.

Gast
Peanut
januari 7, 2021 15:43

In Nederland ook genoeg gekkies, dat blijkt maar weer… 🤦🏻‍♂️

Gast
Prutsertje Hugo Bloemig
januari 7, 2021 16:34
Antwoord op  Peanut

Tja, een mening is een mening. Flapuit mening.

Gast
Voorbij het CNN nieuws
januari 7, 2021 17:16

Ook een percentage van de senaat is door fraude democratisch gemaakt. Deze machinaties zijn al langer bezig, maar recent op een steeds grotere schaal. Het gros recent is door het dominion voting system omgezet. Machinaties om gewenste uitslagen te bewerkstelligen, zoals zeer hoge percentages foutmeldingen die dan naar de gewenste uitslag kunnen worden omgezet door een operator of via het netwerk.. Ook het postal voting gedoe is helemaal corrupt en wordt gebruikt om in swing states uitslagen om te zetten.

Gast
M. Kreukhoven
januari 7, 2021 15:13

Die muts heeft geen toegevoegde waarde. Bij groot nieuws gebeurtenis wil niemand RTL Boulevard op late avond kijken. Nederland zapt massaal naar NPO1 daar is serieuze journalistiek te zien!!!

Gast
Veganistisch Eten
januari 7, 2021 15:09

Angela d ejong is helemaal niks. Het is een nobody met een grote muil…

Gast
ZwabberKak
januari 7, 2021 16:32
Antwoord op  Veganistisch Eten

Lijkt dus erg veel op jijzelf.

Gast
Huismaker
januari 7, 2021 15:08

Trump en Biden ? Het was alleen maar “Trump, Trump, Trump en Trump”.
Het plebs moet wel opgevoed worden. (“Journalisten Radio1 vinden het normaal dat meningen van Trump verboden zijn en niet gehoord mogen worden” ECHT WAAR !!!!!!!!!!! Zoals Tijs van de Brink. Gewoon in de kerk zitten. Handjes gevouwen en je bek houden). Het mediakartel bepaalt wat goed voor ons is en voor de rest moeten wij onze bek houden. Hoezo een “vrij land” ? Het lijkt wel DDR, Wit-Rusland, CUBA of Noord-Korea. Daar kennen zij ook geen referendum.
En van Jinek moeten wij Trump haten. Gewoon omdat zij dat vindt.
En Angela ? De naam Biden komt niet eens voor. Het mag uitsluitend over Trump gaan.

Gast
COkijkers
januari 7, 2021 14:53

Hoezo de mist in, wat een onzin.

Gast
Kees
januari 7, 2021 15:22
Antwoord op  COkijkers

Helemaal mee eens, nu was er tenminste iets te kiezen. Overigens waren de kijkcijfers van Jinek gewoon prima.

Gast
robb
januari 7, 2021 14:44

Ik vraag mij af hoeveel inbreng Jinek heeft of word alles van bovenaf beslist .

Gast
Frans
januari 7, 2021 14:47
Antwoord op  robb

Like a puppet on a string.

Gast
Jantje
januari 7, 2021 14:41

Ook OP1 besteedde wel degelijk ok aandacht aan corona. Ging dus niet hele uitzending over US.
Verder begrijp ik dat Eva de Jonge niet kon laten lopen. TV kantine had geschrapt moeten worden maar wat mij betreft ook als er helemaal geen ander nieuws zou zijn

Verder was Eva zwaar gehandicapt als je het met kneusjes als Mouthaan en Vos moet doen. De iTV verslaggever ging mee naar binnen. Dat is andere koek. Vos verklaarde later op radio 1 dat hij niks wist omdat hij daar stond. “Normaal kijk ik alleen CNN en weet ik alles”

Gast
Klimmen
januari 7, 2021 14:39

Op1 had gisteren gewoon een hele goede uitzending.

Gast
anoniem
januari 7, 2021 14:38

Ik vind “geschiedenis schrijven” een understatement voor een op hol geslagen horde gevaarlijke gekken..

Gast
anoniem
januari 7, 2021 16:16
Antwoord op  anoniem

Ik had op deze site ook niet anders dan een minnetje verwacht bij deze reactie.. :-D

Gast
Tja....
januari 8, 2021 00:15
Antwoord op  anoniem

Lekker makkelijk daar achteraf mee te komen…🤣

Gast
Koen
januari 7, 2021 14:38

Wie kijkt er nou dit soort programma’s bij zo een groot nieuws, gisteren CNN gekeken en twitter gevolgd, heb je veel meer aan dan die Erik Mouthaan en Michiel Vos.

Gast
Frans
januari 7, 2021 14:44
Antwoord op  Koen

Volgens mij is Michiel Vos een beetje partijdig. (Een klein beetje maar)

Gast
COkijkers
januari 7, 2021 14:54
Antwoord op  Frans

Onzin

Gast
Frans
januari 7, 2021 15:01
Antwoord op  COkijkers

Met zo’n schoonmoeder ???

Gast
Peanut
januari 7, 2021 15:45
Antwoord op  Frans

Michiel Vos is altijd partijdig, snap niet dat hij overal maar de kans krijgt om als ‘deskundige’ het woord te nemen.

Gast
Huib
januari 7, 2021 14:37

Helemaal eens!

Gast
Geertje
januari 7, 2021 14:37

hahaha wat een open deur weer Angela.. wat ben je toch zielig en gemakzuchtig negatief.

Gast
Kritisch Avrolid
januari 7, 2021 14:36

Slaan, spijker en kop!
RTL lijkt qua niveau af te zakken naar Talpa.

Gast
COkijkers
januari 7, 2021 14:55
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Onzin, juist niet. RTL stijgt juist meer.

Gast
Dirk
januari 7, 2021 14:32

Ik kan het niet beter verwoorden. Op1 was heer en meester

Gast
COkijkers
januari 7, 2021 14:55
Antwoord op  Dirk

En jij heer en meester in onzin praten

Gast
Blake
januari 7, 2021 14:31

De lachende derde is de redactie van Op1.

Gast
Frans
januari 7, 2021 15:11
Antwoord op  Blake

NPO moet op de schop.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen