Op1 zegde Albert Verlinde af na Capitool-rellen: ‘Ik ben niet boos’

Albert Verlinde is er niet boos over dat hij woensdagavond op het allerlaatste moment werd afgezegd door Op1 vanwege het nieuws over de bestorming van het Capitool. Dat heeft hij gezegd in Shownieuws.

Albert Verlinde © SBS Shownieuws

Eigenlijk zou Albert Verlinde op de avond van de historische Capitool-bestorming aanschuiven in Op1 om te praten over zijn carrière in de lokale politiek van Vught. Hij stond op het punt om de taxi in te stappen toen de redactie van het programma hem afbelde. Hij is daar niet boos over geworden.

Bijna in taxi

Albert was al bijna onderweg. “Ik zou eigenlijk bij Op1 zitten om te praten over mijn magistrale politieke carrière en dat was leuk. Het was ook al aangekondigd om 20.30 uur enzo, maar om 21.15 uur zat ik op de bank klaar om door de taxi te worden opgehaald en toen ging de telefoon.”

De showkoning werd keihard afgezegd. “Ze zeiden: ‘Ja, heel vervelend, maar we bellen je af in verband met Amerika.’”

Er volgde een begripvolle reactie van Albert. “Ik zei: ‘Nou, goed dat je afbelt. Ik zou het namelijk verschrikkelijk hebben gevonden als jullie gewoon de show uitgezonden hadden die je gepland had voor vanavond en ik daar had gezeten over de installatie in de gemeenteraad van Vught, terwijl er een soort coupe in Amerika aan de gang was.’”

Jinek

Collega Guido den Aantrekker: “Wat bij Eva Jinek wél gebeurde.”

Albert: “En dat is het! Als je daarnaar kijkt, denk je: Op1 deed het fantastisch. Ze hebben ook heel hoge kijkcijfers gescoord. Jinek bleef heel raar gewoon doen wat in het draaiboek stond. Er was alleen een telefoontje met Michiel Vos.”

Op1 wist op de avond van de Capitool-bestorming maar liefst 1,6 miljoen kijkers te boeien, terwijl Jinek genoegen moest nemen met 879.000 kijkers.

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ikke
januari 8, 2021 19:42

Maar eens afwachten wat er in Vugt gaat gebeuren door deze man,w.s. weinig nieuws.

Gast
Peter van der Plas
januari 8, 2021 14:54

Het blijft een vakvrouw !

Gast
Jessica Stipthout
januari 8, 2021 14:53

Ego blaat weer wat met elke zin ik vooraan. Bescheidenheid zou hem sieren.

Gast
Noor
januari 8, 2021 14:11

” mijn magistrale politieke carriere:”
Huuhh…??..ongelooflijk die zelfingenomenheid van deze man!
Was blij dat we daar vanaf waren pfff😫

Gast
Nóór toch....
januari 8, 2021 16:21
Antwoord op  Noor

Hélp, jij hebt duidelijk geen idéé wat ironie en zélfspot is…!! 🤣 Nou, Alberts woorden (die je in je onnózelheid ook nog citeert, hahaha) zijn daar een perféct voorbeeld van! De Engelsen, méésters in beide, hebben een heerlijke uitdrukking voor mensen als jij: ’You wouldn’t recognize it if it hit you in the face’….😜 Arme Noor, in je ijver Albert V. af te kraken, heb je jezelf voor gek gezet, En hij? Deze keer toch écht 👍👍👍

Gast
Noor
januari 8, 2021 14:08

“Mijn

Gast
Caroline van der Urine
januari 8, 2021 14:03

Liedje voor Albert:

“Het is moeilijk bescheiden te blijven
Wanneer je zo goed bent als IK”.

Gast
Josefien
januari 8, 2021 12:38

Die moeten ze gewoon altijd afzeggen.

Gast
Victor
januari 8, 2021 10:49

Vught, niet Veghel

Gast
Mart
januari 8, 2021 10:41

Misschien dom van mij maar wat is het nieuws? Fijne dag allemaal!

Gast
Timor
januari 8, 2021 10:41

De ‘commentaren’ lezende is het krassen van de kraaien weer duidelijk hoorbaar. De drie V’s blijven in ‘Nederland’ opgeld doen. Néé, dat is niet de Vereniging Veilig Verkeer maar vernederen, vertrappen en vernielen! Een fatsoenlijk, normaal beschááfd, weerwoord blijkt velen onmogelijk te zijn.

Gast
Boris
januari 8, 2021 10:44
Antwoord op  Timor

Het wc papier is op!

Gast
Huismaker
januari 8, 2021 10:06

Net naar radio1 geluisterd.
Bellers: “Van mij mag Trump ter plekke doodvallen of sterven in de gevangenis”
En uiteraard werd deze reactie met vreugde gedeeld. Want het was weer met z’n allen volop op het orgel tegen Trump. Zonder een andere mening. Of deze werd geweigerd.
Maar het ergste was die Catherine Keijl, die hardop aan het lachen was dat iemand Trump dood wilde hebben.
Beste Pim. Herkenbaar ? Die Keijl is niets veranderd. Toen ook, weet je nog ?
Keijl doet er alles aan, maar maar een baantje te houden. Dus vooral roepen wat er van haar verwacht wordt.

Gast
Frans
januari 8, 2021 10:27
Antwoord op  Huismaker

Ik denk dat ik vanavond een pizza ga eten.
Dat vind ik een stuk interessanter dan dat gezever van jou.

Gaat nou iedereen vertellen wat ie op de radio heeft gehoord en waarom die het stom vindt?

Please. Zoek een hobby.

Gast
Frans
januari 8, 2021 10:03

Tuurlijk een complete blamage voor Jinek.
Deugkoning Kwalbert kiest voor begrip.
Hahaha, die zal wel even gevloekt hebben.
Anyways, er zal binnenkort wel een documentaire gemaakt worden over tante Kwalbert, over wie de persoon is achter het politieke kanon dat Helvoirt en Comvoirt gast bestormen.
En natuurlijk verwachten we een diepgaand interview bij Margriet.

Gast
Ironie en zo....👁
januari 8, 2021 17:07
Antwoord op  Frans

Man, maak jezelf niet zo belachelijk!! Kijk even naar mijn reactie aan Noor, die ironie ook niet herkent ‘even when it hits her in the face’ hahahaha

Gast
Abraham
januari 8, 2021 09:55

Jinek was daar te dom voor.

Top uitzending op1

Gast
TWAMP
januari 8, 2021 10:13
Antwoord op  Abraham

Jinek heeft voor de spiegel lang geoefend op het uitspreken van Trump als ………………Twamp.
Voor de rest schiet ze tekort en laat zij een rapportage over het Capitool liever over aan OP1.

Gast
A. B
januari 8, 2021 10:39
Antwoord op  TWAMP

Ze heeft jarenlang in de VS gewoond (Oklahoma dacht ik), en spreekt zijn naam uit zoals ze in Amerika zijn naam uitspreken.

Gast
Nou....
januari 8, 2021 16:43
Antwoord op  A. B

Néé, ze spreekt zijn naam uit zoals hillbillies die uitspreken…🤣 De East coast intelligentia bijten nog liever hun tóng af dan die naam als boeren uit Oklahoma uit te spreken, zélfs als het die verfoéilijke Trump betreft, hahahaha

Gast
wim heitinga [de echte]
januari 8, 2021 09:51

Vakman die Albert!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen