Belastingdienst zit bovenop Talpa-paard Britt Dekker: ‘Megaprobleem’

Britt Dekker en John de Mol liggen in de clinch met de Belastingdienst over het peperdure paard dat hij haar levenslang in bruikleen heeft gegeven. Dat vertelde ze zondagavond in Media Inside.

Britt Dekker © William Rutten, Talpa

Twee jaar geleden spraken Britt Dekker en John de Mol af dat zij in ruil voor vier programma’s haar droompaard George zou krijgen. Dat paard is officieel niet van Britt, maar ze heeft het in bruikleen gekregen van Talpa. “Anders kwam de Belastingdienst achter mij aan en moest ik belasting betalen erover, omdat ik uitbetaald wordt in natura”, zei ze destijds.

Constructie

Nu heeft Britt echter alsnog de Belastingdienst op haar dak. “Nou ja, ik wilde gewoon dat paard en als ik geld had gekregen, dan moest ik daar zelf belasting over betalen en nu niet”, legde Britt gisteren uit in de NPO 3-show.

Media Inside-deskundige Marcen van Roosmalen: “Oh, het was een constructie?”

Britt: “Ja. We hebben wel een contract gemaakt dat ik levenslang over het paard beslis. Niet dat hij zou chanteren, maar anders is het zo van: hé, je hebt nu vier programma’s gedaan…”

Marcel: “Maar het paard is dus van John?”

Belastingdienst aast op Britt

Britt: “Ja. Belastingtechnisch moest het op Talpa blijven staan. Jullie denken dat ik nu iets zeg waar ik problemen mee krijg, maar we hebben al megaproblemen ermee dus…”

Marcel: “Belastingtechnisch heb je problemen ermee?”

Britt: “Ja, natuurlijk.”

Marcel: “Je zou toch zeggen dat de overheid in deze tijd wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan het paard voor jou. Er zit een hele commissie op jouw paard?”

Britt: “Ja, er zitten heel veel mensen op dit paard, ja. Ik denk dat het niet heel handig is om hier heel lang over door te gaan.”

Talpaard

Spijt heeft Britt niet. Ze is nog altijd in de wolken met haar paard van naar verluidt 400.000 euro. “John de Mol heeft mij mijn droompaard gegeven die ik zelf nooit had kunnen kopen: George. Talpaard, ja.”

“Ik heb er vier programma’s voor gemaakt; het was eigenlijk gewoon Middeleeuwse ruilhanden. Ik kreeg een paard, ik maakte programma’s en niet meer en niet minder. Ik heb het als heel prettig ervaren.”

64 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Nero
januari 13, 2021 14:07

Iemand met zoveel geld John de Mol die op deze slinkse wijze de belastingdienst probeert te ontduiken door Britt dit paard levenslang in bruikleen te geven waar zij 4 programma’s voor heeft gemaakt, een hele rare manier van betalen hij zal er wel een advocaat op zetten nu …betalen De Mol moeten wij ook .

Gast
Kok john
januari 12, 2021 11:54

Als je voor iemand een paard verzorgd en berijd en dit regelmatig doet hoeft die persoon geen belasting te betalen maar de eigenaar want die heeft ’t paard gekocht dus is die persoon belasting plichtig. Tenzij in de kleine lettertjes!!!!

Gast
Kok john
januari 12, 2021 11:49

Heeft de belasting niets beters te doen.

Gast
Pieter St.
januari 12, 2021 11:49

Waarom is dat peerd zo duur?
Peerdenvlees is toch gewoon een knaak de kilo?

Gast
Precies
januari 12, 2021 09:27

Wat een prachtig paard❤️
John de Mol zou m’n rug op kunnen.
Paard is van Britt, de Mol zoekt het verder uit met de belasting!

Gast
Louis
januari 12, 2021 00:36

Er staat een paard in de gang , ja ja ,een paard in de gang. Ha ha . Wat een gelul weer hè mensen.

Gast
Bert van Amerongen
januari 11, 2021 22:37

Paard in bruikleen?
Ik snap er niks van.
Sjon koopt een paard.
Paard moet bereden worden.
Dingetje gaat op het paard rijden.
Dat is meer een quid pro quo.

En daar hebben ze allebei wat aan.
Namelijk Britt houdt dat paard bezig hetgeen zij zelf een erg leuk tijdverdrijf vindt.
En Sjon heeft een investering gedaan in een paard van een paar knaken dat niet zal gaan roesten omdat het dier een vaste berijdster heeft – een paard went en hecht aan de ruiter, ze worden een team, dus als Britt daarvoor moet betalen, mij lijkt het een faire deal, ik snap het niet.

Iets anders is dat exclusieve penthouse van Alexander Pechtold.
Die heeft daarover nooit de overdrachtsbelasting betaald en nooit een rekening van de belasting gekregen voor het vruchtgebruik van het pand.

Zijn we nou wéér met twee maten aan het meten in dit land? Eerst akwasi vrijgesproken van de diefstal die hij heeft gepleegd en nu is Britt de sigaar.

Laatst bewerkt 6 dagen geleden door Bert van Amerongen
Gast
Nero
januari 13, 2021 14:09
Antwoord op  Bert van Amerongen

Hoe kun jij je bericht bewerken ? Waar staat die link

Gast
Donald Dumped
januari 11, 2021 22:32

Zie hier weer een bewijs dat John de Mol een oplichter en bedrieger is. Lijkt me een soort van wurgcontract waar ietwat naieve meisjes als Britt volledig intrappen
Van alles beloven maar zelf er beter van worden. Echt een smeerlap die De Mol…

Gast
Paardemeisje Britt
januari 11, 2021 18:23

Hoe zit het met de miljarden van de miljardair. Daar zullen ook wel luchtjes aanzitten. Dan kan je beter het ros van britt ff overslaan.

Gast
Corry Jankbal
januari 11, 2021 17:56

Paard oogt als 20.000, maar 4 ton, godallejesus wat een bedrag! Britt is superleuk, jammer dat de belastingdienst weer ging zeiken. Gingen ze maar eens zo fel achter multinationals aan….al die smerige tech bedrijven bijvoorbeeld. Maar nee hoor, Brittje naaien vinden ze veel leuker.

Gast
Donald Dumped
januari 11, 2021 22:33
Antwoord op  Corry Jankbal

Ja makkelijk slachtoffer natuurlijk die Britt…

Gast
Diesel.sporthorse
januari 12, 2021 08:50
Antwoord op  Corry Jankbal

George is absoluut geen paard van 20 duizend heb je gezien welke afstameling is. En de gangen dit paard kan zomaar totilas verbreken

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 16:54

Ooh Ooh Britt,you talk too much WAY TOO MUCH!!

Gast
Cornelie
januari 12, 2021 09:29
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Britt is geen snugger meisje. Ze is bekend geworden omdat ze gewoon de domste was. En daar is fors misbruik van gemaakt. En Brittje had dollars in haar ogen.

Gast
Rob
januari 11, 2021 16:02

Staatsloterij is vrij van belasting bij ontvangst van prijs, later bij hoge bedragen ga je idd belasting betalen.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 15:36

Britt is een toppertje,wanneer ga je een liedje opnemen Britt?

Gast
Henk
januari 11, 2021 15:17

Ik vindt dat of Britt of Talpa gewoon moeten betalen. €400.000 voor 4 klussen. Ik kreeg van de staatsloterij € 2.500,00 en moest belasting betalen. Waarom zij niet? Omdat het mijnheer de Mol is?

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 15:36
Antwoord op  Henk

Nee,omdat een Paard nou eenmaal de grootste heeft

Gast
Rinthe
januari 11, 2021 13:59

Is Britt nou een typetje of niet of is dat typetje een dekmantel omdat ze gewoon zo is.

Gast
By the way
januari 11, 2021 14:36
Antwoord op  Rinthe

Op basis van hoe Britt gisteren bij Media Inside meepraatte en haar mening toelichtte (met gewoon volledige en begrijpelijke volzinnen), zou ik zeggen dat de Britt zoals ze zich doorgaans voordoet een typetje is. Dat doet ze slim; Martien Meiland, Adje en tal van andere real life soapies zijn er al eerder ‘groot’ mee geworden.

Gast
Flauwe Kul
januari 11, 2021 13:33

Als de belastingdienst bovenop dat paard zit, wie zit dan bovenop Britt? John de M. met zijn paarde…?

Gast
Tom plot
januari 11, 2021 13:21

Rookvlees van maken…probleem opgelost

Gast
anthonia
januari 11, 2021 15:09
Antwoord op  Tom plot

spoort u wel???

Gast
Diesel.sporthorse
januari 12, 2021 08:52
Antwoord op  anthonia

Ja echt he domme mensen zijn er in de wereld

Gast
KeesC
januari 11, 2021 16:51
Antwoord op  Tom plot

Nee, dan heb je 400.000 rookvlees en ook daar moet je belasting over betalen. 😉

Gast
Ko van Kesteren
januari 11, 2021 18:14
Antwoord op  Tom plot

Rookvlees van paard is zéér exclusief.
Pittige gehaktballetjes naar Zweeds recept.
Frikandel kan niet zonder paard.
En de fiiletjes eet je rauw als sashimi met een beetje wasabi en Japanse sojasaus, dat scheelt weer een walvis.

Paard is zo een veelzijdig dier daar staan veel mensen niet lang bij stil.

Gast
Harry:-D
januari 11, 2021 13:21

Het paard staat voor geld.

Britt heeft feitelijk 400.000
euro in bruikleen ontvangen
van Talpa. Over het geld dat
ze ‘leent’ van dit bedrijf moet
rente worden betaald. Britt
leent dus Britt moet rente
betalen. Zo niet, dan zou
Talpa het loon van al haar
werknemers steeds levens-
lang in bruikleen kunnen
geven zodat ook zij hier
geen belasting over hoeven
te betalen. En als er één
paard over de dam is…

Gast
Anton
januari 11, 2021 13:50
Antwoord op  Harry:-D

Nee, dat beest heeft ook een plek, voer en verzorging nodig. Als Britt dat betaalt, dan is het een schijnconstruct. Een bedrijf mag middelen beschikbaar stellen aan medewerkers. Alleen, het moet een bedrijfsmatig doel hebben. Dit is gewoon loon in natura. Een barter is het ook niet, want het is Talpa eigendom.

Gast
Yes Theo
januari 11, 2021 12:58

I love Britt

Gast
Nee
januari 11, 2021 12:46

Moest ze hiervoor ff onder het bureau van die ouwe?

Gast
anthonia
januari 11, 2021 15:10
Antwoord op  Nee

wat een sneu mannetje bent u,bah.

Gast
Nino
januari 11, 2021 15:34
Antwoord op  Nee

😂

Gast
Diesel.sporthorse
januari 12, 2021 08:57
Antwoord op  Nee

Het gaat over een dier het is net of we het over een of ander object hebben dat dier heeft verzorging en voeding nodig! Brit doet dit goed dus laten we stoppen met die frikandel,rookworst en andere dingen want dat paard kan niet praten en heeft ook gevoelens

Gast
Margje
januari 11, 2021 12:05

Ja hoor, Britt en John hadden geen enkel idee hoe dit belastingtechnisch zou uitpakken, lekker geloofwaardig weer deze naïviteitsact.

Gast
anonymous
januari 11, 2021 11:54

Britt is dus soort van belasting aan het ontduiken
Wel werken, maar geen belasting betalen.

Gast
Boris
januari 11, 2021 11:44

Fantastische tv was dit.

Gast
Donald
januari 11, 2021 11:25

Britt je zegt gewoon dat je altijd VVD stemt, dan ebt het probleem vanzelf weg.

Gast
Hidde
januari 11, 2021 11:25

O o o Britt. You talk to much! Had JdM kunnen weten om een deal met deze wel erg praatgrage muts te maken…

Gast
Blinde Herdershond
januari 11, 2021 12:43
Antwoord op  Hidde

Too. Als je interessant wilt doen in het Engels, doe het dan wel good.

Gast
Koen
januari 11, 2021 11:16

Spreken is zilver, zwijgen is goud Britt. De belastingdienst weet je wel te vinden en het geld uit je zak te kloppen, wat dat betreft lijkt het hier steeds meer op de DDR.

Gast
Guttegut
januari 11, 2021 11:28
Antwoord op  Koen

Hoe weet jij dat nou? Betaal jij belasting dan over je bijstandsuitkering?

Gast
Koen
januari 11, 2021 12:44
Antwoord op  Guttegut

Ik zit niet in de uitkering maar zelfs uitkeringstrekkers betalen belasting al is het niet van de uitkering omdat vadertje staat die al op voorhand geint heeft.

Gast
KeesC
januari 11, 2021 16:53
Antwoord op  Guttegut

Ja, die betalen ook belasting…

Gast
Anton
januari 11, 2021 11:13

Ik denk dat belastingdienst ook over het ’s perma valt. Een buis levert 2000 op. Dus het cadeau van Britt is veel meer.

Gast
Piet Zwart
januari 11, 2021 11:09

We zouden veel meer en vaker ruil handel moeten doen.
Enige manier om bezit in handen te houden .
Nog een paar jaar dan alleen nog elektronisch geld.

Gast
Insider
januari 11, 2021 10:57

Mevrouw Dekker wordt graag gedekt door het Talpaard.

Gast
anthonia
januari 11, 2021 15:12
Antwoord op  Insider

waarom reageren?als je niets!zinnigs hebt te zeggen!!!

Gast
Franco
januari 11, 2021 10:48

Tuurlijk betaal je belasting over de tegenprestatie voor het maken van je programma’s. En de waarde daarvan (een levenslang gebruiksrecht) is niet geheel toevallig precies de waarde van het paard. Maakt dus niks uit dat die op naam blijft staan van Talpa. Als ze in dienst is van Talpa kan het nog leuker worden. Dan zal de Belastingdienst waarschijnlijk zeggen dat ze een netto loon afspraak heeft bij Talpa. Dan moet Talpa ongeveer 400.000 betalen zodat Britt netto 400.000 kan overhouden.

Gast
Wendy's dealertje
januari 11, 2021 10:41

Britt is gewoon een typetje, weten we zeker dat het Irene Moors niet is?

Gast
Rooie Rinus
januari 11, 2021 10:36

Zelfs een uniek tv talent als mevr Dekker kan het prg niet redden. Want een onvoorstelbaar slecht format is dat media inside.

Gast
BramB
januari 11, 2021 10:34

Ons Brittje ben verliefd op haar

Gast
Broodstapel
januari 11, 2021 10:34

Britt en Marcel in één programma, het was goud

Gast
Mek Lekker
januari 11, 2021 10:33

Hahaha Britt is zo lief, zo puur bestaan ze niet meer hoor

Gast
wim heitinga [de echte]
januari 11, 2021 10:30

Brittje moet gewoon dokken. Wie adviseert dat kind? Mijn malle neefje van 16 begrijpt zelfs dat dit zo niet werkt!

Gast
KeesC
januari 11, 2021 16:58

Denk je niet dat ze dat bij Talpa (accountants) hebben uitgezocht. Je komt niet zomaar met deze constructie. Zal vast nog wel even duren voor de belastingdienst z’n centen krijgt. En anders verkoop Talpa het beest voor een euro.

Gast
ChristineV
januari 11, 2021 10:28

Volgens mij rijden heel veel ruiters op een paard dat niet van hen zelf is? Gewoon een investering van Talpa. Paard blijft van hen dus zie het probleem niet zo?

Gast
Toedeloe
januari 11, 2021 10:24

Als dat paard 4 ton waard is moet Britt gewoon 2 ton aftikken. Zoals iedereen in dit land die 4 ton per jaar kan bijschrijven.

Gast
Kritisch Avrolid
januari 11, 2021 10:22

Dit is in mijn ogen niets anders dan de belasting tillen. Zo lust ik er nog wel een paar. Als mijn werkgever mij een auto of huis levenslang in bruikleen geeft, is het nagenoeg een gift. Dus belasting betalen!

Gast
Paul Lamote
januari 11, 2021 10:24
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Leaseconstructies via de werkgever zijn dan net zo goed belastingontduiking.

Gast
Respect ✌️
januari 11, 2021 10:19

Breng dat beest naar de slager..

Gast
Flauwe Kul
januari 11, 2021 10:53
Antwoord op  Respect ✌️

En wat doen we dan met het paard? ☺

Gast
Easton
januari 11, 2021 10:19

Wat een lieverd is Britt Dekker!

Gast
rollins
januari 11, 2021 10:18

Britt die uitbetaald wordt in natura.. door John de Mol. Dat bleef iets te lang in mijn hoofd walsen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen