Rick Brink laat Lucille Werner vallen: ‘Ze is presentatrice, geen politica’

Rick Brink, die in een tv-show van Lucille Werner door Hugo de Jonge werd gekroond tot Minister van Gehandicaptenzaken, laat haar keihard vallen nu ze hem van de CDA-lijst heeft gekukeld.

Rick Brink en Lucille Werner © NPO

Eigenlijk was het de bedoeling dat Rick Brink op een verkiesbare plek zou komen op de CDA-lijst, maar in oktober kwam Lucille Werner daar ineens tussen. Zij zet zich net als Rick Brink in voor gehandicaptenzaken, maar is een bekender en dus aansprekender gezicht voor op de kieslijst. Lucille staat nu op tien, Rick werd in de onderste regionen gezet. Hij trok zich daarna terug.

Ernstig verbaasd

Rick vindt de keuze van CDA onrechtvaardig. “Ik heb wel nagedacht, van… Hoe kan dit? Ik heb een behoorlijke basis aan politieke ervaring. Ik heb veel dingen gedaan in de provincie, was fractievoorzitter in gemeenteraden”, zegt hij in De Stentor. “Met andere woorden: ik heb veel politieke ervaring.”

En dan ingeruild worden door iemand die vooral bekend is van graaien uit de ballenbak van Lingo: vrij pijnlijk. “Lucille is een presentatrice, maar geen politiek dier. Tenminste, dat heb ik nog niet gezien. Heeft ook geen politieke ervaring. Die kwam erbij. Laat ik het zo zeggen: ik was ernstig verbaasd.”

‘Wat dóet het CDA?!’

Voelt hij zich niet genaaid? “Ja, ja… Zo zou je het kunnen zeggen. Of… Nou ja… het blijven jouw woorden, natuurlijk. Aan de andere kant is het ook zo: iedereen mag solliciteren. Ook Lucille, dus ik verwijt haar ook niets, dat heb ik haar gezegd.”

“En, mijn sollicitatie was net als die van Lucille geheim gegaan. We wisten het niet van elkaar. Daarom dacht ik alleen: CDA-bestuur, wat ben je nou aan het doen? Zij wisten alles wel en besloten het.”

Oren krabben

Bovenop dit alles komt nog eens de negatieve publiciteit rondom Lucille. Het is duidelijk geworden dat de presentatrice flink heeft lopen graaien in de kas van haar eigen goede doel.

Rick eerder in de Weekend: “Dit lijkt me niet goed. Als ik de partij was, zou ik me nog eens goed achter de oren krabben. Dan denk ik: misschien toch niet zo handig van het CDA. Ik weet niet of het daar wel goed gaat. Met alle respect, maar dit is al een hele tijd in het nieuws en het gaat maar door.”

Vriendendienst

Het zal Rick vooral pijn doen dat Lucille’s plekje op de kandidatenlijst het gevolg is van een vriendendienst. “De normale selectieprocedure heeft ze overgeslagen. Ze is enkel bij hem thuis geweest voor een ‘sollicitatiegesprek'”, meldde een insider onlangs.

64 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jody
januari 12, 2021 14:58

Ik vind dat zowel Rick Brink als Lucille Werner niets hebben toegevoegd aan het welzijn van mensen met een beperking. Daarom zijn ze allebei ongeschikt voor de politiek. Rick Brink is zogenaamd “minister” gehandicapte zaken. Nou ben ik benieuwd wat hij bereikt heeft. Nada. Zijn plan was om speeltuinen voor kinderen aan te passen alsof er geen belangrijkere dingen te doen zijn. Zet iemand op die positie die echt iets kan doen en iets intelligenter is.

Gast
Rick
januari 12, 2021 13:36

Ik weet wat je voelt Rick in Vught zijn heel goede doorgewinterde politieke kandidaten in geruild voor wispelturige Albert Verlinden 000 ervaring hoorde ik dat is de politiek van deze tijd sterkte ze zijn je niet waard !!

Gast
gast
januari 12, 2021 13:30

Krijgt ze straks ook extra tijd om naar de sprekersmicrofoon te lopen :-)

Gast
Josefien
januari 12, 2021 13:23

Dan zet je toch ook grote vraagtekens bij het CDA? Die zetten Lucille op de tiende plaats van de lijst.

Gast
StefanV
januari 12, 2021 11:32

Nadat de concept-kandidatenlijst van het CDA bekend werd, was Rick Brink er als de kippen bij om op te stappen. Hij had ook gewoon op de lijst kunnen blijven staan en een voorkeurscampagne kunnen voeren. Dat is zijn provinciegenoot Pieter Omtzigt ook gelukt en dat is nu een boegbeeld van de partij. De draai die Brink nu maakt, is nogal goedkoop. Wel typisch iets voor een volleerd politicus; dat moet je ‘m nageven.

Gast
Allster's Raggen Band
januari 12, 2021 11:21

Laten we alle godsdienst uit de politiek halen. Dat scheelt echt! Geen CDA dus AUB!

Gast
Paul Lamote
januari 12, 2021 09:50

Ze lijken me allebei ongeschikt.

Gast
Loverboy
januari 12, 2021 04:20

Dit verbaast mij niks….

Die Rik is een veelste goeie gast om in de hoogste regioenen vd politiek te functioneren, daar moet je slecht voor zijn, en over een vermogen beschikken om anderen mensen het leven zo zuur en onaangenaam te maken; keer op keer weer.

Dat Lucille lekker uit de kas van haar eigen goede doel graait, bewijst dat zij uitermate geschikt is voor de job!

Het gaat niet om ervaring, het gaat erom dat je voor de volle 100% voor jezelf kiest!

Gast
Paul Lamote
januari 12, 2021 09:53
Antwoord op  Loverboy

Natuurlijk gaat het om kennis en ervaring. Een vuilnisman of pakketbezorger zet zich ook voor 100% in maar dat betekent nog niet dat hij/zij geschikt is om een land of een onderneming te besturen

Gast
Snoesje
januari 11, 2021 23:04

Deze vieze dwerg had allang achter de geraniums moeten verdwijnen.
Dit doet hij niet en daarom zitten wij met dit vervelende misbaksel opgescheept.

Gast
Nero
januari 12, 2021 00:53
Antwoord op  Snoesje

Kun jij niet een beetje dimmen met je aso taal ,niet normaal deze reactie van jou misbaksel

Gast
Snoesje
januari 12, 2021 01:28
Antwoord op  Nero

Ik probeer gewoon de samenleving tegen deze gruwel te beschermen.
Deze afgrijselijke dwerg houd pas op met plunderen als hij in een gesloten inrichting zit .

Gast
Peter
januari 11, 2021 22:33

Mark blijft zitten wie de de grotere niet politicus

En Rick blijf lekker in Hardenberg

Gast
Paul Lamote
januari 12, 2021 09:55
Antwoord op  Peter

“Mark blijft zitten wie de de grotere niet politicus”

Het onderwijs is er niet beter op geworden.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 11, 2021 22:01

Dus Slangenogen heeft zijn frikandel met mRNA onverdoofd in Slick Lucy geïnjecteerd. Wat zal zijn dociele vrouw daarvan vinden?

Gast
Nooitgedacht
januari 11, 2021 21:29

Lucile Werner in de politiek, het kan raar lopen.

Gast
Roger
januari 11, 2021 20:20

Die Lucille Werner, gehandicapt en tegelijkertijd zo gehaaid als de neten. Ik vond het eerst nogal een babbelmuts met een missie maar ze bleek een babbelmuts met een snood plan. Euri’s graaien voor eigen gewin die een andere bestemming hadden. Foei Lucille! Dat pluche zal je niet passen…

Gast
Nero
januari 12, 2021 00:59
Antwoord op  Roger

Vind ik ook zgn een Foundation om gehandicapten te helpen en ondertussen zichzelf een riante vergoeding te geven bah hoe laag kun je zakken.

Gast
Josefien
januari 12, 2021 13:34
Antwoord op  Roger

Het CDA is geen haar beter. Die zijn er schuldig aan dat ze op de lijst staat.

Gast
Josefien
januari 12, 2021 13:35
Antwoord op  Josefien

Ik stem liever op een fascistische partij! Zo ben ik! :)

Gast
Josefien
januari 12, 2021 13:36
Antwoord op  Josefien

Echt niet. Ik stem links.

Gast
De gulle lach
januari 11, 2021 20:17

De kachel van Lucille moet ook branden.

Gast
Dixie Comet
januari 11, 2021 20:13

Een kabinet PVV/FVD/SGP is de beste oplossing voor Nederland

Gast
Misutoria
januari 11, 2021 21:48
Antwoord op  Dixie Comet

Dan moet Geert wel even normaal doen met betrekking tot andere volkoren. Dus geen rare uitspraken meer.

Gast
Dixie Comet
januari 12, 2021 00:38
Antwoord op  Misutoria

Rare uitspraken? Hij spreekt de waarheid.

Gast
Paul Lamote
januari 12, 2021 10:37
Antwoord op  Dixie Comet

Realiteitszin is niet je sterkste punt.

Gast
M52
januari 12, 2021 11:55
Antwoord op  Paul Lamote

Die van jou wel dan?

Gast
Somma
januari 11, 2021 18:34

Uit geruchten houd Lucille ook van een gehandicapte lul: eentje die nogal té groot is uitgevallen..

Gast
Herman Brusselmans
januari 11, 2021 17:57

Who the hell is Rick Brink is dat de zoon van Jos

Gast
RobbieGay
januari 12, 2021 08:17
Antwoord op  Herman Brusselmans

Heeft in een programma van Lucille Werner een of andere titel gewonnen waardoor hij de politiek in kon

Gast
Respect ✌️
januari 11, 2021 17:28

Ik heb zo’n vermoeden dat zowel die Rick als Lucille niet als eerste gekozen werden met partijtje bij gym..het gebeurt niet veel ..eigenlijk nooit maar ik kan mij vergissen.

Gast
Peter
januari 11, 2021 17:15

PS geen broederschap Moslima (GL)
Geen huisjesmelker (fvd)
Geen diplomaat ver van ons (d66)
Geen uitzuigen van de mensen, (toeslagen PvdA en VVD)
Een gehandicapte presentatrice is veel slimmer

Gast
Peter
januari 11, 2021 17:08

Rick voelde al het pluche van zijn rolstoel

Elke partij wil bekend hij en Werner heeft veel gedaan aan de beeldvorming

Gast
Luister
januari 11, 2021 17:13
Antwoord op  Peter

Euh?

Gast
man pan
januari 11, 2021 16:51

Ze graait meer dan alleen uit de ballenbak van Lingo, jaarlijks ook paar ton uit haar Foundation
Weer zo’n zeperd van frikandellen Hugo, vrees dat de CDA niet de ballen heeft om haar eruit te gooien

Gast
Harry:-D
januari 11, 2021 16:30

Iets in mij zegt me dat de vergelijking

tussen Lucille Werner en een eerlijk/
oprecht mens behoorlijk mank gaat…

Gast
Respect ✌️
januari 11, 2021 16:23

Die Rick is nou niet echt moeders mooiste…

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 18:55
Antwoord op  Respect ✌️

Niet leuk, maar wel waar.

Gast
M52
januari 12, 2021 12:01
Antwoord op  Respect ✌️

Dat zegt genoeg over je zelf. Dus jij bepaalt iemand op zijn.uiterlijk en niet op zijn kwaliteiten. Dan Ben ik benieuwd hoe jij er uit ziet.

Gast
Mink Vaillant
januari 11, 2021 16:22

Rick heeft helemaal gelijk. Hij is een ervaren en gedreven politicus, Lucille is alleen vanwege haar bekendheid zo hoog gezet. Misschien kan Rick een overstap naar een andere partij overwegen.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 16:12

Maak je geen zorgen Rick,er zitten bij het cda zat mensen die popelen om lucille werner pootje te lichten..

Gast
Greet
januari 11, 2021 16:11

Zolang ze op de kieslijst staat geen CDA voor mij. Integriteit heet dat.

Gast
Lucille Werner
januari 11, 2021 16:04

Rick, ik voel me ook genaaid door Hugo!
Ik heb al weken niet goed kunnen lopen….

Gast
Koos
januari 11, 2021 15:59

Jullie moeten eens zien hoe dat in Nederland gaat, dat iemanddie geld uit een foundation
voor zich stal, hier en daar niet van de eerste leugen barste, gewoon van het CDA een zetel krijgt in de 2e kamer.
De NPO zwijgt, het CDA zwijgt.

Werner is een dief en verdient het niet om ons te besturen.

En Hoekstra wordt door de oudjes van het CDa al direct onder druk gezet, “hij mag niet samenwerken met de PVV”
Dat noemt zich christelijk en democratisch.
Hoop dat het CDA uit de NL politiek verdwijnt.

Gast
geilneef
januari 11, 2021 15:57

Het laatste cadeautje van Hugo de Jonge aan zijn partij: Op zeer onsympathieke wijze een politiek ervaren zwaar gehandicapte lozen van de lijst ten goede van een van-goede-doelen-graaiende tv-presentatrice. En wat hield dat ‘sollicitatiegesprek’ bij hem *thuis* precies in? Voor wat hoort wat?

Gast
Frans.D
januari 11, 2021 15:57

Smerig mens die met haar manke beentje over de rug van gehandicapten haar zakken vult, CDA is diep gezonken

Gast
Jean
januari 11, 2021 15:51

Als die Werner in de tweede kamer komt vreet ik mijn prothese opm

Gast
Schrander Alexander
januari 11, 2021 17:36
Antwoord op  Jean

Nou, eet smakelijk dan maar.

Gast
anthonia
januari 11, 2021 15:50

het cda is zo fout bezig rick is een hele goede maar de c is weg bij da!!!daar gaat hoekstra ook niets aan veranderen met ook zijn deel in de toeslagenaffaire.

Gast
Onze Vriend Geert
januari 12, 2021 10:41
Antwoord op  anthonia

Wopke is ook een Fopke, smerige ratten.
Stem PVV !!

Gast
trudy
januari 11, 2021 15:38

Lucille Werner liegt over haar nieuwe gebit en graait uit de kassa.. Foute vrouw: weg met de mens.

Gast
neutrale denker
januari 11, 2021 15:49
Antwoord op  trudy

Is ze eigenlijk wel mank?

Gast
tobias
januari 11, 2021 15:33

Jammer dat nu niet op Rick Brink gestemd kan worden. Hij lijkt me iemand die als ervaringsdeskundige de belangen van gehandicapten serieus wil behartigen. Ik zie Lucille dat nog niet doen. Die denkt alleen aan geld. Misschien is een andere partij wel in Brink geïnteresseerd?

Gast
Declan
januari 11, 2021 15:28

Rick Brink heeft helemaal gelijk.

Ze is een geldwolf.

Gast
Dirk
januari 11, 2021 15:27

Geen politica. Gelukkig maar. Hij wel dan?

Gast
Bet
januari 11, 2021 15:24

Die Rick is lekker bezig. Eerst meeprofiteren van haar programma dan natrappen

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 15:23

Dat zal me een smak zijn …

Gast
Manvan74weethet
januari 11, 2021 15:23

Duidelijk was al dat Lucille een tweede agenda had, duidelijk is dat het bij haar om één ding gaat… geld.
misbruik van haar handicap, en blijkt nu toch in de categorie oplichters haar toekomst te hebben gevonden haha, gewoon een oridinarie oplichter dus

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 11, 2021 22:06
Antwoord op  Manvan74weethet

Slangenogen aka Bokito kon nog wel knechtje gebruiken om de belangen te dienen van Astra Zeneca.

Gast
Koen
januari 11, 2021 15:22

‘Rick Brink laat Lucille Werner vallen’, van pootje haken kan in ieder geval geen sprake zijn geweest in dit geval.

Gast
ZeerNetteDame
januari 11, 2021 15:22

Hugo de Jonge zou het naar verluid niet goed voor de beeldvorming van de partij hebben gevonden, een ‘kreupele dwerg’ prominent op de lijst zetten en in rolstoel voor de camera’s rond laten racen. Maar ondertussen wel zingen voor de camera en zich schuldig maken aan andere Jair-achtige debieliteiten. Het is geen wonder dat partijgenoten hem alsnog het voorzitterschap hebben ontnomen.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 11, 2021 22:05
Antwoord op  ZeerNetteDame

Intern staat hij deze vertegenwoordiger van de farmaceutische industrie niet voor niets bekend als Bokito. Lucille noemt hem tussen de lakens ook Bokito, maar om andere moverende c.q. pulserende redenen.

Gast
Lucille
januari 11, 2021 15:21

Ik denk dat ze haar voorzitter willen maken. ‘En de beurt wordt gekraakt door de PVV.’ JP, kopvoddentaks, is dat een woord?

Gast
Leoknots
januari 11, 2021 15:21

Moeten ze zelf weten toch? Een bekende Nederlander op de lijst kan zinvol zijn. Met het graaien heeft ze al bewezen een echte politicus te zijn

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Leoknots
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen