Jaap Reesema breekt door: media omarmen hem als zanger

Tien jaar na het winnen van de derde X Factor breekt Jaap Reesema eindelijk door als credible artist. Dankzij zijn nummer-1-hit in België, wordt hij nu ook door de Nederlandse media omarmd.

Jaap Reesema © RTL

Jaap Reesema raakte na zijn overwinning bij X Factor al snel in de vergetelheid en het afgelopen jaar stond hij vooral bekend als de man van Kim Kötter en de sidekick van Sander Schimmelpenninck. Nu lijkt Jaap uit hun schaduw te treden: na zijn succes in België, staat hij ook in ons land weer in de schijnwerpers als artiest.

Top 2000

Nadat Jaap vorige week al optrad in de NPO 1-kijkcijferhit Tijd voor MAX, was hij gisterenavond te gast in de talkshow van Beau van Erven Dorens. Hij mocht, net als onder meer OG3NE, een eigen versie van een Top 2000-kraker laten horen. Voor een publiek van 1,2 miljoen mensen zong hij Hotel California van The Eagles.

Zelf bestormt Jaap nu de hitlijsten met het duet dat hij opnam met de Vlaamse zangeres Pommelien Thijs: Nu Wij Niet Meer Praten. Beau vroeg Jaap of hij daar ook de Top 2000 mee gaat halen. “Hoe meer je het hoort, hoe meer mensen stemmen en dan zou het kunnen. Dan zou het wel helemaal achterin de lijst zijn, want daar bovenin zal ik niet komen. Maar wie weet op 1.999!”

X Factor-stempel

Jaap vindt het geweldig dat hij eindelijk serieus wordt genomen als zanger, vertelt hij in De Zelfspodcast, die hij samen met Sander Schimmelpenninck presenteert. “Je hebt heel erg een stempel, van: ‘Oh, dat is iemand van X Factor’, en dat is het dan. Het is tien jaar geleden! In België heb ik dat niet en in de rest van de wereld ook niet.”

Het imago van ‘iemand van X Factor’ heeft in eigen land erg tegen hem gewerkt, denkt Jaap achteraf gezien. “In Nederland is het zo dat als je niet hetzelfde jaar nog succes hebt, dat het zó boksen is, zo vechten tegen de bierkaai. Ik had het dus absoluut niet verwacht.”

Schone lei

Sander Schimmelpenninck: “België werkt in zekere zin bevrijdend, omdat je daar niet onder het juk van dat X Factor-stempel zit.”

Jaap: “Absoluut, je hebt daar een schone lei en hier in Nederland lijkt het nu alsof ik ook weer een beetje een schone lei hebt. Het wordt ook niet zo vaak meer aangehaald. Het is namelijk heel irritant als dat gebeurt.”

Optreden bij Beau

Het optreden dat Jaap gisteren gaf bij Beau:

43 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
december 6, 2020 09:56

Lekker afkraken maar ondertussen stond ie wel 35 weken in België met Kom wat dichterbij (beter nummer dan Nu wij niet meer praten) en ook nog op 1 in Amerika.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Bart
Gast
Harry:-D
december 6, 2020 09:18

De man van Kim Kötter?

In dat geval verdient hij
sowieso alle steun en
sterkte die voorhanden
is. En ’n dikke chapeau
voor het feit dat hij zich
heeft opgeofferd om
deze nitwit te helpen!

Gast
Jan de 💩
december 6, 2020 08:21

Wereldster die het ook in amerika , engeland en azië helemaal gaat maken . Let op mijn woorden !

Gast
Peanut
december 5, 2020 19:36

Alsof iemand zonder x factor überhaupt van hem gehoord zou hebben…

Gast
Nick
december 5, 2020 18:54

Iemand enig idee van welk merk zijn jasje is?

Gast
Robert K.
december 5, 2020 19:27
Antwoord op  Nick

AliExpress heb ik ergens gelezen.
Kost €20 euro.

Gast
Toktiktok
december 6, 2020 03:01
Antwoord op  Nick

De kringloop hangt vol met die jasjes al loop je wel voor lul met die lettertjes op je jasje. Nogal hoog tikkie gehalte.

Gast
Respect ✌️
december 5, 2020 18:24

Die Belgen zijn niet zo kieskeurig want oa die snotneus & alcoholist Hazes en piepkuiken & hazenlippie Jan Jaap zijn er ook populair.

Gast
Pieter
december 5, 2020 18:44
Antwoord op  Respect ✌️

Hoe kun je respect als naam hebben en dan zo’ n opmerking maken…

Gast
Wesley
december 5, 2020 19:00
Antwoord op  Pieter

Ik vind dat best een scherpe opmerking van hem/haar/het.

Echt selectief zijn ze niet, onze zuiderburen, alhoewel ze wel shoppen in ons lichtgekleurdere segment (formerly known as blank) en de gekleurderdere artiesten nodigen ze niet uit.

Gast
Ambetante Belg
december 5, 2020 18:59
Antwoord op  Respect ✌️

Zeg nou zelf, dat kun jij als nietszeggende sneuneus van jezelf niet zeggen.

Gast
Lieke Van Lexmond Lover
december 5, 2020 18:23

Mooi gesponsort jasje met die reclame erop man man, alles voor het geld, en dan ook zo’n gold digger als vrouwtje, alleen maar in de spotlights willen deze geflopte zanger die in NL nooit zal doorbreken

Gast
Jan
december 5, 2020 18:46

Azijn is uitverkocht bij jou in de super?😀

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 17:31

Een hitje door een Belgische zangeres…
Hierna zal je weer weinig van vernemen…
Ach ik hoop dat hij even geniet van zijn kortstondige roem…

Gast
Talent Scout
december 5, 2020 18:14
Antwoord op  Donald Dumped

En jij, dumb ass, met je talloze festivalbezoeken en ongelofelijke muziekkennis, heb jij je onmetelijke rijkdom onlangs nog kunnen uitbreiden of bekleed je nog steeds de figurantenrol die je vanaf je geboorte gewend bent te spelen. Je weet wel, die van eeuwige loser zonder enig vooruitzicht op een zonnige toekomst.

Gast
Roddelpraat
december 5, 2020 20:14
Antwoord op  Talent Scout

Sander je kan het ook op een andere manier voor je holmaatje opnemen, dit is te doorzichtig.

Gast
Rik
december 5, 2020 17:23

Ik vind z’n jasje leuk, maar hoe kom ik erachter van welk merk het is?

Gast
Jacqueline
december 5, 2020 19:03
Antwoord op  Rik

Google Lens zegt:
Blauw Jasje met voering en één binnenzak.
AliExpress artikelcode: RcFtm067010.
Kost Inc verzenden nog geen €20,- dus ook geen accijns/invoer.

Graag gedaan.

Gast
trudy
december 5, 2020 17:08

Vind het 3 x niks..

Gast
Michel
december 6, 2020 01:08
Antwoord op  trudy

Smaken verschillen.
Ik vind het best een net jasje.
Voor dat geld staat het goed 👍

Gast
Willeke
december 5, 2020 15:51

Ik hoor net dat deze Jaap niet kan zingen.
Dus wat ie nou in België deed…

Gast
allochtoon
december 5, 2020 15:30

Mooi gezongen gisteravond bij Beau

Gast
Jan van Bennekom
december 5, 2020 19:05
Antwoord op  allochtoon

Als je ervan houdt.
Ik vond het kut.
Van mij mag hij in België blijven.

Gast
Bastiaan
december 5, 2020 15:30

dit is toch verschrikkelijk…zag het laatst ergrens op TV en gelijk zapp

Gast
Pettie Fart
december 5, 2020 14:54

Achja, in Belgie verafgoden ze nog een platgetrapte drol langs een stoeprand, dus dat zegt niet zoveel. In NL moet je het vooral hebben van een grote Tokkiemuil, een trits gewelddadige relaties, drugs, drank en een half miljoen gekochte IG volgers, een verbouwde rotkop en vooral non-talent.

Japie kan echt wel zingen en dan kom je nergens. Helaas voor Jaap.

Gast
Wendy's dealertje
december 5, 2020 14:35

Wie? Noem eens een hit van hem?

Gast
Koen
december 5, 2020 14:49
Antwoord op  Wendy's dealertje

uhm…uhm…tja…uhm..hoe ging die ook alweer uhm…nou je weet wel…uhm…nee je hebt gelijk

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 17:32
Antwoord op  Wendy's dealertje

Dit was toch die knakker die het prachtige nummer van Journey vernacheld had?

Gast
hahahaha zanger! voorbeeld van vrientjes politiek
december 5, 2020 14:32

Deze man kan echt niet zingen. Dit is pushen vanuit de vriendenkring van the Voice. Een lelijke man zonder enige uitstralng staat te blehren als een schoor schaap.

Droevige zanger die door de relaties van zijn vrouw een plek wil veroveren en verder niks kan.

Gast
Joop van Kant
december 6, 2020 01:28

René de Wit bedoel je?

Gast
Paige Turner
december 5, 2020 14:14

Alleen de media?

Gast
Bart
december 5, 2020 14:10

Het is hem gegund. Goeie stem. Heel populair in België en Amerika. Scoorde dit jaar de langste Nederlandstalige nummer 1 notering ooit in België samen met Dj Regi en OT met het nummer Kom wat dichterbij. Tijd dat de Nederlandse radiozenders dat nummer eens gaan draaien.

Gast
Michaella Peterson
december 5, 2020 14:33
Antwoord op  Bart

Waarom is het daar tijd voor?
Ik ben uitermate gelukkig zonder die gejank.
En dat zou ik graag zo willen houden.

Tenzij jij een paar goede argumenten hebt.
Maar over smaak gaan we niet twisten want daarover zijn we het bij voorbaat al niet eens.

Gast
Bart
december 5, 2020 16:08
Antwoord op  Michaella Peterson

Luister je toch niet.

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 17:33
Antwoord op  Michaella Peterson

Inderdaad. Lekker in België houden…

Gast
Diklip
december 5, 2020 14:02

Succes in België en de Nederlandse media komt ook werr eens slijmen…. HET IS TOCH IN BELGIË???

En waarom deze man nou weer? 2020 moet het jaar van Rene le Blanc worden; gelukkig nog maar een maand!

Gast
Jan
december 5, 2020 19:06
Antwoord op  Diklip

René de Wit.
Die mogen ze van mij ook bij Roosendaal de grens overzetten.
Laat ie maar in België gaan toeren

Gast
Sander Schimmeltokkie
december 5, 2020 14:00

Wie?

Gast
Van der Werf
december 5, 2020 13:23

Het is hem gegund.

Gast
Doe normaal
december 5, 2020 13:53
Antwoord op  Van der Werf

Mee eens,gewone jongen gebleven

Gast
Rick
december 5, 2020 13:18

En bij de nieuwe single van Armin is zijn stem helemaal geautotuned. Nachtegaaltje.

Gast
Bart
december 5, 2020 16:41
Antwoord op  Rick

Tja welke muziek niet

Gast
Boris
december 5, 2020 13:07

Wat is dit voor feelgood bagger ineens hier. Afspraak met de Zelfspodcast gemaakt om zo niet tegenover elkaar te staan in de rechtbank?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen